Gå til innhold

Jakten på den 6. sans på tvnorge

Gjest Gjest_C_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_C_*

Jeg ble imponert over siste delen hvor de skulle koble et åsted mot en hendelse... Det må da kreve at de faktisk har noen evner? Eller? Noen som har sett på og har andre forklaringer? Ble for øvrig ikke like imponert over plasseringen av kjæledyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, der kom du meg fem minutter i forkjøpet om akkurat samme sak.

SOm jeg skrev i min egen tråd; dersom ikke disse fem fikk utlevert et manuskript i forkant ang denne hendelsen, så er det ikke annet imponerende.

Alle fem klarte å få opp så godt som hele hendelsen jo, fra at det gjaldt en familie, hvor mange barn det var, hvordan de ble drept, at huset ble påtent etterpå for å skjule ugjerningen og at gjerningsmannen ble tatt, dømt og halshugd.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg ble imponert over siste delen hvor de skulle koble et åsted mot en hendelse... Det må da kreve at de faktisk har noen evner? Eller?

Ville du stilt det samme spørsmålet etter et trylleshow?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_C_*
Ville du stilt det samme spørsmålet etter et trylleshow?

Nei, men det er jo to forskjellige ting, så ser ikke helt relevansen i spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, men det er jo to forskjellige ting, så ser ikke helt relevansen i spørsmålet ditt?

Og hvordan er det to forskjellige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble imponert over siste delen hvor de skulle koble et åsted mot en hendelse... Det må da kreve at de faktisk har noen evner? Eller?

Jeg snakket med en av deltakerne på tlf for noen dager siden, uten at jeg ante noe om den 6 sansen. Jeg har skrevet innlegg om det i en annen tråd, men jeg kan godt gjenta her at jeg fikk en smule hakeslepp. Helt klart evner, utvilsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan er det to forskjellige ting?

Nå var det du som dro inn trylleshow i denne tråden, da bør du vel også forklare på en forståelig måte hva du mener med det, hvordan dette er samme sak, og relatere forklaringen din til kveldens episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en av deltakerne på tlf for noen dager siden, uten at jeg ante noe om den 6 sansen. Jeg har skrevet innlegg om det i en annen tråd, men jeg kan godt gjenta her at jeg fikk en smule hakeslepp. Helt klart evner, utvilsomt!

Fortell mer!!!! *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vanskelig for oss å si noe om hva han sa, når vi bare får høre din tolkning av det som ble sagt. Som sagt kan du ha glemt/fortrengt store deler av det som ble sagt, eller gitt ekstra tyngde til alt det som stemte, fordi du ønsker å tro på det eller følte deg overbevist. Kanskje var han mye vagere i sine uttalelser enn hva du påstår, kanskje gidde du han flere opplysninger enn hva du forteller oss. Kanskje sitter han der og googler navn og nummer samtidig som dere prater. Det blir helt umulig for oss å si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den sjette sans er utrolig spennende. Dette er et tema jeg liker veldig godt fordi jeg er nysgjerrig om det fins noe mer etter livet, og er derfor åpen for å finne det ut.

Dette programmet kan jo gi svar på om noen virkelig er klarsynte. Det vi ser her er at noen er skikkelig på bærtur og ikke styrer/har kontroll på det.

Andre ser tydeligvis bilder og har klarsynte evner. Om ikke det er manus på dette programmet, noe jeg ikke tror det er, så så vi jo klart i går at de fikk inn mye av den grusomme historien.

Hun som vant i fjor også hadde en imponerende "reading" av det paret som hadde hatt det tøft, da han slet med kreft og de hadde vært i utlandet og fått behandling.

Jeg tror uten tvil at noen har evner, og jeg vet uten tvil at det fins en hau med kvakksalvere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble imponert over siste delen hvor de skulle koble et åsted mot en hendelse... Det må da kreve at de faktisk har noen evner? Eller? Noen som har sett på og har andre forklaringer? Ble for øvrig ikke like imponert over plasseringen av kjæledyr...

Alle deltakerne i jakten på den 6.sans har evner. De må gjennom flere tester, før TV Norge velger, hvem som får være med.

Jeg er også imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Alle deltakerne i jakten på den 6.sans har evner. De må gjennom flere tester, før TV Norge velger, hvem som får være med.

Jeg er også imponert.

Og likevel er det aldri blitt vitenskapelig dokumentert at synskhet eksisterer, men at "synske" treffer/bommer like ofte som alle andre. Det er litt merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Jeg er også imponert.

Mener du at underholdningskanalen TVN sitter med opplysninger og bevis for at deltakerne deres kvalifiserer til million dollar challenge? Kan ikke underholdningskanalen TVN da ta kontakt med JREF.com og fylle ut opptakssøknaden? Jeg er helt sikker på at de greier å ordne en skikkelig deltagelse der.

Men vil det være underholdning å sette disse folka under seriøs undersøkelse? Neppe.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at underholdningskanalen TVN sitter med opplysninger og bevis for at deltakerne deres kvalifiserer til million dollar challenge? Kan ikke underholdningskanalen TVN da ta kontakt med JREF.com og fylle ut opptakssøknaden? Jeg er helt sikker på at de greier å ordne en skikkelig deltagelse der.

Men vil det være underholdning å sette disse folka under seriøs undersøkelse? Neppe.

Lest hvordan søknadsprossesen hos JREF foregår, og at ingen faktisk har kommet så langt som til selve testen ennå?

Det er noe med at kriteriene for å skulle lykkes hos dem er 1/16 000 000 eller no sånt.

Greit at ingen har klart å bevise sine evner overfor den gjengen der borte, men ikke ta det som bevis for at det ikke finnes mennesker med evner. James Randi har ikke bevist en dritt.

Har postet denne tidligere, men poster den gjerne igjen.

Flim-Flam Flummery

A skeptical look at James Randi.

Denne artikkelen er skrevet av en forfatter som slukte James Randis ideer med hud og hår første gang han leste denne boken, men så reagerte på et par ting og bestemte seg for å sjekke opp litt av det Randi skriver i boken. Det han fant kom ikke så heldig ut for Randi.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Poenget er at svaret ikke står mellom synskhet eller vill gjetting, selv om det virker sånn. Om SM ikke brukte leseteknikker for å overbevise deg, kan han fortsatt ha brukt andre metoder.

Hva om de som gidde deg nummeret, også gidde SM informasjon om deg før du ringte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og så lurer jeg igjen, som i mange andre tråder; dere som er mest skeptiske til det som blir tatt opp i denne tråden, gårsdagens episode av den 6. sansen - så dere programmet, eller mener dere nå i hytt og pine uten å egentlig vite hva som skjedde?

Må man se trylleshowet for å kunne uttale seg om magi eksisterer?

Jeg så ikke programmet, men jeg kjenner til metodene som ofte blir brukt. Og jeg kjenner til mye av historikken bak såkalt "synskhet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Ellers lurer jeg fælt på hvordan alle de fem fra episoden i går klarte å gjette så likt om hva som hadde skjedd på det stedet de ble tatt med til - helt uavhengig av hverandre.

Lokalhistorikeren og hun damen fra politiet var tydeligvis veldig imponert over det de hørte mens det pågikk, og politidamen - som vel var etterforskningsleder eller noe sånt (?) - tippet i forkant av oppgavene at de var svært usannsynlige å kunne gjette seg til i hvert fall.

Kanskje var det ledetråder på åstedet, kanskje visste de om stedet de skulle besøke før filmingen, kanskje var det bare skuespill iscenesatt av TVN... Hvorfor klarer du ikke å tenke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!:) Litt overraskande at det "funker" kun noen ganger.. Lurer på hva som gjør at det funker i noen tilfeller, men ikke andre.

De fleste av de får sin informasjon fra ånder. tydeligvis lettest å komme i kontakt med dem. Men det å finne ut hvilket kjæledyr som hørte til hvem, og det å lete etter "gjemte" mennesker var visst ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!:) Litt overraskande at det "funker" kun noen ganger.. Lurer på hva som gjør at det funker i noen tilfeller, men ikke andre.

De fleste av de får sin informasjon fra ånder. tydeligvis lettest å komme i kontakt med dem. Men det å finne ut hvilket kjæledyr som hørte til hvem, og det å lete etter "gjemte" mennesker var visst ikke så lett.

Nei, det er jeg enig i. Der kunne jo alle gjettet seg fram til like bra resultat. Men den siste oppgaven var ganske så imponerende, så sant det ikke er iscenesatt for å få bra tv, og det hadde vel kommet ut i media om det er sånn de jobber. :roll:

Får følge litt med, selv om jeg i utgangspunktet er veldig skeptisk til slike ting. :)

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_C_*
"Tryllekunstnere" kaller teknikken cold reading. Noen er skremmende nøyaktige med detaljene sine, men det er fortsatt et triks.

Derren Brown er ganske imponerende.

http://www.youtube.com/watch?v=PfPpKdAUc0w

http://www.youtube.com/watch?v=3C_BJuyw-jM

Jeg ser fortsatt ikke hvordan dette har relevans for den siste testen i gårsdagens episode av den 6. sansen. Kan noen forklare meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...