Tusenfryd Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Advarsel: Jeg var inne på Kaazalite her om dagen og bare ved å lese og klikke meg litt rundt på sidene, så hadde jeg fått installert et drittprogram. Dette koblet på en eller annen måte ut bredbåndslinjen, og ringte opp et annet nummer, slik at det skulle koste meg kr 25,91 pr minutt jeg var på internett. Jeg forsøkte aldri å installere noe, laste ned noe, søke på noe, jeg var kun inne for å se hva dette var. Min mann oppdaget heldigvis dette, fikk avinstallert dritten, og jeg fortsetter med å kjøpe platene mine, og brenne låne og brenne vennene mine sine.
Tusenfryd Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2003 Det vet jeg faktisk ikke *fryktelig teit av meg* men jeg skal sjekke med min kjære om han husker det - han er ikke hjemme nå, men skal spørre senere.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 Sånne programmer er et kjent problem, og har ikke noe med KaZaA (Lite eller ikke) å gjøre. Men at et slikt program kan distribueres via KaZaA, er klart. Installer aldri noe du ikke vet med 100% sikkerhet hva er.
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #6 Skrevet 9. juli 2003 Last ned Ad Aware fra http://www.lavasoftusa.com/ og kjør programmet regelmessig. Surfer du mye, så ha det gjerne til å kjøre hver gang du starter maskinen. Ad Aware scanner maskinen for all sånn dritt som legger seg inn uten at du merker det. Alt programmet finner kan slettes, uten problem.
Retz Skrevet 9. juli 2003 #8 Skrevet 9. juli 2003 Zirine: Ok, tror det er på tide at jeg laster ned dette vidunderprogrammet; hvilken vesjon skal jeg velge, pro, plus eller vanlig? Og du, det er gratis? Ja?
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #9 Skrevet 9. juli 2003 Zirine: Ok, tror det er på tide at jeg laster ned dette vidunderprogrammet; hvilken vesjon skal jeg velge, pro, plus eller vanlig? Og du, det er gratis? Ja? Du laster ned herfra http://www.lavasoftusa.com/support/download/ og velger fra hvilken som helst server du ser blir listet opp på den siden. Ad aware 6 er gratis for ikke-kommersiell bruk. Så last i vei, søta.
Retz Skrevet 9. juli 2003 #10 Skrevet 9. juli 2003 Done. Må kikke litt på hvordan man kjører dette her.
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #11 Skrevet 9. juli 2003 Done. Må kikke litt på hvordan man kjører dette her. Det er så enkelt at selv far kan bruke det
Retz Skrevet 9. juli 2003 #12 Skrevet 9. juli 2003 Det er så enkelt at selv far kan bruke det Det sa du den gangen jeg prøvde å laste ned Dreamweaver også. :schnøffft:
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #13 Skrevet 9. juli 2003 Det sa du den gangen jeg prøvde å laste ned Dreamweaver også. :schnøffft: Fikk du det ikke til? Og det sier du først nå! Jammen, jeg kunne jo ha hjulpet deg - det er ikke så vanskelig nemlig. Sånn egentlig
Retz Skrevet 9. juli 2003 #14 Skrevet 9. juli 2003 Du ække sann! Jeg kunne ikke gi deg beskjed, vettu, kjære Zirine, fordi maskina mi ble fylt opp av en helvetes masse lumske virus og klikka totalt! Den var på PC-(p)sykehuset i flere uker etter mitt noe overmodige - og ikke helt lovlige - forsøk. Jævla Morpheus. På den tida hadde jeg ikke mob.nr. ditt, eller så hadde du jaggu meg fått beskjed, ja. :flashback:
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #15 Skrevet 9. juli 2003 Lasta du programmet ned via Morpheus? Vel - DET var nå faen meg ikke min feil! Eller?
Retz Skrevet 9. juli 2003 #16 Skrevet 9. juli 2003 Joho! Du sa det var greit. :fnyse: Seriøst; Tror du sa at alltid var en sjanse for å pådra seg virus ved sånne shareware-greier, men at sjansen ikke var så stor. Jeg - som har for vane å balansere på kanten av stupet - kunne selvsagt ikke motså fristelsen.
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #17 Skrevet 9. juli 2003 Joho! Du sa det var greit. :fnyse: Seriøst; Tror du sa at alltid var en sjanse for å pådra seg virus ved sånne shareware-greier, men at sjansen ikke var så stor. Jeg - som har for vane å balansere på kanten av stupet - kunne selvsagt ikke motså fristelsen. :bite negler: Nei, hva sier du? Skal vi ta oss en bayer og glemme alt det vonde? :Prøve seg:
Retz Skrevet 9. juli 2003 #18 Skrevet 9. juli 2003 Vil det si at jeg har tjent sånn ca en sixpack på å rippe opp i denne traumatiske hendelsen? Ja? :hyper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå