Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

leter for tiden etter en ny ansiktskrem for daglig bruk. Har normal hud, men ønsker helst at kremen skal inneholde, hyaluronic acid som er bra for fuktigheten i huden. Et "must" er minimum spf 20 med zinc oxide som bskytter best, titanium oxide går og bra.

I tillegg ingen parabener og helst ikke parfyme.

Noen som vet om noen? (kan være over nett)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om noen som inneholder spf (minst 20) og ikke har parabener i seg?

Skrevet

Jeg slenger meg litt på denne tråden, for jeg trenger også etter hvert en god solkrem til ansiktet med høy faktor. Går på antibiotika som gjør at jeg tåler veldig lite sol, så vil gjerne ha en med rundt 30 i faktor.

Titta på en som heter md formulations Total Protector med solfaktor 30, men den fikk så dårlig kritikk på MUA:

http://www.makeupalley.com/product/showrev...tions/Sunscreen

Og lenger har jeg ikke kommet :fnise: Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Får titte mer på MUA-anmeldelser, samt titte gjennom merker jeg liker fra før av (md formulations og Decleór... Er vel egentlig bare det jeg har prøvd og da, haha :ler: )

Har kombinasjonshud som lett kan bli fet i T-sonen, så vil ikke ha noen veldig fet krem.

Gjest *lucky*
Skrevet
Jeg slenger meg litt på denne tråden, for jeg trenger også etter hvert en god solkrem til ansiktet med høy faktor. Går på antibiotika som gjør at jeg tåler veldig lite sol, så vil gjerne ha en med rundt 30 i faktor.

Titta på en som heter md formulations Total Protector med solfaktor 30, men den fikk så dårlig kritikk på MUA:

http://www.makeupalley.com/product/showrev...tions/Sunscreen

Og lenger har jeg ikke kommet :fnise: Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Får titte mer på MUA-anmeldelser, samt titte gjennom merker jeg liker fra før av (md formulations og Decleór... Er vel egentlig bare det jeg har prøvd og da, haha :ler: )

Har kombinasjonshud som lett kan bli fet i T-sonen, så vil ikke ha noen veldig fet krem.

Prøv å søk. Det temaet er det mange tråder om her.

Skrevet
Prøv å søk. Det temaet er det mange tråder om her.

I'm on it :lete::duskedame:

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg kan forsøke å hjelpe deg litt. De er nemlig ike så enkelt å finne en spf krem som gir god beskyttelse...

Det jeg tror er at kremer med fysisk filter ikke beskytter bra nok mot solens stråler men det positive er at de ikke gir utbrudd, ihvertfall på meg. Så derfor er MD sine spf kremer ok i det daglige for min del.

Men når det kommer til skikkelig beskyttelse mot stråler tror jeg det er sånn at en krem bør ha kjemisk filter.

Det jeg vet er at La Roche Posay anthelios sin spf 50 har veldig bra beskyttelse men for min del gjør den at jeg får kviser...

Jeg har sett litt på en krem fra merket Bioderma http://www.bioderma.com/en/the-products/wh...oduct//604.html

Denne skal ha høy beskyttelse men jeg er usikker på ingrediensene i forholde til om den tetter porer eller ikke....

En annen ting å tenke på er at antioxidanter beskytter huden, feks et c vitamin serum eller idebenone. Jeg har enda ikke funnet et opptimalt c serum men det er mange å velge i. Jeg har vært fornøyd med det fra Jan Marinin men det blir fort gult noe som betyr at det ikke er virksomt lengre..

Så igrunn er det bare å forske i vei for å finne den opptimale beskyttelsen som ikke gir huden utbrudd!

Skrevet
Jeg kan forsøke å hjelpe deg litt. De er nemlig ike så enkelt å finne en spf krem som gir god beskyttelse...

Det jeg tror er at kremer med fysisk filter ikke beskytter bra nok mot solens stråler men det positive er at de ikke gir utbrudd, ihvertfall på meg. Så derfor er MD sine spf kremer ok i det daglige for min del.

Men når det kommer til skikkelig beskyttelse mot stråler tror jeg det er sånn at en krem bør ha kjemisk filter.

Det jeg vet er at La Roche Posay anthelios sin spf 50 har veldig bra beskyttelse men for min del gjør den at jeg får kviser...

Jeg har sett litt på en krem fra merket Bioderma http://www.bioderma.com/en/the-products/wh...oduct//604.html

Denne skal ha høy beskyttelse men jeg er usikker på ingrediensene i forholde til om den tetter porer eller ikke....

En annen ting å tenke på er at antioxidanter beskytter huden, feks et c vitamin serum eller idebenone. Jeg har enda ikke funnet et opptimalt c serum men det er mange å velge i. Jeg har vært fornøyd med det fra Jan Marinin men det blir fort gult noe som betyr at det ikke er virksomt lengre..

Så igrunn er det bare å forske i vei for å finne den opptimale beskyttelsen som ikke gir huden utbrudd!

Tusen tusen takk for svar! Da er jeg blitt litt klokere! :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

rosaceacare.com selger en solkrem uten parabeneinneholder det samme som MD formulation ,veldig god.

• 2 år senere...
Skrevet

Vet noen om litt flere alternativer til en krem med spf uten mineraloljer, lanolin og helst ikke md formulations?

Har fra før city protect som jeg tenker å blande inn i min vanlige dagkrem fra matis. Den har spf 50, men blir kanskje halvert til spf 25 ved å blande den inn?

Vet noen om litt flere alternativ? : -)

Skrevet

^ Du kan kanskje prøve den fra Priori; Natural Daily Protection SPF 25?

Skrevet

Hørt om den, men er ikke det antiage?

Er bare 20 og litt redd for å bruke feil produkter?

Kan jeg blande den inn selv om jeg produkter fra matis og dermalogica? Vet du om det er fysisk solfilter?

Skrevet

^ Den er en del av antiage serien til Prori, ja. Den kan likevel brukes av alle aldre, men dersom man kan finne andre produkter hadde det kanskje vært bedre... er jo antiage, vet ikke hvordan huden din er.

Aner ikke hva fysisk solfilter er. Den er SPF 25, mer enn det vet jeg ikke. Du kan bruke den sammen med Matis og Dermalogica ja, men synes ikke det er noen vits i å blande med en annen hudkrem dersom det er det du tenker på. SPFen blir jo mye mindre med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...