Gå til innhold

Festantrekk

OneWingedAngel

Anbefalte innlegg

på lørdag skal jeg bli med samboern på noe greier med jobben hans.

Er noe skikkelig stort og det kommer ca 700personer dit, og skal være standupkomiker tilstede osvosv...

på invitasjonen står det bekledning: Festantrekk....

Jeg pynter meg sjelden, og som regel er det dongribukse, støvletter og en litt fin topp når jeg skal ut på fest osv..

Hva er det som går under Festantrekk?? Kjole?? Hva slags kjole??

jeg er 169cm, kraftige lår, litt rund i rompepartiet, smal midje.

Har dere noen bilder/forslag hadde det vært supert.

Hjeeeelp.. Jeg vil gjerne gjøre et godt inntrykk på alle arbeidskollegaene til samboeren min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Squill

Nå er jeg ikke veldig god på fagterminologien, men jeg tror ikke "festantrekk" legger noen føringer på hvordan du "får lov til" å kle deg. Hvis du føler deg mest vel i dongeribukser, kan du jo pynte dem veldig opp! Mørke/svarte dongeribukser med stilige støvletter, en pyntet topp og store smykker er jo definitivt et kjempefint festantrekk!!

Husk at det viktigste er at du føler deg vel og fin! Hvis du er superfornøyd med antrekket, vil holdningen din og humøret ditt gjøre deg festpyntet :jepp: Hvis du derimot går i et antrekk som du føler deg tvunget inn i, vil du automatisk prøve å ikke synes, og da blir det ikke noen morsom fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så hyggelig at du skal det da! Blir sikkert kjempeskøy! :) Jeg tror egentlig også at du kan kle deg i mer eller mindre hva du vil så lenge det er litt pyntet.. Så en fin bukse, med en fin topp og støvletter/ skoletter til blir sikkert ikke helt feil det heller.. Men nå har jeg faktisk Fashion Bible her så skal se etter der for sikkerhets skyld, jeg.. :) Den tar i grunnen for seg det meste når det gjelder mote, så jeg sier som Øystein Sunde; kjekt å ha! :gjeiper:

"Dresskode: Pent: Det betyr som regel at det er greit om du kommer i bukser, så lenge det ikke er jeans. Ha en lekker topp til, men unngå T-skjorter. En lekker kjole er alltid lov." Det var det som sto om et pent antrekk. Regner med at det er dette du skal følge i og med at det ikke står galla, cocktail eller noe slikt. Da hadde det nok kanskje tatt seg best ut med kjole. :)

I Det Nye nr. 3, 2009 har de skrevet om klestips til forskjellige figurer. Syns dette var en kjempe bra artikkel. Kan prøve å gi deg noen tips til hva du burde se etter i forhold til kroppsfasongen din, men da hadde det vært greit å også vite hvordan overkroppen din er i forhold til resten. Du har pærefasongen som har disse kjennetegnene: Smale skuldre, små/ middels pupper, brede hofter, fyldig rumpe og lår. Så har du eplefasongen: Formfulle pupper, udefinert midje, gjerne litt mage, smale/ rette hofter og lår. Videre har du timeglassfasongen: Frodig, store pupper, brede hofter og fyldig rumpe, smal i livet. Detter er de kategoriene som jeg tror du vil havne i. De to andre er petit: Ganske lav, ganske smal, kort i livet, korte bein. Og Lang og tynn: Smal og rett i kroppen, smale hofter, lang i livet, lange bein. Ut i fra det du skrev høres du kanskje ut som du enten kan ha pærefasong eller timeglassfasong? :) Jeg er kjempe interessert i sånne ting så hjelper deg mer enn gjerne. Har faktisk tenkt å ta kurs etterhvert for å bli Image konsulent og da er netopp dette en av de tingene jeg skal jobbe med. :)

http://lissmari.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så hyggelig at du skal det da! Blir sikkert kjempeskøy! :) Jeg tror egentlig også at du kan kle deg i mer eller mindre hva du vil så lenge det er litt pyntet.. Så en fin bukse, med en fin topp og støvletter/ skoletter til blir sikkert ikke helt feil det heller.. Men nå har jeg faktisk Fashion Bible her så skal se etter der for sikkerhets skyld, jeg.. :) Den tar i grunnen for seg det meste når det gjelder mote, så jeg sier som Øystein Sunde; kjekt å ha! :gjeiper:

"Dresskode: Pent: Det betyr som regel at det er greit om du kommer i bukser, så lenge det ikke er jeans. Ha en lekker topp til, men unngå T-skjorter. En lekker kjole er alltid lov." Det var det som sto om et pent antrekk. Regner med at det er dette du skal følge i og med at det ikke står galla, cocktail eller noe slikt. Da hadde det nok kanskje tatt seg best ut med kjole. :)

I Det Nye nr. 3, 2009 har de skrevet om klestips til forskjellige figurer. Syns dette var en kjempe bra artikkel. Kan prøve å gi deg noen tips til hva du burde se etter i forhold til kroppsfasongen din, men da hadde det vært greit å også vite hvordan overkroppen din er i forhold til resten. Du har pærefasongen som har disse kjennetegnene: Smale skuldre, små/ middels pupper, brede hofter, fyldig rumpe og lår. Så har du eplefasongen: Formfulle pupper, udefinert midje, gjerne litt mage, smale/ rette hofter og lår. Videre har du timeglassfasongen: Frodig, store pupper, brede hofter og fyldig rumpe, smal i livet. Dette er de kategoriene som jeg tror du vil havne i. De to andre er petit: Ganske lav, ganske smal, kort i livet, korte bein. Og lang og tynn: Smal og rett i kroppen, smale hofter, lang i livet, lange bein. Ut i fra det du skrev høres du kanskje ut som du enten kan ha pærefasong eller timeglassfasong? :) Jeg er kjempe interessert i sånne ting så hjelper deg mer enn gjerne. Har faktisk tenkt å ta kurs etterhvert for å bli Image konsulent og da er netopp dette en av de tingene jeg skal jobbe med. :)

http://lissmari.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slike dresskoder er umulige å forstå seg på altså! Men min erfaring er at det er bedre å gå for noe midt mellom - verken dongeri eller galla, når dresskoden er pent/festantrekk. Verste jeg vet er iallefall å være for lite pynta eller motsatt for mye pynta. Jeg tenker derfor at du kan ha et skjørt m/en pen topp og litt hæler på skoene (hæler gjør alle kvinner sexy mener nå jeg:) Ellers er det mange fine halvfine kjoler i butikkene nå som er kjempefine på oss som har større lår og mindre midje. Prøv å finn en kjole som går inn i livet og får frem den flotte figuren:) Lykke til! (Og husk å fortell hva du bestemte deg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sort omslagskjole med noe sprekt tilbehør pleier å passe til de fleste anledninger og kroppsfasonger. Jeg har flere og bruker de både til hverdags og fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal kjæresten din ha på seg? Han vet vel gjerne om det forventes at han stiller i dress eller om det er en litt mer laid back greie, og da kan du matche han i grad av pynting. Det er sånn jeg pleier å gjøre det om jeg ikke er sikker, og det er på hans "side" tilstelningen er.

Ellers er jeg enig i at en liten svart kjole alltid er en sikker vinner, og den er jo i tillegg lett å dresse opp eller ned med forskjellig tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Sunshine!! :) Den lille sorte er et must! Den kan være fin, klassisk, eller sexy.. Alt etter hvordan den sitter og hva man har til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene... :)

Liss: jeg ville sagt at jeg enten er timeglass eller pære, men er ikke helt sikker selv...

Han skal gå i dress, så jeg må jo matche han på et vis...

Skal ta motet til å ta en shopping runde imorgen og se om jeg finner noe..

Mer tips mottas gjerne med takk... :)

Det er vanskelig synes jeg.. Vil ikke være for overpyntet i forhold til de andre, og jeg ANER jo ikke hva de kvinnene kommer til å ha på seg..

Men så vil jeg heller ikke være for lite pyntet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En litt tøff svart, knelang kjole kan aldri bli feil. Du vil da ikke føle deg overpyntet selv om andre stiller i jeans, og kommer folk i fine kjoler så vil du heller ikke føle deg for lite pyntet.

Er du usikker på om det blir for pent så bytt ut tynne nylon-strømper og pensko med med litt tøffe strømpebukser og støvletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, altså om du har en timeglassfigur så er du like brei over skuldrene og hoftene, men går inn i midjen. Kjendiser som har denne fasongen ut i fra Det Nye: Scarlett Johansson, Anne Hathaway og Marilyn Monroe.

Har du derimot pærefasong så er du smalere over skuldrene enn du er over hoftene. Kjendiser som har denne fasongen ut i fra Det Nye: Tyra Banks og Christina Aguilera.

Kanskje du finner ut av det om du sjekker ut disse kjendisene, og ser hvem av de som ligner deg mest.. :)

Hvis han skal gå i dress så burde du nok sløyfe jeans i hvertfall, men hvis du ikke trives i kjoler så kan du jo sikkert gå i dress du å. Det er jo bare å sørge for at den blir litt feminin kanskje ved hjelp av tilbehøret du bruker til, men personlig ville jeg mye heller ha valgt en kjole. Du kan jo velge deg en enkel svart omslagskjole feks., som det ble foreslådd tidligere her, og så stasher du den bare litt ekstra opp med smykker og kule sko til. Riktig tilbehør har utrolig mye å si denne sesongen, så det tror jeg kan bli bra. Smykkene skal være store og skoene skal synes. Øredobbene skal også være store denne sesongen og armbåndene likeså. Midjebelter er også in, og bruker du det kan det være med på å tøffe opp kjolen litt, hvis du heller ønsker en litt tøff look. Har du tenkt på det faktum at hvis du egentlig aldri bruker å gå i kjoler så vil du kanske gjøre litt ekstra inntrykk hvis du faktisk gjør det? :)

Hvis du velger en svart omslagskjole, eller noe lignende så tror jeg i hvertfall ikke du trenger å engste deg for at du skal føle deg for lite pyntet.

Lykke til med shopping imårra da! :)

http://www.lissmari.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke peiling på om jeg er pære eller timeglass. Men Bilde Her så kan dere hjelpe meg å vurdere hvilke av de to jeg er?? :)

Både gleder og gruer meg til shopping idag. Tenk om jeg ikke finner noe??

Tror jeg skal prøve å finne "den lille sorte kjolen" dere snakker om. Så kan jeg bruke den ved andre anledninger også. Men får se hva jeg ender opp med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes du ser ut til å ha en veldig nett og fin figur, du kan nok gå med det meste. Minner mest om timeglassfigyr, synes jeg. Ikke vær redd for å vise de fine formene dine!

Tror jeg hadde valgt kjole, hadde i hverfall droppa jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser egentlig ut til å ha en såkalt timeglassfigur, ja. Da er du innmari heldig, mange jenter som misunner deg kroppen din. :)

Syns også du skal gå for en sort kjole, enten den lille sorte, eller en sort omslagskjole.

Framhev midjen din og formene dine. Omslagstopper og- kjoler fremhever den naturlig slanke midjen din. Tenk likedan om jakker og kåper. Alt som er formsydd, innsvinget eller har knyting i livet, fremhever din kvinnelige figur. Bruk brede belter i livet for virkelig å understreke den smale midjen. Bruk kroppsnære overdeler fremfor vide og formløse, som bare virker sekkete. Tynne stoffer fremhever figuren på en flatterende måte og gjør at du ikke ser større ut enn du er.

Tilbehør: Understrek feminiteten med sexy, høyhælte sko, gjerne med spiss tupp eller åpen tå og rem bak. Åpen tå er foresten veldig in nå! ;)

Din største fordel: Du er heldig som har en så formfull figur- vis den fram med feminine kjoler og skjørt.

Håper du ser dette før du handler, og at noe av det kan være til hjelp. Håper også at du får god hjelp i de klesbutikkene du går i. Lykke til! :)

http://www.lissmari.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant, jeg fant!! :)

Fant en svart nydelig kjole på Infinity.

Litt rynkete i overdelen, stram over brystene og rundt midjen, så glatt og løs fra midjen og ned. kjolen rekker til knærne. Kjempefin og satt som et skudd..

Fant også øredobber og smykke som tilbehør. men har ikke funnet noe veske enda.

Fant egentlig et par pumps jeg likte KJEEEEEMPEgodt.. Men!! Det var noen syke hæler på dem. de var sikkert over 10cm høye og det klarer jeg ikke gå på :(

Så mangler fremdeles sko da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...