Gå til innhold

Jakten på den 6. sans på tvnorge

Gjest Gjest_C_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg husker ikke navnet hans, han med brillene som er sykepleier. Jeg har likt han aller minst, men sist så imponerte han veldig hele veien.

Dyveke er hun med blondt hår og briller, hun ruller med øyene og blir litt halleluja. Hun med langt brunt hår er også fra Bergen, men husker ikke helt hva hu heter.

Tror ikke jeg husker noen med langt blondt hår og briller, jeg...

Han som er sykepleier husker jeg. Jeg heller har ikke likt ham, han virker så mutt - nesten litt gretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg på jakten på den sjette sans. Jeg ble faktisk litt satt ut at hun ene damen. Jukser de?

Dette skjedde: Først skulle de sette riktig person på riktig lidenskap. Det var fem damer, en var interessert i motorsager, en annen i øl osv. Da den første kom inn sa denne damen min: jeg er litt usikker på om jeg skal sette deg på øl eller motorsager, setter deg foreløpig på øl. Tidligere i programmet hadde motorsagdamen blitt feilplassert av en annen på øl, og sa da at hun også hadde stor interesse for øl, ølbrygging, så det var ikke så rart I alle fall, alle de andre kommer inn, min dame plasserer dem riktig. Da den siste kommer inn, den riktige øldamen, bytter hun plass på denne og motorsagdame, sånn at alle fem er riktige.

Neste oppgave: Det var syv (tror jeg) malerier, malt av en maler. Deltagerne fikk ikke se på maleriene, de ble ført inn med bind for øynene. De gikk bak maleriene, og skulle prøve å føle hvilket som var uekte. Maleriene var av sigøynerkvinner. Min dame klarte for det første å si at hun følte at bildene var av kvinner, mørke kvinner. Og hun fikk opp både 50 tallet og 1939. Maleren produserte mest på 50-tallet, men malte det første bildet i ja – nettopp – 1939. Deretter følte hun på energien hun fikk opp fra alle bildene, ekte, ekte, ekte, falsk, ekte, ekte, ekte, og jada. Hun plukket ut riktig bilde.

I den neste oppgaven skulle de til et åsted for et drap, å se hva de ”fikk inn”. Min dame, fikk blant annet opp hvem som fant offeret, nemlig datteren, hvordan hun så ut osv, og vi seere så jo denne datteren, hun var med å bedømme, og det stemte. Og andre ting hun fikk opp stemte så godt, at datteren sa at hun der skulle jeg gjerne sett mye mer av. Til slutt spurte programleder om hun fikk opp noe navn på forbryteren. Damen sa hun fikk opp et navn, men var litt usikker på hvordan det forholdt seg til saken, eller lignende. Datteren gispet da hun hørte navnet – vedkommende hadde sittet inne et halvt år (eller noe) mistenkt for drapet.

Dette virker helt sykt? Jeg begynner å lure på om de jukser jeg altså. Ellers må jo hun ha noen evner. Går ikke an å gjette seg til alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske sykt i går, ja, og det er ikke godt å vite. Du snakker forresten om Therese, hun med langt brunt hår, ja? Synes det var synd at Marry-Ann (eller hva hun heter) måtte melde avbud pga. sykdom, for jeg likte henne.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går ikke an å gjette seg til oppgavene, og nei de jukser absolutt ikke. De har en 6 sans :)

En av deltakerne som er igjen har "lest" meg over tlf, det var skremmende nøyaktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Therese ja. Helt utrolig. så spennende pjukset, hvem var det som leste deg? Om du vil si det.

Eddie. Jeg ante ikke at han skulle være med på Jakten, jeg visste ikke en gang at det var et program som het det. Fant det ut 2 dager etter readingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Kanskje jeg må prøve en sånn lesing selv også en gang!

Hadde vært gøy å se hvor mye de kunne "se" om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med han hovedsaklig for healing, så det var vel ikke lesing sånn sett. Men han så en del rundt sykdommen, hvor det skjedde osv som var bra jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
I går så jeg på jakten på den sjette sans. Jeg ble faktisk litt satt ut at hun ene damen. Jukser de?

Det du ser der er like lite magisk og mystisk som annen trylling.

De har med seg "skeptikere" som liksom skal holde orden på juksingen. Den biten MÅ dere jo skjønne ikke gir programmet bedre vitenskaplig holdbarhet. Hvis TVN var genuint interessert i å finne ut om noen virkelig har en ekte 6.sans (Extra-sensory perception), måtte de ha laget en helt annet type program. Da måtte de ha fulgt en god del strenge regler med kontrollgrupper og blind-tester.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske morsomt, men jeg synes programederne avslører alt for mye i både kroppsspråk og reaksjoner. Ut over det vet jeg ikke noe som helst om forutsetninger, hva som skjer bak kulissene, etc, til å egentlig ta dette som noe annet enn lett underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det du ser der er like lite magisk og mystisk som annen trylling.

De har med seg "skeptikere" som liksom skal holde orden på juksingen. Den biten MÅ dere jo skjønne ikke gir programmet bedre vitenskaplig holdbarhet. Hvis TVN var genuint interessert i å finne ut om noen virkelig har en ekte 6.sans (Extra-sensory perception), måtte de ha laget en helt annet type program. Da måtte de ha fulgt en god del strenge regler med kontrollgrupper og blind-tester.

Jeg kjenner folk som jobber med programmet. Og jeg kjenner deltakere fra JPD6S -08. Det finnes alltid kreativ klipping kan fremstille virkeligheten annerledes, men dette gjelder også nyhetssendinger. Det går ikke an å lage noe ordentlig objektivt noe, og selvsagt er også penger en del av denne leken. Det koster penger å lage sånt tv program. Og ingen i produksjonskjeden tjener bra uansett. Dette er ikke dokumentar. Det er kombinert fakta og underholdning. Jeg kan sverge på at navnene som de forskjellige uttalte i forrige episode og som følgelig ble sensurert på tv var de samme. Hva slags program mener du (også) TVN kan lage for å fremstå mer troverdig? Hvilke strenge regler skal følges, og hvem er troverdige nok i en slik kontrollgruppe? Du?!

Dette er riktignok underholdning, men å avfeie produksjonen som bløff er en beskyldning om at produsentene serverer løgner. I tillegg er det uvitende og ignorant. Hvem er vi til å si at slik og slik er det?

Hilsen tidligere anti-anti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Que?
Jeg kjenner folk som jobber med programmet. Og jeg kjenner deltakere fra JPD6S -08. Det finnes alltid kreativ klipping kan fremstille virkeligheten annerledes, men dette gjelder også nyhetssendinger. Det går ikke an å lage noe ordentlig objektivt noe, og selvsagt er også penger en del av denne leken. Det koster penger å lage sånt tv program. Og ingen i produksjonskjeden tjener bra uansett. Dette er ikke dokumentar. Det er kombinert fakta og underholdning. Jeg kan sverge på at navnene som de forskjellige uttalte i forrige episode og som følgelig ble sensurert på tv var de samme. Hva slags program mener du (også) TVN kan lage for å fremstå mer troverdig? Hvilke strenge regler skal følges, og hvem er troverdige nok i en slik kontrollgruppe? Du?!

Dette er riktignok underholdning, men å avfeie produksjonen som bløff er en beskyldning om at produsentene serverer løgner. I tillegg er det uvitende og ignorant. Hvem er vi til å si at slik og slik er det?

Du sier at du kjenner både deltakere og folk som jobber med programmet. Men selv om man skulle ta det for god fisk, så gjør ikke det deg kvalifisert til å sverge på noe som helst vedrørende sannhetsgehalten, og særlig ikke når det gjelder kontrollen med om det kan foregå juks eller ikke. Det krever en del kompetanse på å vurdere eksperimentelt design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Hva slags program mener du (også) TVN kan lage for å fremstå mer troverdig? Hvilke strenge regler skal følges, og hvem er troverdige nok i en slik kontrollgruppe? Du?!

Jeg ber deg bruke to minutter på å lese deg opp på hovedelementene i det moderne menneskets desidert viktigste grunnsten - den vitenskaplige metode. Kontrollgruppe® betyr i dette tillfellet en eller flere grupper med personer som _ikke_ hevder seg inneha andre egenskaper enn god mennesklig og resonnerende innsikt, være seg professjonelle tryllekunstnere og folk som er dyktige på såkalt kaldlesning.

Dette ville TVN aldri ha turt av frykt for å ødelegge underholdningsverdien. "Ekte" magi selger nok bedre enn annen type magi.

De serverer ett fordreid virkelighetsbilde. Dette gjelder 99% av alle programmene du fôres med på kopekassa. Dette er underholdning i første rekke.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den episoden på søndag (var det vel?).

Jeg syns ikke dette er såå morsomt, men gøy sist gang, da hun ene med langt lyst hår så så klart, hva som hadde skjedd på dette huset i england.

Usj ja... Godt noen kom og holdt henne i hånda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...