Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har pc'n min i 3 år, og den har vært til reperasjon hele 8 ganger. De fleste gangene fordi jeg ikke kom inn på internett, men også ved treg oppstart, defekt touch-pad og nå vil den ikke lade seg, gikk helt svart. Skal på elkjøp nå og levere den. Jeg er rimelig drittlei av hele pc'n og elkjøp og har mest lyst å kjøpe ny pc, for de vil ikke gi meg ny pc :kjefte:

Har jeg ikke nå rett på ny vare eller pengene tilbake? Hva skal egentlig til for at de kan gi meg det? De sier hver gang at den kan repareres, derfor får jeg ikke ny vare. Men min pc må tydeligvis være en feilvare siden det har vært så mye tull. Vil de ikke ha fornøyde kunder???

Hilsen sint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 3. gangs innlevering har du krav på ny vare, eller pengene tilbake.

etter 8 ganger hadde jeg villet ha penger, og kjøpt pc ett annet sted. Spiller liten rolle hva regler utsalgsstedet har, kjøpsloven gjelder fremdeles.

Skrevet

Dette gjelder jo hvis den har blitt innlevert pga samme feil 3 ganger. Mange selgere vil nok prøve seg med å si at det ikke er den samme feilen hver gang, og slik prøve å komme seg unna med å bare reparere. Hvis du blir avskåret fra å bruke maskinen din i mer enn en uke sier også forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven, den gjelder litt andre ting) at du har krav på lånemaskin.

Skrevet
Dette gjelder jo hvis den har blitt innlevert pga samme feil 3 ganger. Mange selgere vil nok prøve seg med å si at det ikke er den samme feilen hver gang, og slik prøve å komme seg unna med å bare reparere. Hvis du blir avskåret fra å bruke maskinen din i mer enn en uke sier også forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven, den gjelder litt andre ting) at du har krav på lånemaskin.

Er enig med deg Vesla86... Vil også tilføye at det er en mulighet for at kjeden/butikken følger 4.gang med forskjellige feil "regelen"...

Alle skal følge regelen "3.ganger med samme feil så har man rett på å heve kjøpet og få pengene igjen eller ny maskin"

De fleste kjeder og produsenter følger også at etter 4.ganger med forskjellige feil, så får du bytte til ny maskin.. Ikke alle stedene der du får igjen pengene..

Det står ingen ting om dette i forbrukerkjøpsloven, men det er som sagt noe som de fleste kjeder og produsenter følger... Tror dessverre ikke Elkjøp er blant de som lettest følger dette...

Men du skriver ikke hvilket merke det er på pc`en? For en mulighet er rett og slett å ta kontakt med produsenten av pcèn og kjøre reklamasjonen selv... Men da må du også ha kopi av arbeidsrapportene som verkstedet har skrevet... Hvis du ikke har det, så kan du få det av verkstedet... De fleste pcène i Norge blir reparert hos infocare... Så du kan ringe de og oppgi serienr på pcèn din tild e, så finner de det til deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...