Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Jeg vil starte egen kafè, men trenger råd til hvordan jeg skal skrive en forretningsplan innenfor finansiering og økonomi. Hvor kan jeg finne kafeers likviditetsbudsjett og driftsbudsjett for å se hvordan jeg skal gå frem med dette, når ingen kafeer jeg har vært i kontakt med er villige til å dele dette med meg? Setter pris på all hjelp jeg kan få!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Er du avhengig av å se en forretningsplan for akkurat en kafe da? Det er vel mer eller mindre de samme punktene som må med uansett. Prøv å finne en person som har litt peiling som kunne gått igjennom forretningsplanen din når du har skrevet en del på den og komme med innspill.
DingDong Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Jeg må nesten få spørre: Hvis man skal starte kafé i disse finanskrisetider, der folk er mer sparsomme, og må spørre om hjelp til en forretningsplan under anonym bruker på kvinneguiden – er man da skikket til å starte kafé? Jeg mener ikke dette nedlatende, men tror du leter etter råd & hjelp på feil plass. Vil forøvrig tipse deg om boken «the E-Myth», i den vil du finne enormt mye snask i forhold til planlegging og gjennomføring av denne typen etablering. Jeg leste den fra cover-til-cover på én kveld, og synes den var ekstremt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå