Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Vet at det finnes tusen linker her inne om everyday minerals, men gidder ikke å lese gjennom ALT for å finne svar på dette. Jeg skal bestille et sånn gratis sample kit fra internett, men når jeg har valgt farge, må jeg etterpå velge hvilden formula jeg vil ha. Hva er forskjellene på Semi-matte, Matte, Intensive og Original glo? Håper noe gidder å svare!
Vulpes Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 På siden der du velger foundation står det jo forklart da Original Glo | healthy dewy glow Semi-Matte | a soft luminous touch Matte | radiant without shine Intensive | extra coverage Original glo gløder litt, som navnet tilsier. Jeg gjetter på at den er fin på tørr hud, og for å få en skinnende partylook. Semi-matte er vel egentlig den som er mest standard. Matte er veldig matt, fin på fet hud og i T-sonen. Intensive er den som dekker best. Ikke like matt som Matte.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Det står jo på nettsidene deres?? mest sannsynlig har hun ikke forstått det som står der, siden hun spør... er ikke sikkert det er så lett å forstå hvis man ikke har noe kunnskap om teamet fra før av!
Vulpes Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 mest sannsynlig har hun ikke forstått det som står der, siden hun spør... er ikke sikkert det er så lett å forstå hvis man ikke har noe kunnskap om teamet fra før av! Veldig sant det, det er ikke alltid så lett å skjønne seg på sminkeverden, lett å bli forvirret. Og da er det greit å få litt hjelp fra andre Har sikkert stilt mange dumme spørsmål selv, men heldigvis har jeg så og si bare møtt på trivelige folk som har svart meg og forklart og vist tålmodighet
Hårek Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Det er lett å bli forvirret ja, EM har massevis av farger, og når man endelig har bestemt seg, så må man velge finish også. For å forvirre enda mer: Jeg syntes at de forskjellige finishene gjør fargene litt ulike også. Dessuten har kosten du påfører med mye å si. Jeg syntes ikke intensive var så veldig dekkende, men så kjøpte jeg ny kost og da ble den for dekkende etter min smak. Det supre er jo at du kan prøve deg frem med gratis prøver, og så har et par-tre stykker å variere mellom etterpå - de er jo kjempebillig. Jeg har en i intensive og en i original glo, og har bestilt prøver på Semi-matte også. Liker jeg den kjøper jeg en fullstørrelse i den også, så har jeg til forskjellig bruk. (festbruk, dagslys osv) Kan forresten tenke meg at original glo er fin til sommeren når jeg har litt farge og bare vil ha noe som jevner ut bittelitt. Bruker du concealer anbefaler jeg mulitasking, den er helt super, jeg bruker den bl.a for å lysne partiet rundt øynene. Ser naturlig ut og er uendelig drøy i bruk.
Vulpes Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 For å forvirre enda mer: Jeg syntes at de forskjellige finishene gjør fargene litt ulike også. Dessuten har kosten du påfører med mye å si. Jeg syntes ikke intensive var så veldig dekkende, men så kjøpte jeg ny kost og da ble den for dekkende etter min smak. Hvilken kost ga lite dekkende resultat, og hvilken ga veldig dekkende resultat? Ble bare litt nysgjerrig
Hårek Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Ja, det var det med navn da.. Vel, den som dekker minst er en kabukibørste jeg har. Den er ganske stor og "fluffy" og ikke av naturhår. Husker ikke hvor jeg har kjøpt den, men den er ikke fra ID eller EM. Den som dekker mest er fra ID, og er mindre, tettere og jeg tror den er i naturbust. Den er i hvert fall grovere i hårene og det virker som den tar opp mer foundation og avgir mer til ansiktet, så jeg må være litt mer forsiktig med påføringen. Den har langt skaft og jeg lurer på om den heter noe med handy buki... Kan godt være jeg kan bruke intensive med sistnevnte børste også, men at jeg må øve meg på å være litt mer gnien når jeg påfører enn hva jeg er vant med når det gjelder den store fluffy kabukien. Jeg prøver å forske litt på forskjellige resultater for tiden, men tør bare prøve meg frem i helgene - til hverdags sminker jeg meg før det er dagslys så da tar jeg ingen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå