wok Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Jeg er nok pessimist av natur, men vil gjerne lære meg å bli en optimist... jeg trenger å øke selvtilliten min og stole mer på mine egne evner og muligheter. Noen som vil ambefale gode bøker? Eller som har andre gode råd.
Gjest Kavring Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Har ingen gode tips ang. bøker dessverre. Men hva med å prøve en coach? Det koster vel en del, men... En kamerat av meg går på noe som kalles tankefelt, og han føler han har stor nytte av dette. Har egentlig litt lyst til å prøve dette selv
Gjest Tanita Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jeg tror det trengs mer enn en coach for å klare å snu et negativt tankemønster som har vartt over tid. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/emneliste.do?emnekode=6.16 her er noen selvutviklingsbøker.
Gjest Kavring Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg tror det trengs mer enn en coach for å klare å snu et negativt tankemønster som har vartt over tid. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/emneliste.do?emnekode=6.16 her er noen selvutviklingsbøker. Da vil jeg også tro at det trengs mer enn å bare sitte og lese bøker på egenhånd også. Dette kommer an på hvor dypt sånne tanker sitter, og om TS har opplevd vonde ting i livet sitt, slik at det er en grunn for at hun tenker pessimistisk og har dårlig selvtillit.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Da vil jeg også tro at det trengs mer enn å bare sitte og lese bøker på egenhånd også. Dette kommer an på hvor dypt sånne tanker sitter, og om TS har opplevd vonde ting i livet sitt, slik at det er en grunn for at hun tenker pessimistisk og har dårlig selvtillit. Enig i den. Hvis man trenger å grunnleggende snu tankegangen kan det være bra med f eks kognitiv terapi eller en coach eller en annen terapeut/profesjonell veileder innen et felt man synes virker givende. Men hvis man har et "mindre" problem og bare føler det er det lille ekstra dyttet som mangler, eller man er flink til å gi seg selv øvelser (endel slike bøker inneholder dette. Jeg klarer ikke å gjennomføre da jeg er for tafatt...), tror jeg det kan ha noe for seg å lese seg opp selv.
wok Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg er ei helt vanlig jente, tror jeg :-) Trenger litt hjelp til å bli bevisst mitt litt negative fokus, slik at jeg kan snu det. Det er helt sånn hverdagslige ting det gjelder, har virkelig ikke store problemer. Tror nok folk rundt meg opplever meg som ei sterk og selvsikker jente. Kunne vært fint å bruke coach, men det har jeg ikke råd eller tid til, med eget firma og to små barn. Tror det hadde vært fint med en god bok jeg kunne lest på kveldene... ingen som har lest gode selvutviklingsbøker som "rusker" litt opp i det vandte, litt hverdagsslitne tankemønsteret? Endret 17. mars 2009 av wok
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Enig i den. Hvis man trenger å grunnleggende snu tankegangen kan det være bra med f eks kognitiv terapi eller en coach eller en annen terapeut/profesjonell veileder innen et felt man synes virker givende. Men hvis man har et "mindre" problem og bare føler det er det lille ekstra dyttet som mangler, eller man er flink til å gi seg selv øvelser (endel slike bøker inneholder dette. Jeg klarer ikke å gjennomføre da jeg er for tafatt...), tror jeg det kan ha noe for seg å lese seg opp selv. Les "kunsten å lede seg selv". Beste jeg noen gang har lest, forandret livet mitt.
yoga Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 "Å leve ett liv, ikke vinne en krig" er en bok jeg kan anbefale på det sterkeste!! Husker ikke forfatterens navn, men hun er svensk..
mbi002 Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Kan anbefale mange bøker! Dale Carnegie - alle bøkene hans, du kan få dem på norsk, men de engelske selges ganske billig på amazon.co.uk eller play.com. Mia Törnblom - "Selvfølelse nå!" og den første boken hun skrev. "Coach yourself to success" er en bok jeg likte veldig godt, men jeg husker ikke hvem som skrev den. Håper dette hjelper!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 "Du får alltid det du ber om" av Ester og Jerry Hicks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå