zilje_k Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Noen som har forslag til hva gjestene skal finne på? Mens vi fotograferes??
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hvor lenge skal dere være hos fotografen da? I alle bryllupene jeg har vært så har det blitt til at vi har dratt opp til selskapslokalet og minglet der. Det har da gjerne vært noe kanapeer, frukt eller lignende der, samt noe å drikke. Jeg har også hørt om at det har blitt arrangert guidet tur i et bryllup (bryllupet ble holdt i byen paret bor, men hvor ingen av dem kommer fra. Mesteparten av gjestene var derfor tilreisende og synes det var veldig kjekt å få en liten sightseeingtur) Men, hvis de aller fleste gjestene kjenner til stedet bryllupet holdes blir jo dette litt rart.
Gjest Faerie Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 I de bryllupene jeg har vært i har vi klart å bruke denne tiden selv. En gang dro vi til nærmeste kjøpesenter og kjøpte oss en is, gjorde unna noen ærend på Clas Ohlson osv. Vi møtte mange gjester der. En annen gang var vi flere som møttes på en cafe i nærheten. En annen gang satt vi i selskapslokalet og drakk kaffe. Jeg synes ikke det er nødvendig å legge opp til noe program for gjestene.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Sett frem kaffe, brus, vin, vann o.l. Gavebordet må være tilgjengelig så kan folk glabe på gavene Ha et rom til barna med mulighet for tegnefilmtitting Voksne skravler jo sammen så det går greit Gjør i stand bord med askebeger + gjerne varmelampe ute
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Vi legger ikke opp til noen aktivitet.. Vi skriver i invitasjonen at mottagelsen på lokalet skjer umiddelbart etter vielsen, selv om vi skal til fotograf først. Vi sørger for at noen har ansvar for å ta i mot gjestene (mødrene våre antageligvis), og de får velkomstdrinker og mingletid. Det er alltid hyggelig å ha litt tid på seg, kikke rundt i lokalet, følge med på gaveåpningen (gaveåpnerne begynner vel på det med en gang...), nippe til velkomstdrinken og snakke med gamle kjente og familie man ikke har sett på en stund. Håper og tror at vi ikke blir så lenge hos fotografen... Kanskje det går an å få det til slik at gjestene applauderer oss inn når vi kommer? Gjestene er også voksne folk som kan sysselsette seg selv litt, og jeg tror det bare blir stressende hvis de må følge et program hele dagen...
Grønt blad Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 I det siste bryllupet jeg var i var det satt fram to store fruktfat i tillegg til mineralvann i selskapslokalet. Det var godt med noe lett å spise, spesielt for de som hadde litt reisevei til kirken.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Jeg vil heller ha et glass champagne framfor info om hvor mange kubikk vann det lokale renseanlegget klarer per dag.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Enig med gjest over - så lenge man har tilgang på drinker er det helt greit med litt ventetid. Litt feststemt atmosfære i glassene når man skal høflighetsprate med halvkjente hjelper utrolig mye.
zilje_k Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2009 Takk for tips alle sammen. Er dette vi har tenkt selv også. At folk bare kan få slappe av og litt å drikke på. Blir jo mer enn nok det som skjer utover kvelden.. Greit å vite at folk syns dette er en grei løsning
Honey Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Hos oss blir det servert kaffe/te, mineralvann, frukt og sjokolade + at vi satser på at gaver blir åpnet, bilder blir knipset, folk prater med hverandre, og at det er så godt vær at folk kan sitte ute og slappe av og senke skuldrene. Har vært i bryllup hvor det ble lagt opp til museumsrundtur med guide i ventetiden, og siden fotograferingen ble forsinket så ble vi både sultne og trøtte, + at jeg som hadde ansvar for gaveåpningen hadde altfor mye å gjøre alene og champagnen gikk rett i hodet på meg. Så det er lurt å servere noe annet enn bare velkomstdrink og ikke legge opp til masse aktiviteter som gjør folk slitne. Hos oss vil en del i tillegg ha reist et stykke i bil og vi synes det derfor er vikitg at de får slappe av litt i denne pausen mellom kirke og middag.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Vi hadde bryllupet på Uppigard Natadal i Seljord. Der hadde de tenkt på dene tiden. Stedet er en gammel gjestegård, nærmest som et museum. Der ble gjestene tatt imot i et gammelt tømmerhus ved siden av festlokalet og det ble servert kringle, kaffe og mineralvann. Da vi ankom, hadde alle gjestene fått champagne, de skålte og ønsket oss velkommen i bryllupsgården. Vi ble plassert på kongestoler mens spelemannen spilte en brudeslått. Så holdt verten et lite, men veldig underholdende kåseri om gården og bryllupstradisjonene der. før alle gikk i prosesjon med spelemannen først og ned til festsalen i tømmerlåven. For - som verten sa - her skal det være stil, man skal ikke myldre inn i festsalen som nordlendinger til en farskapssak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå