Gjest Gjest_mia_* Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 for øyeblikket bruker jeg flytende mineral foundation fra origins. dekker litt for lite syns jeg.. jeg ser så mange på youtube og sånn som bruker mineral pudder foundation, å det blir så fint. spes sammen med bra kost og mac fix (sånn vann ting som de sprayer på kosten for bedre resultat ...eller noe..hihi) men som sagt.. jeg har hatt id.. og jeg blir glinsende på en rar måte, og kløende. har en venninne som følte akkurat d samme.. men jeg savner det jEVNe resultatet i forhold til vanlig foundation.... noen forslag til noe bedre enn id? for MIN hud da.. vet mange her sverger til id... eller er d ingen håp for meg? er alle like? everyday er samme greia..? vil ikke bli tørr, og ikke skinnende.. er ikke redd for å være litt "fettete" som når man bruker visse foundations.. men vil ikke SKINNe over hele fjeset som jeg av en eller annen grunn gjør med id... håååper på mange gode svar..
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Everyday sender jo gratisprøver (30,- i frakt) så kan du teste det ut selv!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 for øyeblikket bruker jeg flytende mineral foundation fra origins. dekker litt for lite syns jeg.. jeg ser så mange på youtube og sånn som bruker mineral pudder foundation, å det blir så fint. spes sammen med bra kost og mac fix (sånn vann ting som de sprayer på kosten for bedre resultat ...eller noe..hihi) men som sagt.. jeg har hatt id.. og jeg blir glinsende på en rar måte, og kløende. har en venninne som følte akkurat d samme.. men jeg savner det jEVNe resultatet i forhold til vanlig foundation.... noen forslag til noe bedre enn id? for MIN hud da.. vet mange her sverger til id... eller er d ingen håp for meg? er alle like? everyday er samme greia..? vil ikke bli tørr, og ikke skinnende.. er ikke redd for å være litt "fettete" som når man bruker visse foundations.. men vil ikke SKINNe over hele fjeset som jeg av en eller annen grunn gjør med id... håååper på mange gode svar.. Jeg likte heller ikke Id så da prøvde jeg butikkmerker. Jeg fant ut at det beste merke er Maybelline mineralsminke.. de andre fikk jeg kviser av. Maybelline sin dekker bra og man får liksom helt flawless hud. Den føles heller ikke som "pudder" på huden som de andre mineralsminken gjorde. Men så klart man må ha en god fuktighetskrem under.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Everydayminerals gir et flott resultat og er fantastisk billig. Eneste ulempen er at den ikke holder hele dagen, men det er det jo nesten ingen foundations som gjør uansett. Finnes det primer til EM forresten? Noen som evt. har prøvd?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Jeg fikk kviser av Everyday Minerals så vær litt obs. Tålte ID og bismuth uten problemer men EM passet ikke min hud.
Gjest jody Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Hva med det norske merket Kiss Me Minerals? Får bestilt prøver hos dem.. Fornøyd med det
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 bestemte meg for everyday minerals! bestilte mange samples + conseler og et par blush. gleder meg såååå til det kommer=))) godt å vite at det faktisk var noe i id som mange andre også reagerer på men som ikke er i everyday.. så tror everyday kan være noe for meg=) masssssse positive ting om everyday på youtube også. håper ikke det tar så lang tid før jeg får d...
tante fiolett Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Hvis du søker litt her inne på forumet, finner du mange tråder om ID vs andre merker. Den reaksjonen du har fått er helt vanlig. det er ingrediensen bismuth som gir det skinnende resultatet og mange reagerer på den, f.eks med kløe og irritasjon. Jeg har også prøvd ID for mange årsiden, og ble som deg veldig skinnende i ansiktet. ID fremhever store porer og ujevnheter i huden pga dette skinnet. Alle andre merker har vært bedre enn ID på meg. De to beste synes jeg er Kiss Me (norsk merke) og Meow Cosmetics. Er også mange som liker Glo Minerals og Jane Iredale. De to sistnevnte får du hos hudpleier her hjemme, eller på nett, og de andre kun på nett. Mange tilbyr gratis/billige prøver, så du får sette i gang testingen!
Honesty Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 GloMinerals og Jane Iredale (eller i hvertfall det første) inneholder også bismuth, så hvis det er synderen bak kløen, nytter det lite å prøve disse. De reneste merkene er faktisk de billige, ikke-kommersielle merkene.
tante fiolett Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 GloMinerals og Jane Iredale (eller i hvertfall det første) inneholder også bismuth, så hvis det er synderen bak kløen, nytter det lite å prøve disse. De reneste merkene er faktisk de billige, ikke-kommersielle merkene. Enig, det er gjerne de som er renest i betydningen færrest ingredienser! Mren, har hørt om folk som har reagert på ID, men likevel har tolerert Glo og JI, så det har tydeligvis noe med sammensetningen av ingredienser å gjøre også. Sjekket nå, og bismuth er i alle fall ikke en aktiv ingrediens i JI Loose base foundation.
Honesty Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Nei, det var det jeg mente å huske (men ikke hadde tid til å sjekke)- JI har tatt bort bismuth, men til gjengjeld tror jeg de har tilsatt algeekstrakter, som mange reagerer negativt på.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Jeg fikk kviser av Everyday Minerals så vær litt obs. Tålte ID og bismuth uten problemer men EM passet ikke min hud. Jepp, også det svenske mineralkompaniet http://www.tikei.se/ er også bra.
Vulpes Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har bare prøvd Everyday Minerals, så hvordan det er i forhold til ID, Glo Minerals etc. aner jeg ikke. Men jeg er kjempefornøyd med EM, og har ingen planer om å bytte Også så billig, da!!
Pialill Skrevet 18. mars 2009 #15 Skrevet 18. mars 2009 jeg elsker Makupstore sine mineralpuddere=) funker fatastisk på meg=)
Bjørnemor Skrevet 18. mars 2009 #16 Skrevet 18. mars 2009 Em er min favoritt.. synes kissme minerals sklir utover i ansiktet i løpet av dagen.. men EM sitter godt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå