Gå til innhold

Sony psp eller Nintendo ds til gutter 5 og 10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å kjøpe slike til guttene, men aner ikke hvilken vi bør gå for...og vi bør nok kjøpe samme type så de kan byttelåne spill, ellers blir nok ikke minsten fornøyd.... Noen erfaringer med disse? Hva har dere, og er dere fornøyde?? Håper på mange svar! På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først tenkte jeg å si psp til han på 10 og ds til han på 5.

DS har mer barnevennlige spill (og spill for eldre), mens psp har mest ungdomsspill.

Pga 5-åringen ville jeg valgt DS, den vil tåle og falle i bakken, tåle og bli røft behandlet. En PSP er mer følsom og blir fortere ødelagt enn en DS.

DS'en har også mer spill for barn, mario, yoshi, men også mer krevende spill som f.eks brain traning, matte spill og diverse lære spill.

Skrevet

Nå har ikke jeg sjekket spillene til disse enda, men regner med at nintendoen har en del spill for barn på 10 og oppover også?

Skrevet
Nå har ikke jeg sjekket spillene til disse enda, men regner med at nintendoen har en del spill for barn på 10 og oppover også?

Ja, mye rollespill (om det er intresse for de), mye spill fra diverse serier på tv/film o.l. Mario spillene såklart, lego star wars/batman o.l. husker jeg det ble solgt mye av ti gutter i den alderen. Pokemon ble det også solgt en del av.

Jeg ville alt i alt sagt at DS er passende for alle aldre, mens psp mest er ment til ungdom/voksne menn. PSP har de normale barnespillene på playstation som crash, ratchet o.l. men ikke like stort utvalg som DS.

DS er også billigere enn PSP og som sagt tåler mer.

Når det gjelder spillene vil jeg også anbefalle å gå og se hva som faller i smak.

Skrevet

Enig med Aniria. PSP er en mer ungdoms- og voksen-leke, og det er lett å ripe opp skjermen osv. DS er gøy for store og små, og passer for "alle". Dessuten har DS kanskje en litt "annerledes" måte å spille på med touch-screen og to skjermer i tillegg til knapper, mens PSP bare har knapper slik som på vanlige "gammeldagse" tv-spill.

Skrevet

For ikke å glemme at om uhellet først er ute så har PSP en forferdelig lang reprasjonstid fra leverandørens side, og er forferdelig for små utolmodige unger.

Skrevet

Vesla mi på 4 år - storkoser seg iallefall med sin DS...

Skrevet

Takk for svar, flere som har erfaringer med noen av disse? Heller mot DS nå, men moro å høre fra flere :jepp:

Skrevet

Vel, jeg er nå 17, og jeg liker DS best. Det er fordi jeg er mer interesert i mario, zelda og rpg enn skyting (ja, jeg er klar over at det finnes mer enn bare skytespill til PSP).

Både lillebroren min (13) og fetteren min (9) har DS, og de er også veldig fornøyde med det. Nintendo pleier jo å ha god kvalitet på konsollene sine, og for meg virker det som om DS har bedre kvalitet enn PSP. For de aller minste tror jeg også at PSP-spillene vil bli litt vanskelige :/ Men for all del, PSP er ikke en dårlig konsoll!

Gjest Ida-Kristine
Skrevet

Jeg har DS! Og jeg er ei jente på 18 år :P

Både jeg og typen min liker DS'n og spiller en del.

Jeg har kjøpt meg et kort fra dealextreme.com som ser ut som et DS spill og jeg trenger bare et micro SD kort som jeg tar inn i dette spill lignende kortet, og med dette får jeg spilt nedlasta spill!

Mye lettere, for jeg gidder virkelig ikke kjøpe spill til flere hundrelapper.

DS er virkelig å anbefale!

Gjest Ida-Kristine
Skrevet

Med PSP får du ikke brukt nedlasta spill, da må du gjøre noe med maskina og slikt, derfor mye lettere med DS om man har tenkt til å laste ned.

Skrevet (endret)

Jeg er 21 og er storfornøyd med min DS. Kanskje jeg er litt barnslig, men Mario og Mariokart er kjempegøy ;) Kjæresten min ha psp og jeg synes av og til den er litt komplisert.

Edit: skrivefeil

Endret av hkarls1
Skrevet

Jeg er snart 22 og elsker DSen min ;) Har også en stesøster på 7 som er like glad i sin. DS passer for alle.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, etter å ha lest massepå ulike forum, og tester og erfaringer, faller valget vårt på Ds ja :nigo:

Vi var og kikket på dem også, og han på butikken sa at psp var på vei ut (?). Likte ds veldig godt utseendemessig,og syns det er et bra utvalg av spill.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert greit at unger får spill så tidlig som mulig, men det finnes jo faktisk andre leker som er like så bra som dette. Mon tro hva som hadde skjedd hvis man hadde hatt et verdensomspennende kraftsammenbrudd? Ingen kunne spille- da tror jeg noen hadde virkelig kjedet vettet av seg- såfremt man ikke kunne spille noe annet.

Eller er dette greiene med å kjøpe slike spill til barna dårlig samvittighet av foreldrene fordi de ikke tilbringer nok tid med dem?

Skrevet
Det er sikkert greit at unger får spill så tidlig som mulig, men det finnes jo faktisk andre leker som er like så bra som dette. Mon tro hva som hadde skjedd hvis man hadde hatt et verdensomspennende kraftsammenbrudd? Ingen kunne spille- da tror jeg noen hadde virkelig kjedet vettet av seg- såfremt man ikke kunne spille noe annet.

Eller er dette greiene med å kjøpe slike spill til barna dårlig samvittighet av foreldrene fordi de ikke tilbringer nok tid med dem?

Finnes helt klart masse andre bra leker også ja, noen er nok bedre enn disse også, kommer helt an på hva man er ute etter det;-) Noen bruker sikkert slike spill som "barnevakt", men slett ikke alle gjør det, og man kan ha forskjellige motiv for å kjøpe. For vår del har vi ingen erfaring med slike spill, men tenkte å kjøpe for å ha i bilen på en lengre ferietur i sommer. Mulig det går bra å spille ludo i baksetet også, men det har vi desverre ikke plass til :sukk:

Så takket være svarene her inne fant vi et produktsompasser vårt behov på akkurat det markedet, tusen takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...