Gjest Gjest_MH_* Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg bruker ICE(.net) og er ikke særlig fornøyd med det. Det er relativt dårlig dekning, jeg faller ut hele tiden selv om jeg har dekning, og hastigheten er veldig lav. Når avtalen går ut til sommeren vil jeg se meg om etter noe annet, men finnes det andre leverandører av mobilt bredbånd som har bedre vilkår? Og holder det de lover. :gjeiper: Vurderer å kaste meg på altibox, men det er jo snakk om en del penger...
feuerstein Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Bruker Netcom på jobben, fungerer greit så lenge vi er nær bebodd strøk. At dekningen forsvinner når avstanden til land blir stor er som forventet, så det er det ingen klaging på. Hvordan hastigheten er vet jeg ikke, det holder til mitt bruk (ren tekst).
Aftensol Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Det spørs veldig på hvor du bor... Bor du i en storby er det samme om det er netcom, tele2 eller telenor... Men hvis du bor et litt mindre sted, så er ofte telenor det beste siden de som regel har best dekning... Men som sagt, veldig avhengig av hvor du bor.. Jeg ville kanskje ha gått innom en elektrobutikk i nærheten av der du bor, og spurt de.. Der kan du kanskje få prøve feks telenor i et par uker, og hvis det ikke virker så bra, så kan du prøve netcom, eller omvendt... Eller gå inn på dekningkart hos de forskjellige leverandørene for å sjekke... Tele2 har for tiden samme dekning som netcom forresten... Her jeg bor og i området rundt er det absolutt telenor som har best dekning, netcom har dårlig utbygget 3G dekning, og ikke super 3G i det hele tatt.. Så personlig hadde jeg valgt telenor her jeg bor.. Også: hvis du skal bruke det på båt, så har telenor dekning der det er telefon dekning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå