Gå til innhold

Forskudd på arv

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pasta_*
Skrevet

Hei!

Arvet i fjor et hus som forskudd på arv. Det er ikke i nærmeste familie. Skal betale en viss sum i arveavgift som vi har satt på konto. Har ikke fått noen regning på dette enda, så synes det er for ille å ikke sette disse pengene på høyrentekonto i mens.

Når skal man betale arveavgift? Han vi arvet av lever fortsatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har dere meldt fra til Skatteetaten? Dere må nok fylle ut et skjema først. Så skal nok arveavgiften betales ganske snart.

Gjest Gjest_Pasta_*
Skrevet

Ja, vi sendte inn melding for ett år siden, så det burde vel ha skjedd noe snart?

Skrevet

Jeg sendte inn et slikt skjema en gang for 4-5 år siden, og fikk tilsendt bekreftelse + noen papirer ganske så fort (et par uker?). Jeg skulle ikke betale avgift på den arven, så jeg fikk ingen innbetalingsblankett.

Dersom du ikke har fått noen bekreftelse på at de har mottatt meldingen bør du fortest mulig ta kontakt og forklare saken. Jeg vil tro du er ansvarlig hvis f.eks. denne meldingen har blitt borte i posten. Stat og kommune pleier å være ganske så raske når det er snakk om penger som skal inn.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Det er 1 års ventetid der nå. Det fikk i jeg ihvertfall beskjed om. Har nå ventet i 8 måneder og de har ennå ikke tildelt meg en saksbehandler engang.

Så er skjemaet innsendt, så er det bare å vente.

Du kan ringe å spørre, da får du bare beskjed om du står i kø eller ikke. At konvolutten er mottatt eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...