Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #21 Skrevet 9. juli 2003 Stol aldri på såkallt "freeware" eller "shareware". Disse inneholder ofte noe skitt. Men det det finnes en annen type gratisprogrammer som blir gitt under noe som kalles GNU-lisens. Dette er programmer der alle kan se kildekoden, eller "oppskriften" om man vil. Og det at alle kan inspisere koden gjør at ingen tør å legge inn dritt der. Dessuten så lages disse programmene for DEG, av folk som faktisk liker å gi bort noe, uten å ta betalt for alltmuligrart. Nå finnes det ingen GNU-programmer for "Kassa", men for Gnutellanettverket finnes det en del. Bruk GNU-programmer når du har muligheten til det!! Nullet
Gjest Candyfloss Skrevet 9. juli 2003 #22 Skrevet 9. juli 2003 Er ikke noe galt med min kazaa lite. Ikke klikk på annonsene, så funker den helt fint :D
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #23 Skrevet 9. juli 2003 Stol aldri på såkallt "freeware" eller "shareware". Disse inneholder ofte noe skitt. Det er bare tull. Hvorvidt et program inneholder virus eller ikke, kommer an på om en dust med et virus-toolkit har hatt sine ekle hender i nærheten av det, eller om det har hatt turen innom en virus-infisert PC, og slett ikke hvilken lisens programmet er utgitt under! Si heller: Pass på hvorfra du laster ned et program. Laster du ned fra KaZaA eller Gnutella eller Morpheus eller Shareaza eller et hvilket som helst fildelingsprogram, laster du ned fra én eller flere privatpersoners datamaskin. Hvordan kan man vite hva slags kvalitet det er på filer som vilt fremmede har på sine harddisker? Hvis man derimot finner programmet på en seriøs webside eller en cover-CD, er det mindre grunn til å være skeptisk. I alle tilfeller må man absolutt ha et oppdatert antivirusprogram på maskinen.
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #24 Skrevet 9. juli 2003 1. Vi kan ikke komme på hav programmet het som la seg der. 2. Jeg klikket IKKE på en eneste annonse. Likevel la det seg på. 3. Jeg har brannmur og virusprogram og Norton og AdAaware og alt jeg kan ha - vi er virkelig forsiktige.
Gjest Candyfloss Skrevet 9. juli 2003 #25 Skrevet 9. juli 2003 1. Vi kan ikke komme på hav programmet het som la seg der. 2. Jeg klikket IKKE på en eneste annonse. Likevel la det seg på. 3. Jeg har brannmur og virusprogram og Norton og AdAaware og alt jeg kan ha - vi er virkelig forsiktige. Sikker på det er kazaalite du har? For vanlig kazaa har en tendens til å spre sånt.. Det er nettopp derfor kazaalite er til, for å forhindre at sånt skal skje!
Gjest Donna Skrevet 9. juli 2003 #26 Skrevet 9. juli 2003 Huff !!! :o Skummelt !!! Laster jo ned - men har litt panikk for å få med noe skitt på kjøpet ja ! ..... :-?
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #27 Skrevet 9. juli 2003 Sikker på det er kazaalite du har? For vanlig kazaa har en tendens til å spre sånt.. Det er nettopp derfor kazaalite er til, for å forhindre at sånt skal skje! Ok, en gang til: Jeg HAR inegnting, jeg HAR IKKE lastet ned noe - jeg skrev advarselen nettopp fordi jeg IKKE har eller har gjort noe som helst - annet enn å gå inn på sidene til Kaazalite å LESE det som sto der.
Gjest Candyfloss Skrevet 9. juli 2003 #28 Skrevet 9. juli 2003 Ok, en gang til: Jeg HAR inegnting, jeg HAR IKKE lastet ned noe - jeg skrev advarselen nettopp fordi jeg IKKE har eller har gjort noe som helst - annet enn å gå inn på sidene til Kaazalite å LESE det som sto der. Åja.. Hmm... Da skjønner jeg ikke.. Har ikke hørt om noe sånne problemer før..kazaalite er ufarlig..
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #29 Skrevet 9. juli 2003 Tydeligvis er det ikke så ufarlig som mange hevder. Det var derfor jeg sa fra så kanskje andre kunne slippe å havne i samme situasjon. Jeg er veldig glad for å slippe å betale 25.91 per minutt jeg er på nettet, og skal aldri inn på den siden igjen. Så får dere andre gjøre hva dere vil. Nå har jeg i hvert fall advart.
Achmed Skrevet 9. juli 2003 #30 Skrevet 9. juli 2003 Jeg er veldig glad for å slippe å betale 25.91 per minutt jeg er på nettet Du er jo en DEL på nett, så det hadde vel blitt en rimelig dyr fornøyelse?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #31 Skrevet 9. juli 2003 Det er bare tull. Hvorvidt et program inneholder virus eller ikke, kommer an på om en dust med et virus-toolkit har hatt sine ekle hender i nærheten av det, eller om det har hatt turen innom en virus-infisert PC, og slett ikke hvilken lisens programmet er utgitt under! Påstår du det er tull, så må du være en av dem som lager shareware/freeware. I shareware/freeware benytter man gjerne sjangsen til å putte inn adware/spyware for å finansiere programmet både du og jeg vet det. Jeg sier ikke det gjelder alle programmer, men mange!! Ikke jug!! Nullet
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #32 Skrevet 9. juli 2003 Det skader ikke å sjekke f.eks mp3-filene i nedlastmappa før man klikker vilt på de, heller. Det er fullt mulig å "bygge" virus inn i musikkfiler. Nullet
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #33 Skrevet 18. august 2003 HVORDAN sjekker man MP3-filene da????
Crazee Skrevet 18. august 2003 #34 Skrevet 18. august 2003 Du sjekkar for virus med ein virussjekkar - uansett kva filer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå