Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 hei! noen som vet hvor lang tid det tar å skaffe seg et pass? om jeg betsiller det på poltistasjonen imorgen, når vil jeg få det da? eventuelt hvordan kan man skaffe seg et nødpass? koster?
Arwen Skrevet 8. juli 2003 #2 Skrevet 8. juli 2003 tror det tar maks 14 dager, kommer an på hvor i landet man befinner seg
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #3 Skrevet 8. juli 2003 Jeg fikk mitt på dagen. Jeg ordnet det på Grønland politikammer, og måtte ikke vente spesielt lenge før jeg fikk det. Men nå er dette ca 4 år siden, så kanskje prosedyren er forandret nå.
Gjest celine Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Fikk pass til guttene ifjor, og da ble jeg lovet nytt pass innen 14 dager. Synes å huske at det ikke tok mer enn en uke.. Dyrt!!! Husker ikke hva jeg betalte, men i overkant av 500 kr var det ganske sikkert..
Sisilie Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 -I Stavanger koster det litt over 700,- og tar ca. en uke.
Bertha Skrevet 8. juli 2003 #6 Skrevet 8. juli 2003 Leveringstid på pass avhenger av hvor i landet du er, og når på året du trenger det. Nå i ferietiden kan det fort bli litt lengre ventetid enn ellers på året. Nødpass utstedes på flyplassene som har egen politipost, og koster ganske mange hundrelapper. Gyldig 6 måneder og må leveres inn igjen straks du er tilbake i landet etter reisen.
Madison Skrevet 8. juli 2003 #7 Skrevet 8. juli 2003 Er det snakk om oslo nå om dagen så må du beregne en dag i kø..kom TIDLIG!! 500 for nødpass. (får på dagen) og 700 for vanlig pass.(12 dager) (fikk en ekstra utgift der ifjor :-? )
Gjest Ethereal Skrevet 9. juli 2003 #8 Skrevet 9. juli 2003 Siden de nye passene som produseres nå (maskinlesbare), må lages på fabrikk, og ikke på passkontoret, tar det 10-12 dager å få nytt pass. Prisen er 700,-, fikk jeg opplyst. Nødpass fås samme sted, og koster også 700,-
Kosepia Skrevet 9. juli 2003 #9 Skrevet 9. juli 2003 På oslo politistasjon (i sentrum that is, heter vel sentrum politikammer ellerno) er det en lapp på døra hvor det står at nødpass også koster 700 kroner. Husk at fra en eller annen dag nå i juli skulle passet gå opp til 740 kroner. (mulig det var 1.juli, husker ikke helt). På passkontoret sa de til meg max 12 dager, og jeg hadde det før den tid
Arwen Skrevet 9. juli 2003 #10 Skrevet 9. juli 2003 Jeg ville tatt meg en tur på en annen politistasjon en den på Grønland jeg. Har en venninne som var på Stovner her om dagen, der var det ingen i kø foran henne.
Madison Skrevet 9. juli 2003 #11 Skrevet 9. juli 2003 uh, gått opp 200 kr siden ifjor da. men IKKE dra til stovner, bomtur!!!! Jeg gjorde det, og de lager ikke der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå