Jade Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Har bestilt festprogram-omslag fra kortbutikken.no (veldig fornøyd, forresten!). Det er litt stivt ark som skal brettes på langs slik at festprogrammet blir 10,5x29,7cm stort (halvt A4-ark). Hva gjør man med innmaten? Det legges vel ikke bare løst inni? Tar dere sløyfe rundt hele greia (fra topp til bunn)? Eller bruker dere hullemaskinen og lager et "halvt hull" i ryggen og tar sløyfe igjennom og rundt der? Noen andre monteringstips?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Har bestilt festprogram-omslag fra kortbutikken.no (veldig fornøyd, forresten!). Det er litt stivt ark som skal brettes på langs slik at festprogrammet blir 10,5x29,7cm stort (halvt A4-ark). Hva gjør man med innmaten? Det legges vel ikke bare løst inni? Tar dere sløyfe rundt hele greia (fra topp til bunn)? Eller bruker dere hullemaskinen og lager et "halvt hull" i ryggen og tar sløyfe igjennom og rundt der? Noen andre monteringstips? Du får stiftemaskiner som kan stifte slike rygger, men det er vanskelig å få pent uansett. Jeg tror jeg ville gått for å legge båndet med sløyfe rundt midterste arket og langs ryggen på "permen" - som ditt første alternativ.
Jade Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 Kunne jo brettet ut stiftemaskinen og stiftet nedi noe mykt, og trøkket inn endene etterpå. Men hadde sikkert bommet, og så blir det gjerne merker på omslaget også :/ Blir gjerne sløyfe da... Noen som har andre tips også, så setter jeg pris på det
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Kunne jo brettet ut stiftemaskinen og stiftet nedi noe mykt, og trøkket inn endene etterpå. Men hadde sikkert bommet, og så blir det gjerne merker på omslaget også :/ Blir gjerne sløyfe da... Noen som har andre tips også, så setter jeg pris på det Men det finnes altså stiftemaskiner som gjør både stiftingen og bøyingen på et flatt ark slik at stiftene er pene på innsiden også. Det eneste problemet er at det vanskelig å få stiftene "pent" og rett på linje langs ryggen.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Når man tar et sløyfebånd sånn gjennom midten og knytter det på baksiden (rundt hele greia liksom...) kan heftet bli litt "lealøst". Har vært borti slike, og de kan være vanskelige å holde i, innmaten ramler fort ut osv... Vet ikke om det egentlig gjør noe da Jeg skal prøve meg frem med stiftemaskinen, men hvis det ikke funker skal jeg skjære et lite snitt gjennom innmat og perm to plasser og knytte sammen med "gulltråd"
Jade Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal prøve meg frem med stiftemaskinen, men hvis det ikke funker skal jeg skjære et lite snitt gjennom innmat og perm to plasser og knytte sammen med "gulltråd" Tok siste tipset ditt her, og har kjøpt inn sølvtråd Takker! Tenker jeg bruker nål til å stikke hull og tre igjennom tråden med.
Modic Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Tok siste tipset ditt her, og har kjøpt inn sølvtråd Takker! Tenker jeg bruker nål til å stikke hull og tre igjennom tråden med. Nål, ja - eller en syl som lager litt større hull.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Når man tar et sløyfebånd sånn gjennom midten og knytter det på baksiden (rundt hele greia liksom...) kan heftet bli litt "lealøst". Har vært borti slike, og de kan være vanskelige å holde i, innmaten ramler fort ut osv... Vet ikke om det egentlig gjør noe da Jeg gjorde noe lignende med invitasjonene våre, men kjøpte limbånd som jeg festet innstikket med. Da satt det godt på plass og ble ikke lealøst. Limbåndet lignet litt på veldig tynn dobbeltsidig tape og jeg kjøpte det på matbutikken Ultra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå