MrsC Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ei jente på 16 måneder og viljen er sterk. Det som er så rart (synes jeg) er at det er mot meg som er mamma hun reagerer mest og sterkest. Det kan være seg at vi skal ut og må kle på oss, ikke ta kniven i skuffen, eller andre ting som hun må eller ikke får lov til. Mot pappa og ansatte i barnehagen er hun smilende og blid 99% av tiden. Selvsagt har jeg vært inne på tanken at jeg gjør noe feil i væremåten mot henne og har forsøkt å se på hva jeg gjør når hun slår seg vrang. Men hittil klarer jeg ikke å se hva det skal være. Forsøker å la henne gjøre ting selv og å telle til ti slik at jeg er rolig uansett situasjon. Er det noen som har erfaring, eller en mening om dette?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg gjetter at datteren din minner ganske mye om min egen - særdeles bestemt liten dame. Hos oss fungerer ting stort sett bra, og jeg tror at nøkkelordet er innlevelse. Prøv å sette deg inn i hvordan hennes verden er. Hun kan kommunisere, men klarer antakelig ikke å uttrykke alt hun vil si. Hun klarer mange ting, men vil så gjerne veldig mye mer. Hun ser at de store barna får lov, får til, hun vil også være stor. Jeg sier ikke at du ikke møter henne med respekt og empati i dag, men mer av det samme kan hjelpe hele familien. Tid og tålmodighet! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå