Gå til innhold

NYC - to venninner på tur i september/oktober

Gjest Miam

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venninne driver å fantaserer om å reise til New York til høsten. Tidspunktet er ikke så veldig viktig, siden vi begge er studenter, og ingen har eksamen da! :) Det jeg da lurer på er tips om hvor å bo, og hvilke hoteller som er greie, uten å blakke seg helt! Har hørt det er lurt å styre unna Manhattan, men hvilke forstader er det greit å bo i? For det er vel subway's på alle gatehjørner uansett, så om vi bor utenfor sentrum spiller det ingen rolle :)

Og hva MÅ man få med seg når man reiser til NYC? Vet jo "basics" slik som Ground Zero og sånn, men har dere noen andre bra tips? :) Gjerne shoppingtips også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_S_*

Hei!

Sjekk ut denne linken her når det gjelder overnatting! Mange gode og billige alternativer her: http://www.sjomannskirken.no/hoved.aspx?m=3147

Ellers må dere prøve å få med dere helikoptertur over Manhattan i skumringen - utrolig fint! Men ikke kjøp dette hjemmefra, vent til dere kommer dit, det er MYE billigere.

Ikke vær så opptatt av å få med dere alle mulige severdigheter, ta heller inn stemningen i NY ved å gå gatelangs. Central Park er et must! Om høsten er det helt nydelig der!

Også er det jo shopping da selvsagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hvor anbefaler du oss å gå for shopping da? :) Både billig og dyrt, vi vil jo gjerne vindusshoppe litt på de knalldyre kjedene også, bare for å ha gjort det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gå i lekebutikker. De er en opplevelse i seg selv. Disney Store, M&M, ToysR'us, FAO Schwartz. Og få med Metropolitan-museet, det er så utrolig mye fint å se der. Gå tur i Central Park. Ta ferje enten til Frihetsstatuen (hvis dere har god tid, svært strenge sikkerhetstiltak) eller gratisferja til Staten Island hvis det holder å se statuen på litt avstand. Bruk apostlenes hester mest mulig, beste måten å se Manhattan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Den Staten Islandferga tenkte jeg også på, det hadde vært fint å sett litt rundt om kring, ikke bare den statuen.. Hørt det tar himla lang tid å komme til for å se. Åh, nei nå vil jeg på tur :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest MissBella

Henger meg litt på denne tråden her jeg..

Jeg og ei venninne snakker om å reise til new york til høsten.

Noen som vet om det er stor forskjell i pris når det gjelder flybillettene fra de forskjelligene flyselskapene? Hvilket selskap er billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder reise synes jeg det er fint å sjekke ut restplass.no, så får du opp hvilke selskap som er billigst! :) Ellers så har jo SAS hatt en del tilbud i det siste, men er ikke sikker på om den kampanjen er over. Men alle selskap har jo kampanjer, så det er bare å være på hugget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Google litt, så finner du mange tips til shopping og severdigheter.

Sportsklær og -utstyr er utrolig billig der. For eksempel Nike og Adidas. Det er også mange store, gode sportsbutikker med et kjempebra utvalg av fritidstøy og utstyr til klatring, sykling og så videre.

Hårprodukter er mye billigere enn i Norge, særlig hos de litt mindre frisørsalongene. Jeg kjøpte masse Joico og Kerastase til en brøkdel av prisen her hjemme. Når du uansett kan ha med deg mange kilo på flyet, så koster det jo ikke noe ekstra å ta med dette.

Ellers synes jeg Urban Outfitters var en utrolig kul butikk som bør oppleves, selv om det kanskje ikke er det stedet man handler mest. Abercrombie and Fitch på 5th avenue er en enorm, fireetasjers butikk med dunkel belysning og kjempehøy musikk og er en stilig opplevelse i seg selv. De har mye fint, litt sporty hverdagstøy.

Jeg vil tilbake! :)

Jeg hadde forresten ikke giddet å ta ferja ut til Frihetsgudinnen. Det kan fort ta over en halv dag, og det er mange bedre måter å bruke tiden på. Man kan for øvrig se statuen fra land, riktig nok langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi var i NY for to uker siden, herlig herlig:)

Bodde på Park Central hotel på 7th ave, veldig bra beliggenhet og fint hotell.

Hadde overhodet INGEN negative opplevelser av hotellet, til tross for anmeldelser man leser på Tripadvisor.

Anbefaler dette hotellet:)

Kule butikker:

Dylans Candybar - kjøp rosiner trukket med sjokolade mmmm

Forever 21-tar litt tid, mye forskjellige klær

Sephora- kjøp en gloss fra Stila og en herlig dusjgele fra Philosophy

Victorias Secret- undertøy og bikini

Fao Schwarz- svær lekebutikk

Disney Store

Century 21- outlet

extaza-rimelig klesbutikk i Soho med kule topper, kjoler etc

HBO-shop- SATC t-skjorter etc

Sightseeing:

Top of the Rock

Central Park: Strawberry Fields, Bow Bridge

Staten Island Ferry-gratis

Greenwich Village- Vi så Cameron Diaz og SJP:)

Spise:

Dean & Deluca- herlige Red velvet muffins, bokser m. konfekt eks Tiramisu-kuler

Magnolia Bakery- nammenam muffins her også!

Bubba Gump Shrimps- Forest Gump restaurant og butikk

The Boathouse i Central park- nydelig beliggenhet og god kyllingsandwich

Jackson Diner i Queens- nydelig indisk buffet til 10 dollar. Anbefales!

Det blir utrolig mye gåing, så for å spare føttene og humøret er det smart å ta t-banen der man kan, ikke dyrt og føltes veldig trygt.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella
Hei!

Vi var i NY for to uker siden, herlig herlig:)

Bodde på Park Central hotel på 7th ave, veldig bra beliggenhet og fint hotell.

Hadde overhodet INGEN negative opplevelser av hotellet, til tross for anmeldelser man leser på Tripadvisor.

Anbefaler dette hotellet:)

Kule butikker:

Dylans Candybar - kjøp rosiner trukket med sjokolade mmmm

Forever 21-tar litt tid, mye forskjellige klær

Sephora- kjøp en gloss fra Stila og en herlig dusjgele fra Philosophy

Victorias Secret- undertøy og bikini

Fao Schwarz- svær lekebutikk

Disney Store

Century 21- outlet

extaza-rimelig klesbutikk i Soho med kule topper, kjoler etc

HBO-shop- SATC t-skjorter etc

Sightseeing:

Top of the Rock

Central Park: Strawberry Fields, Bow Bridge

Staten Island Ferry-gratis

Greenwich Village- Vi så Cameron Diaz og SJP:)

Spise:

Dean & Deluca- herlige Red velvet muffins, bokser m. konfekt eks Tiramisu-kuler

Magnolia Bakery- nammenam muffins her også!

Bubba Gump Shrimps- Forest Gump restaurant og butikk

The Boathouse i Central park- nydelig beliggenhet og god kyllingsandwich

Jackson Diner i Queens- nydelig indisk buffet til 10 dollar. Anbefales!

Det blir utrolig mye gåing, så for å spare føttene og humøret er det smart å ta t-banen der man kan, ikke dyrt og føltes veldig trygt.

God tur!

Hvor mange dager hadde du i NY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Greit å dele erfaringer:)

Vi var der 5 netter, altfor lite tid. Men da har man god grunn til å dra tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bør få med dere:

Empire statebuilding

Top of the Rock

Manhatten i seg selv

Ground Zero og gå langs med sjøen der til dere kommer til Staten Island ferry terminal, gratis tur ut dit og tilbake... gratis utsikt til Statue of Liberty

Time Square

Central Park

The MET (metropolitan museum of art)

Og sikkert mange andre steder å titte.

Vi bodde på et hostel i Manhatten. Måtte dele toalett og dusj, samt rommene var bare seng og plass til koffert he he.

Det er dyrt i Manhatten området! Men vi var jo aldri på rommet annet enn når vi skulle sove.

God tur til en fantastisk flott storby. Kunne faktisk tenkt meg å bo der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...