Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan funker det opplegget da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er at du, i stedet for den tradisjonelle papir-billetten, har reisebevis i form av et kort.

Det er denne du viser frem på flyplassen.

Dette skal jo da gjøre reisen enklere.

Du kan bruke kredittkort, eller annet kort, som billett.

Du bestiller og betaler reisen som vanlig hos reisebyrået, oppgir hvilket kort du bruker - og sier du vil ha elektronisk billett.

Skrevet

Men når jeg har fått en reise, betalt av en annen og jeg reiser elektronisk, hva da?

Skrevet

Elektronisk er det samme som papir, tenk på at den "skrives" ut til kortet ditt istedet for papirbilletten. Hvis noen andre kjøper.. litt lite detaljer her, men hvis du henter ut selv, bruk kort, hvis han skal bestille, gi ham kortnummeret ditt.

Skrevet

Billettene er bestilt, jeg har ikke gitt noen kortopplysninger.

Men de er visst elektroniske.

Jeg må si at jeg føler meg innmari blond som ikke skjønner bæret.

Skrevet

Hmm ... Usikker når andre kjøper reisen.

Hvorfor ikke ta en telefon til flyselskapet og spørre.

Kjedelig å bli stoppet i sikkerhets-/billettkontrollen fordi du ikke har gyldig reisebevis.

Gjest Solskinn
Skrevet

De må uansett registreres på et eller annet kort, og da må jo kortnummeret oppgis. Med mindre han også skal väre med og derfor har begge billettene i sitt kort?

Må ellers bare si at elektroniske billetter er utrolig praktisk! :P

Skrevet

Jeg ringte KLM for å ordne opp med no mindre feil på billettene, hun maste om hvordan disse elektroniske fungerte, men jeg skjønte like lite da.

Jeg reiser ikke med den som har betalt billettene.

Jeg har ikke hatt noe å gjøre med billettbestillingen, de er gjort via nett av den som har betalt.

Tror jeg må ta meg en telefon igjen jeg.

:blond, blondere, blondest:

Skrevet

Du må snakke med den personen som har bestilt og betalt billetten din. Hvis h*n har oppgitt sitt eget kortnummer, er du nødt til å ha det når du reiser. Men faktisk så kan du ikke reise med andre sitt kort, så dette må du få klarhet i før du reiser.

Men hvis vedkommende har oppgitt ditt kortnummer, så er det intet problem. Bare ta kortet ditt med. Veldig enkelt.

Hvis det viser seg at vedkommende faktisk har oppgitt sitt eget nummer, så er det sikkert ikke problem å ringe reisebyrået og endre det til ditt nummer.

Men aller først: snakk med h*n som har bestilt og betalt reisen!

Skrevet

Ja, det var jo heller ikke helt ulogisk, Lilleba. :ler:

*også litt blond da hun svarte på tråden*

Skrevet

Det er nok dama på KLM som har vært den blonde, som sa jeg hadde elektroniske billetter, for i dag fikk jeg da virkelig billetter i helt ekte papir i posten.

Greit nok, for da slipper jeg å ordne mer med det. Ikke rart jeg ikke skjønte noe. ;)

Skrevet

Flyselskaper og ferievikarer! :o

(*ferievikar selv - men ikke i flyselskap :kul: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...