Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Vil bare si noen ord om likestilling: Det er faen meg ikke liksestilling lengre!!! Kvinnene i dagens samfunn blir overarbeidet, fordi menn ikke vil ta sin del av ansvaret når det kommer til hjemlige syssler. Jeg tror til og med at damer har tatt over mye av menns tradisonelle plikter i hjemmet, som maling, plenklipping, bilvasking etc.. I allefall har jeg det, for ellers blir det ikke gjort!!! Nå vil jeg ikke dra alle under samme kam, men jeg vil tro det er mange! Jeg er personlig dritt lei av alltid styre skipet den riktige retningen, for slipper jeg roret vil alt gå til helvete! Regninger som skal betales til rett tid går til inkasso, møter som skal huskes blir glemt, innkjøp som skal gjøres blir ikke gjort, huset blir en slagmark på 2 dager, og sist men ikke minst: det skal være unødvendig å rydde opp etter voksne menn!!! Og på toppen av det hele kommer den evige dårlige samvittigheten av at barna ikke får den oppmerksomheten de fortjener. Jeg føler jeg revner på midten.... Flere som føler det sånn???
Rosalie Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Nei, jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Kommer hjem til ferdig middag hver dag, og han er mye flinkere til å ta rot og dritt enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Nei, jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Kommer hjem til ferdig middag hver dag, og han er mye flinkere til å ta rot og dritt enn meg. Heldiggris!!!!! sukk... Jeg tror jeg også må finne meg en sånn en! hehe!!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Jeg vet i alle fall om en del tilfeller der et likestilt forhold på mystisk vis blir mindre likestilt så fort barna kommer til verden. Sukk. En klassiker i vennekretsen egentlig, det der.
Fortunatus Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 kjenner meg heller ikke særlig igjen.. Nå har ikke jeg barn, så kanskje det kommer en "sorg" da, men til nå er han flink til å rydde og vaske og ordne til.
Gjest Charlotte, 34 Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Siden du kalte tråden "revner på midten" trodde jeg den handler om fødsler og revning i tissen! Men den gang ei... Nei, jeg kjenner meg ikke igjen. Mine kjærester er kjempeflinke i kjøkkenet og interessert i mat og vin. Jeg er vant til en far som er flink til jobb både i og utenfor hjemmet, og de mennene jeg finner har kombinasjonen av å være finansmenn og samtidig livsnytere som er opptatt av renslighet, god mat og drikke. Og det står de for selv. Hvorfor kan du ikke finne deg slike istedenfor da?
Lissi Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Siden du kalte tråden "revner på midten" trodde jeg den handler om fødsler og revning i tissen! Men den gang ei... Nei, jeg kjenner meg ikke igjen. Mine kjærester er kjempeflinke i kjøkkenet og interessert i mat og vin. Jeg er vant til en far som er flink til jobb både i og utenfor hjemmet, og de mennene jeg finner har kombinasjonen av å være finansmenn og samtidig livsnytere som er opptatt av renslighet, god mat og drikke. Og det står de for selv. Hvorfor kan du ikke finne deg slike istedenfor da? Jaja, om man har mange så garderer man jo seg? Da får man jo litt av hvert i alle! En kan lage mat, en kan vaske hus, og en kan passe barn. Spørsmålet er vel: hvordan få alt i en pakke/mann?? Endret 17. mars 2009 av Jernkvinnen
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Helt enig! Jeg synes særboerskapet er best
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Hørtes ut som her det gitt..Vurderer å flytte ut. Da vil det i det minste ikke være noen forventninger som blir knust hver dag, samt at jeg slipper å stå til tjeneste i senga når det passer han..
Martine Kamilla Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Hvis det er så ille får de lete litt til Hos oss er det helt motsatt; jeg rydder og tar klesvaken, mens han vasker hele leiligheten og tar oppvasken. I tilegg er det jo han som fikser bilene våre, og det er ganske mye mekking da jeg har en duste vento som såvidt går fremover. Annet utearbeid har vi ikke da vi leier, og ikke har hage.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Moren min hadde det som deg. I min oppvekst på '80- og '90-tallet var mamma hjemmeværende. Hun handlet, lagde mat, tok oppvasken. Hun fulgte opp meg og broren min på skolen, gikk på foreldremøter, satt i 17. mai-komitéer o.l. Hun hogde ved, tømte musefeller, klippet plenen, lagde julemat, pyntet huset, støvsugde, vasket, tømte askebegre, skiftet på sengene, hang opp tøy til tørk, la bort tøy, luket i blomsterbed, kjøpte alle bursdags- og julegaver, strøk tøy, sydde gardiner, vasket badekar, pleiet den sosiale kontakten med familie på begge sider osv. Faren min vasket bilen, klippet busker og trær, grillet, vannet plenen... Ellers lå han stort sett på sofaen og så på TV. Da hun gikk fra ham til slutt gikk han personlig konkurs, huset ble solgt for en billig penge og hun fikk ikke en dritt. I dag klarer hun seg fint. Selv har jeg vært veldig oppmerksom på at jeg ikke gidder å ha en kjæreste som ikke hjelper til med noe. Samboeren min er veldig flink, og han skjønner det kjapt hvis jeg er sliten og ikke orker å lage mat. Snille mannen, jeg skal gi ham en ekstra klem i kveld. :-)
Lissi Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 Hørtes ut som her det gitt..Vurderer å flytte ut. Da vil det i det minste ikke være noen forventninger som blir knust hver dag, samt at jeg slipper å stå til tjeneste i senga når det passer han.. Hvorfor gidder man? Nå er jeg singel, rydder bare mitt eget rot og puler når jeg har lyst.. snart da..
Gjest 4 barnsmamma Skrevet 28. mars 2009 #16 Skrevet 28. mars 2009 Nei, sånn har ikke vi det. Mens jeg var på jobb igår og han var hjemme med sykt barn, så vasket han huset. Vi deler på arb.oppg. Glad jeg har en huslig mann:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå