Gå til innhold

Dere som har brukt TCOYF....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurte bare på on dere kunne legge inn kurven så jeg kan samenligne min???

Er så spendt venter mens om 8 dg og i dag gikk tempen veldig opp!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, hva er dette? Har aldri hørt om det. Har nå fulgt linken for å se på det. Kan noen forklare meg...?

icon_smile.gif Anne

Skrevet

Hei Anne icon_smile.gif

TCOYF er et program som bygger på en bok ved navn "Taking Charge Of Your Fertility". Boka er en veileder i FAM-metoden. (Fertility Awareness Method)

Denne går kort fortalt ut på å lære kroppens signaler å kjenne i forbindelse med menstruasjonssyklusen, og metoden kan brukes både som prevensjon og for å optimalisere sjansene for å bli gravid.

Noen stikkord: Tempmåling, sjekke sekret og livmortappens stilling/ konsistens, gjenkjenne mens- og eggløsn.symptomer m.m.

Selve programmet er lagt opp i en "to-visning" - med en kalender og en chart. I kalenderen kan du plotte inn temperatur, sekret, etc, og i charten vil tempene som blir registrert fortløpende danne en kurve som kan si mye om ens syklus, særlig i forhold til eggløsn.tidspunkt. Programmet foretar kalkulasjoner ut fra dine registreringer, og beregner sannsynlig EL, mens, graviditet osv.

Jeg kunne forklart side opp og side ned om alt dette, men det blir litt omfattende, og jeg vet jo ikke helt akkurat hva det er du lurer på heller icon_smile.gif

Hvis du ser på nettsiden til TCOYF så kan du lete deg litt rundt der selv, og bestemme hvorvidt dette er noe for deg.

Url'en: http://www.tcoyf.com (engelsk)

Programmet kan lastes ned og prøves gratis i 15 dager, og du velger selv om du vil kjøpe det etter den tid. Du kan da laste det ned direkte eller bestille det på CD-rom i posten. Betalingen foregår med VISA.

Selv har jeg utelukkende bra erfaring med programmet, og ville ikke vært foruten!

Lykke til, håper dette var litt opplysende icon_smile.gif

Mvh,12

Skrevet

Må bare nevne at du MÅ ikke ta med livmor-tappen i tcoyf - om du ikke greier å finne tappen mener jeg.

Lykke til

Klem fra 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...