Lumina Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Det er flere ganger at hunden min (blanding av golden og labrador, 15 mnd gammel) kaster opp om morgenen nå, og det har han gjort en stund egentlig. men det er bare om morgenen han kaster opp, og da kommer det bare gult (magesyre?) og det er som regel ikke så mye, og det hender han kaster opp 2 ganger på rad. men som sagt bare om morgenen. det er perioder at dette skjer, og da kan det være dager på rad at dette skjer. men han er ellers frisk og aktiv, hender det kommer litt bløt bæsj..men det er ikke ofte. men da jeg var ute med han idag så bæsjet han bløtt, og han spydde også i morges. noe det kan komme av er at han har fått tak i søpla og revet opp søppelposene når han har stått ut i band! og det har skjedd ganske mange ganger! så han kan ha fått i seg litt av hvert der. før trodde jeg det skylltes at han tygget mye på vedkuber/pinner for det kom mye av det opp...men jeg har fjernet de så han ikke tygger like mye på sånt mere og han får for det meste bare bein som jeg kjøper på butikken. han spiser og drikker også normalt og er i helt normal form. noen som har vært borti??
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Det er jo ofte hundene kaster opp fordi de er sultne. Da er det bare galle igjen i magen. Får han mat om kvelden?
Lumina Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 han får mat to ganger daglig og det er om morgenen/formiddagen når vi står opp...og om ettermiddagen/tidlig på kvelden. alt etter som om vi har stått opp tidlig eller på formiddagen.
Frey Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 noe det kan komme av er at han har fått tak i søpla og revet opp søppelposene når han har stått ut i band! og det har skjedd ganske mange ganger! så han kan ha fått i seg litt av hvert der. Kanskje på tide å skaffe søppeldunk slik at han ikke har muligheten til å rive opp posene? Ang gult oppgkast så hjelper det å endre foringsrutinene. Gi mat to ganger daglig f eks - dette sørger for at magen ahr noe å jobbe med jevnt. Hvis han allerede får mat på kvelden, prøv å forskyve det slik at han spiser senere på kvelden. Og for all del - hold bikkja unna søpla!
Lumina Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2009 Kanskje på tide å skaffe søppeldunk slik at han ikke har muligheten til å rive opp posene? Ang gult oppgkast så hjelper det å endre foringsrutinene. Gi mat to ganger daglig f eks - dette sørger for at magen ahr noe å jobbe med jevnt. Hvis han allerede får mat på kvelden, prøv å forskyve det slik at han spiser senere på kvelden. Og for all del - hold bikkja unna søpla! vi har jo selvfølgelig søppeldunk, men det hender den blir full og da må man sette søpla nedenfor, eller på trappa helst da siden det er så mye snø nå på vinteren. og da er han borti og skal rote det utover gårdsplassen og får sikkert mye rart i seg også. vi pleier og drøye og sette søppla ut på trappa med og ha det i gangen, men det fins grenser på hvor lenge man kan ha søppla stående inne og da!
Frey Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Sørg i alle fall for å ha søpla stående et sted bikkja ikke kan spise av den. Hvis ikke kan søppel utover gårdsplassen bli ditt minste problem. Jeg vet av hunder som har vært inne og operert ut tomme kaviartuber mm, matavfall som varmebehandlede bein kan lage store sår i spiserør/magesekk, og mye av det vi spiser er også giftig for hunder. OT: Hvis søppeldunken ofte er full kan man bestille en større dunk, eller man kan kjøre på fyllinga med søppelet. Ang gult oppkast: Ser dere forer to ganger daglig. Prøv å gi ham kveldsmaten sent på kvelden. Da vil ikke magesekken være så tom på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå