Gå til innhold

Hevn...

Gjest Gjest_lurer_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

En jente jeg ikke kjenner har gjort noe som har ødelagt skikkelig for meg, med viten og vilje.

Leker litt med tanken på "hevn", ett eller annet som svir litt liksom, men vet ikke om jeg heller bare bør la det gå..

Noen her som har opplevd det samme? Evt. noen her inne som har tatt hevn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Aa ta hevn er noe smaaunger gjoer. Det er barnslig. Vaer voksen nok til aa ordne opp paa ordentlig vis.

Gjest Gjest
Skrevet
En jente jeg ikke kjenner har gjort noe som har ødelagt skikkelig for meg, med viten og vilje.

Leker litt med tanken på "hevn", ett eller annet som svir litt liksom, men vet ikke om jeg heller bare bør la det gå..

Det virker som du bare er en dårlig taper

Skrevet

Skjerp deg!

Skrevet

Så det hun gjør er helt greit? Å ødelegge livet for en man ikke kjenner engang?

Hah, skulle likt å se det samme skje dere... Dere blir vel ALDRI sinte og skuffet når livet går til helvete...

Gjest Gjest
Skrevet

Hah, skulle likt å se det samme skje dere... Dere blir vel ALDRI sinte og skuffet når livet går til helvete...

Ingen her vet hva hun har gjort. Kanskje du burde si hva hun faktisk gjorde som er så ille. For meg høres det bare ut som du er en dårlig taper.

Og øddlege livet det skal mye til og få et liv øddelagt... På hvilken måte er ditt liv øddelagt ?

Skrevet

Jeg vet ikke hva hun gjorde. Jeg ville blitt sint og skuffet hvis noen ødela livet mitt, men jeg ville ikke søkt hevn.

Skrevet

Har opplevd det, men tar ikke hevn. Forstår ikke hvorfor jeg skal gjøre det. Det som er ødelagt er ødelagt uansett hvor kjipt h*n får det. :)

Skrevet

Det er godt mulig det hun gjorde ikke var greit. Men det legitimerer ikke hevn! Da er du akkurat like tafatt og tåpelig selv, og de færreste ønsker vel å gå så lavt?

Selvfølgelig har man rett til å bli sint, lei seg, skuffet eller til og med forbanna. Det blir vel de fleste til tider. Men prøv å takle det på andre måter enn ved hevntokt. Det gjør bare deg like ussel - det hjelper ikke mot noe som helst.

Gjest Gjest
Skrevet

Som du skjønner er hevn politisk ukorrekt her på KG. :)

Jeg skjønner deg imidlertid godt, og hvis denne personen har ødelagt for deg med viten og vilje synes jeg ikke du bare skal la det fare uten at det får konsekvenser for henne. Det er liksom bare fritt frem å ta for seg virker det som. Og offeret er "en dårlig taper"?

Man er vel ikke en "taper" hvis man ikke er med på leken først selv?

Det ville i allefall gitt meg mer optimisme å tenke ut en produktiv hevn (uansett om den egner seg for å settes ut i live, men i allefall kose meg med planleggingen) enn å slikke sårene mine i all stillhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er selvsagt ikke greit. Og jeg ville selvsagt blitt skuffet og sint.

Men hvordan skulle det hjulpet aa ta hevn? Tror du at det gjoer alt bra igjen? Si klart ifra at dette var ikke greit, og hold deg unna personen.

Og det virker en smule overdramatisk aa si at noen har oedelagt livet ditt. Du er tydeligvis fremdeles i live, siden du kan sitte her og skrive paa kg.

Skrevet

Det kommer jo selvsagt an på hva som er tilfellet, men hva (o'bedrevitende KG'ere) er det som er så ille med hevn?

Hvis man er virkelig sint og har blitt virkelig feilbehandlet av noen med vitende vilje ser jeg da ikke noe galt i å ta hevn?

Jeg er helt uenig i at det ikke hjelper for noenting. Selv føler jeg at litt hevn gjør at jeg føler meg litt bedre.

Det er selvsagt ikke alt det hjelper på, men å si at det er barnslig å ønske litt hevn syns jeg er veslevoksent! Alle har godt av å ta litt igjen på sitt eget vis.

Skrevet
Det kommer jo selvsagt an på hva som er tilfellet, men hva (o'bedrevitende KG'ere) er det som er så ille med hevn?

Hvis man er virkelig sint og har blitt virkelig feilbehandlet av noen med vitende vilje ser jeg da ikke noe galt i å ta hevn?

Jeg er helt uenig i at det ikke hjelper for noenting. Selv føler jeg at litt hevn gjør at jeg føler meg litt bedre.

Det er selvsagt ikke alt det hjelper på, men å si at det er barnslig å ønske litt hevn syns jeg er veslevoksent! Alle har godt av å ta litt igjen på sitt eget vis.

Jeg synes man viser styrke og verdighet om man ikke søker hevn.

Gjest Gjest
Skrevet

Det spørs jo helt hva hun har gjort mot det, og omstendighetene rundt saken..men i noen tilfeller kan absolutt en liten hevn være på sin plass.

Bare pass opp så ikke du står igjen som den smålige, og hun ender opp med all sympatien, det kan fort skje!

Gjest gjest i dag
Skrevet

Som du ser, får du ikke mye støtte her inne for denne type tanker.

Selv er jeg imidlertid for hevn i enkelte tilfeller. Jeg synes ikke at noen personer bare skal herje med andre menneskers liv, uten at det får konsekvenser for dem selv.

Et par råd:

1. Vær smart, ikke gjør noe som kan få deg opp i verre problemer enn det du har

2. "revenge is a dish best served cold" - Jo lenger du venter, jo bedre er det. Har det gått lang tid vil hun ikke vente seg noe, og det blir vanskelig å mistenke hvem som står bak. I mellomtiden kan du jo hygge deg med planleggingen.

For 4 måneder siden var det en person som påførte meg store økonomiske tap, som har forårsaket veldig mye vondt. Om jeg skal hevne meg? Selvfølgelig. Når tiden er inne.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som kommenterer at hevn er for smålige personer etc, hvilke argumenter har dere?

Selv har jeg blitt utsatt for ondskap av mennesker som har tråkket og krenket meg på det groveste. Fått store konsekvenser for livet mitt, kjemper en kamp for å få meg på bena igjen- har hevntanker, men det blir med tankene ev juridiske etterspill for de involverte, har ikke bestemt meg ennå.

Hvorfor skal mennesker nesten få drepe ett uskyldig menneske UTEN at det skal få konsekvenser for vedkommende? ( nå snakker jeg om psyksik mishandling her/ drepe ett menneske innvendig )

Vet dere som er i mot hevn egentlig hva dere snakker om? har dere vært utsatt for ondskap?

Skrevet (endret)
Dere som kommenterer at hevn er for smålige personer etc, hvilke argumenter har dere?

Selv har jeg blitt utsatt for ondskap av mennesker som har tråkket og krenket meg på det groveste. Fått store konsekvenser for livet mitt, kjemper en kamp for å få meg på bena igjen- har hevntanker, men det blir med tankene ev juridiske etterspill for de involverte, har ikke bestemt meg ennå.

Hvorfor skal mennesker nesten få drepe ett uskyldig menneske UTEN at det skal få konsekvenser for vedkommende? ( nå snakker jeg om psyksik mishandling her/ drepe ett menneske innvendig )

Vet dere som er i mot hevn egentlig hva dere snakker om? har dere vært utsatt for ondskap?

Jeg har blitt utsatt for noe. Jeg har knapt tenkt tanken på hevn, rett og slett fordi jeg tenker at en slik handling som han eller hun har gjort viser så utrolig godt hvem den egentlig er, og det er nok for meg. Å planlegge hevn er helt greit, som et ledd i å komme seg over det som har skjedd, men jeg forstår ikke hvorfor man skal sette hevnen ut i livet og ødelegge for noen andre, selv om de har ødelagt for deg? Som sagt så sier det mer om den personen som gjør noe skikkelig ondskapsfullt enn om den som blir utsatt for hva enn det nå er.

Endret av Wind
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har blitt utsatt for noe. Jeg har knapt tenkt tanken på hevn, rett og slett fordi jeg tenker at en slik handling som han eller hun har gjort viser så utrolig godt hvem den egentlig er, og det er nok for meg. Å planlegge hevn er helt greit, som et ledd i å komme seg over det som har skjedd, men jeg forstår ikke hvorfor man skal sette hevnen ut i livet og ødelegge for noen andre, selv om de har ødelagt for deg? Som sagt så sier det mer om den personen som gjør noe skikkelig ondskapsfullt enn om den som blir utsatt for hva enn det nå er.

Men hvis dette får konsekvenser også for andre mennesker etter deg?

LES barn. Føler jeg har ett etisk ansvar.

Skrevet
Men hvis dette får konsekvenser også for andre mennesker etter deg?

LES barn. Føler jeg har ett etisk ansvar.

Hjelper det barna at personen får det like jævlig? Har han eller hun barn som også kan få problemer pga. dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...