Gå til innhold

Hvor mye har du igjen til personlig forbruk i måneden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Da mener jeg "lommepenger", dvs penger til klær og fornøyelser til deg selv, frisør, tannlege/lege, trening, reiser osv..

Hvordan forvalter du disse pengene, går de inn på en egen konto, elller bruker du bare det som er til overs på lønnskonto måned for måned?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har igjen ca 3000 tror jeg, bruker fortløpende og setter inn noe av det på sparekonto, holder på og legger opp en buffer.

Gjest Gjest*sola
Skrevet

Jeg har igjen ca. 12000 når alle faste regninger + 2000 til sparing er betalt.

Jeg er enslig forsørger, og har sikkert kunnet lagt av mer til sparing. Men så er jeg bare sååå glad i å shoppe.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enslig forsørger, og har sikkert kunnet lagt av mer til sparing. Men så er jeg bare sååå glad i å shoppe.. :sjenert:

Jeg har igjen ca 3000 kr etter at jeg har satt av penger til faste utgifter, mat og sparing (sparer 1000 kr i måneden). Kunne sikkert ha spart mer og brukt mindre penger på klær, interiør, kafébesøk og festing osv, men det får jeg gjøre når jeg blir eldre og mer fornuftig. ;)

Skrevet

Ved siden av at jeg sparer ca 1200 kr i mnd, har jeg ca 800 kr i "lommepenger" på meg selv.

Dette blir Alltid brukt opp :P

Skrevet

Aner ikke, sjekker sjelden lønningsslippen og vet ikke helt hvor mye jeg bruker.

Gjest Gjest
Skrevet

Inntekt ca 10 tusen

Skatter 50 % (frivillig sparing)

Så 5000 utbetalt

Bruker 2.800 i boutgifter pr måned

2.200 igjen til mat ol.

Sitter jevnt over igjen med litt pr måned, og får mye igjen på skatten. I år går det til reise.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er student, og etter å ha betalt mat, husleie, bøker, tur hjem i påsken og tlf.regning denne mnd har jeg igjen hele...29 kr! Tjohei... Jobben min ble lagt ned, og studielånet strekker altså akkurat til. Neste måned blir det litt bedre, for da slipper jeg å dra hjem en tur.

Gjest Gjest
Skrevet
Aner ikke, sjekker sjelden lønningsslippen og vet ikke helt hvor mye jeg bruker.

Tøffen. Kan jeg få være som deg?

Skrevet

Kjenner meg igjen i denne. Det er dessuten et stort hull i kontoen min! :fnise:

Skrevet

Slik ser en vanlig mnd ut for meg:

Inn

Lønn: kr 20 875,67

Ut

Husleige kr 4 500,00

Studielån kr 2 200,00

Bryllupssparing kr 5000,00

Strøm kr 200,00

Busskort kr 550,00

Mat kr 2 500,00

Trening kr 310,00

Mobil kr 200,00

Bilforsikring kr 270

Avdrag billån kr 1250

Da sitter jeg igjen med kr 3 895,67 som jeg bruker til kino, kafebesøk etc. :)

Skrevet

Jøss, jeg ble litt nyskjerrig på hvilken jobb du har som gir deg muligheten til å spare hele 12 000 i mnd som enslig forsørger?

Gjest gjest*sola
Skrevet
Jøss, jeg ble litt nyskjerrig på hvilken jobb du har som gir deg muligheten til å spare hele 12 000 i mnd som enslig forsørger?

Ingeniør med månedslønn på 36500,- utbetalt.

Betaler 4500,- i boliglån pr.mnd. + 6000 i husleie (dekker internett, strøm, varmtvann ++), SFO - 2500,-

Ca. 3000,- i mnd i studielån.

Arbeidsgiver dekker mobil.

Har det egentlig ganske greit! :)

Skrevet

Student og bor privat så etter husleie, strøm og mobil +BSU så sitter jeg vel igjen med ca. 2000 som går til mat, cafe, fest, bøker, klær og alt annet!

Klær kjøper jeg forøvrig kanskje to tre ganger i halvåret, sminken blir brukt opp før jeg kjøper ny osv. Savner nok litt den tida jeg var i jobb, men alikevel så er jeg så utrolig mye mer bevisst på hva jeg bruker pengene mine på nå -og det er en digg følelse! ;)

Skrevet

Er student med deltidsjobb ved siden av, er gift og vi har felles økonomi.Her er det "jeg" betaler hver mnd med "mine" penger.

Inn:

Studielån: 7000 i snitt i mnd (85000/12)

Utbetalt lønn: 12500 i mnd i snitt

Ut:

Bolig: 4800

Forsikringer (reise/innbo/uførhet/død): 200

Tlf: 250-300

Strøm: 300

Bredbånd: 250

Mat/husholdning: 3000

Sparing: 9000 i snitt (studielånet+20 000 BSU)

Sitter da i snitt igjen med ca 1950 som jeg bruker fritt.

Skrevet

Jeg sitter igjen med ca. 5-6000kr når alle faste utgifter er betalt, inkludert sparing til BSU, bryllup o.l.

Gjest Cupcakes
Skrevet

det varierer litt fra mnd til mnd, men er ikke stort, denne mnd (med blant annet veiavgift) har jeg 1.500,- og minst 500,- av de går til bensin...

Gjest Gjest
Skrevet
Da mener jeg "lommepenger", dvs penger til klær og fornøyelser til deg selv, frisør, tannlege/lege, trening, reiser osv..

Hvordan forvalter du disse pengene, går de inn på en egen konto, elller bruker du bare det som er til overs på lønnskonto måned for måned?

Bruker det som er igjen måned for måned. Sparer aldri.

Skrevet

Er student med deltidsjobb ved siden av, er gift og vi har felles økonomi.Her er det "jeg" betaler hver mnd med "mine" penger.

Inn:

Studielån: 7000 i snitt i mnd (85000/12)

Utbetalt lønn: 12500 i mnd i snitt

Oj! Ka type jobb har du ved siden av studiene? Du tener bra til å være deltidsarbeidende student!

Har sjølv ca. 4000kr igjen til fornøyelser e at alle faste utgifter og mat er betalt. Disse går med til kjøp av div hårprodukt, klær, bøker, kafe, kino og andre fritidstilbud. Som folk flest vil eg tro..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...