Gjest Gjest_Katie_* Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er helt sluttet å sole meg, både naturlig og i solarium.. men! Kjæresten min har overrasket meg med sydentur i påsken! Så mitt spørmål er; er det ok å sole seg hvis man bruker solkrem? Eller kommer rynkene uansett?
Inazone Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Bruk høy solfaktor og solhatt Eller sitt med hodet/overkroppen under en parasoll (fremdeles med høy faktor). God tur!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er helt sluttet å sole meg, både naturlig og i solarium.. men! Kjæresten min har overrasket meg med sydentur i påsken! Så mitt spørmål er; er det ok å sole seg hvis man bruker solkrem? Eller kommer rynkene uansett? Ja, det er helt ok. Bare bruk høy faktor!! Jeg bruker La Roche Posay Anthelios XL 50+. Den har sterk UVA beskyttelse, UVA er det som ødelegger underhuden slik at en får rynker. Den får du på apoteket. I syden leier man gjerne solsenger med parasoller, sitt slik at du får ansiktet i skyggen, evt med noe over ansiktet. Bruk solbriller og solhatt. Det er også bedre mht til skader på huden å bevege seg litt rundt enn å ligge rett ut på en solmadrass. Lykke til og god tur.
Gjest Gjest_Katie_* Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Takker for svar! Skal smøre meg godt, og plassere meg godt under en parasoll MEN! Jeg har jo solt meg mye før om årene.. men nå har jeg altså sluttet helt. Er det helt ute for huden min om noen år? Kommer jeg til å få mange rynker? Er så redd for det. Jeg er 23år.. så det begynner snart å gå nedover uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå