Gå til innhold

Å ta med baby på fest

Anbefalte innlegg

Gjest Squill
Skrevet

Jeg var på innflytningfest i går, lørdag. Det var omtrent 30 mennesker der, alle i 20-årene, og festen forløp slik en sånn fest pleier. Høy musikk og høy alkoholføring. På denne festen var det et par som hadde med seg en baby på 7 måneder. Ingen røykte inne, og moren drakk riktignok ikke av det jeg så, men babyen var våken og ble vist fram, sendt rundt og løftet opp osv. På et tidspunkt satt til og med ungen og lekte med og suttet på en ølboks. Babyen var våken helt til klokka elleve, da foreldrene dro.

Er dette normal praksis? Jeg syntes selv at dette skurret veldig, for meg har ikke en baby noe som helst på en fest å gjøre. I et selskap, ja, men ikke sammen med fulle folk i en stue med høy musikk. Jeg skjønner heller ikke hva en baby har å gjøre våken klokka elleve om kvelden...

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Hørtes merkelig ut for meg også.

Og er man ikke litt nervøs for at fulle mennesker skal holde ungen sin? De har ikke verdens beste motorikk etter noen glass..

Skrevet

Jeg mener at en baby har ingen ting å gjøre på fest. Har man ikke barnevakt, så har man ikke barnevakt. Evt. kan man gå på fest "på skift", den ene den ene dagen og den andre en annen dag.

Om babyen er oppe klokka 23 er vel foreldrenes valg. Kanskje babyen sover lite om natten, og at foreldrene da mener at det er lurere å la babyen være lenger våken så de får sovet litt lenger om morgenen.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg har vært på diverste fester og tilstelninger med min lille baby. Selvfølgelig ikke på fyllefester, men på anledninger der det har blitt drukket moderat. Har ikke drukket selv.

Gjest Squill
Skrevet
Jeg har vært på diverste fester og tilstelninger med min lille baby. Selvfølgelig ikke på fyllefester, men på anledninger der det har blitt drukket moderat. Har ikke drukket selv.

Jeg skjønner jo at det er helt naturlig å ta med babyene sine på diverse feiringer som familiebursdager osv hvor andre inntar alkohol:) Men det er, synes jeg, en forskjell på fest og fest, på en måte. Fest med høy musikk og berusede folk i 20-årene er ikke et egnet sted for en baby, slik jeg ser det.

Gjest Squill
Skrevet
Og er man ikke litt nervøs for at fulle mennesker skal holde ungen sin? De har ikke verdens beste motorikk etter noen glass..

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

helt enig.

jeg kjenner flere med små babyer på bare noen få måneder som har vært med på bursdagsfester og andre fester... jeg syntes det er rart.. rart fordi jeg aldri hadde gjort det selv.

baby og fest klinger ikke i mine ører..

en ting er jo selskap der folk er rolige og moderat drikking hvor folk fortsatt sitter rolig og konversjerer.. det er da ikke fest i mitt syn, men sosial sammenkomst av en eller annen annledning..

men steder hvor det er party faktor.. neinei og atter nei!

og helt ærlig, ville jeg hatt foreldre som kom med sitt barn på en fest hvor jeg var... fordi når jeg fester så fester jeg... jeg er kun på sosiale sammenkomster når det er middags selskap, og bursdags selskap og besøk i ukedagene.. da drikker jeg heller ikke.. jeg drikker kun på fester.. for målet er å bli beruset og ha det gøy, og finne på sprell..

jeg syntes barnet bør bli skånet fra høy musikk og bass, fyllelukt og berusede mennesker som puster ølstank i ansiktet på den.. dessuten har ikke barnet godt av å bli kastet rundt av ørten folk som skal dukke dille med den lille..

Gjest Gjest
Skrevet

korrigering av meg selv i forrige innlegg..

og helt ærlig, ville jeg ALDRI hatt foreldre som kom med sitt barn på en fest hvor jeg var... fordi når jeg fester så fester jeg...

jeg er kun på sosiale sammenkomster når det er middags selskap, og bursdags selskap og besøk i ukedagene (DA ER BABYER OK).. da drikker jeg heller ikke..

jeg drikker kun på fester.. for målet er å bli beruset og ha det gøy, og finne på sprell..

Gjest Gjest
Skrevet

TS: Nei,dette er ikke normal praksis. Sikkert vanlig blandt foreldre som tilhører eller vanker i kriminelle/rusbelastede miljøer, men ikke blandt normale, oppegående folk.

Skrevet

Det er ganske så vanlig i våre kretser, men en av foreldrene rører da ikke alkohol i det hele tatt, og de drar hjem i minnelig tid.

Skrevet

Har opplevd at babyer har blitt tatt med på fest, men da at de har blitt lagt til vanlig tid i et rom for seg selv. Likevel synes jeg praksisen er merkelig, foreldrene må ofte se til barnet og det er jo bråkete når det er fest. Og å ha ungen oppe blant ølbokser og fulle folk, det hadde i hvert fall ikke jeg gjort.

Skrevet

Å ha med en baby, kommer vel an på hvordan festen er. Selv skaffer jeg barnevakt, eller blir hjemme hvis det er fyllefester det er snakk om.

Reagerer på at babyen ble løftet av fulle folk, og at han suttet på en ølboks (selv om han sikkert ikke drakk av den!? Eller!?). Var ikke moren edru, så hun kunne passe på babyen? Eller turte hun ikke å protestere?

Gjest Squill
Skrevet
Reagerer på at babyen ble løftet av fulle folk, og at han suttet på en ølboks (selv om han sikkert ikke drakk av den!? Eller!?). Var ikke moren edru, så hun kunne passe på babyen? Eller turte hun ikke å protestere?

Moren var edru, men hun satt og lo og smilte av at babyen suttet på ølboksen :forvirret:. Flere som tok bilde av babyen med øl og sånn og syntes det var morsomt. Men selv om babyen ikke drakk, kunne den likevel skåret seg på "drikkekanten" på ølboksen med tunga...

Festen var ikke akkurat preget av noe kriminelt belastet miljø, universitetsstudenter nesten hele gjengen. Begge foreldrene holder på med henholdsvis mastergrad og doktorgrad innenfor hvert sitt fagfelt, så man skulle tro det var mennesker som visste bedre!

Gjest Miley
Skrevet

Jeg ville aldri tatt med en unge på fyllefest nei :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Moren var edru, men hun satt og lo og smilte av at babyen suttet på ølboksen :forvirret:. Flere som tok bilde av babyen med øl og sånn og syntes det var morsomt. Men selv om babyen ikke drakk, kunne den likevel skåret seg på "drikkekanten" på ølboksen med tunga...

Festen var ikke akkurat preget av noe kriminelt belastet miljø, universitetsstudenter nesten hele gjengen. Begge foreldrene holder på med henholdsvis mastergrad og doktorgrad innenfor hvert sitt fagfelt, så man skulle tro det var mennesker som visste bedre!

Et godt eksempel på at utdanning og intelligens ikke alltid går paralellt...Spør du meg, høres det rett og slett ut som noen jævlig dumme og lite voksne folk..

Skrevet

Det er absolutt ikke vanlig praksis i min omgangskrets nei. Har aldrig hørt om at andre har opplevd det heller. Har selv små barn og har vært på sosiale tilstelninger når de var små, men ikke fyllefester. Å gå i fra et lite barn på et rom når huset er fullt av feststemte folk synes jeg heller ikke høres bra ut. Vet jo aldi hvem som kan forville seg inn der. Et barn er et lite, forsvarsløst menneske, ikke et dyr man har med på fesjå!

Gjest Gjest
Skrevet

Helt utrolig. Om dette ikke er en tulletråd, ville jeg seriøst vurdert å sende barnevernet en bekymringsmelding om dette paret, og deres skikkethet til å ha barn. At moren i edru tilstand finner dette så morsomt, sier jo endel om henne..

Skrevet
Det er absolutt ikke vanlig praksis i min omgangskrets nei. Har aldrig hørt om at andre har opplevd det heller. Har selv små barn og har vært på sosiale tilstelninger når de var små, men ikke fyllefester. Å gå i fra et lite barn på et rom når huset er fullt av feststemte folk synes jeg heller ikke høres bra ut. Vet jo aldi hvem som kan forville seg inn der. Et barn er et lite, forsvarsløst menneske, ikke et dyr man har med på fesjå!

Dette er jeg helt enig i.... Men jeg har opplevd det. Ei alenemor i min bekjentskapskrets (for mange år siden) dro med seg lille babisen sin på fester... Da gikk det heller ikke lenge, før barnevernet banket på døra hennes.... Og hun "sliter" faktisk enda med at barnevernet følger med henne....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker dette litt i tråd med oppslagene i det siste. Folk får barn men skal leve akkurat det samme livet de levde før de fikk barn. Flott at ikke moren drakk alkohol- det skulle bare mangle, men det er helt greit å gå "glipp" av slike fester når man ikke får barnevakt når man har blitt foreldre. Jeg vet om oppegående mennesker som så for seg at livet ikke skulle forandre seg nevneverdig, babyen skulle selvfølgelig bare bli med på deres liv. De har vel fått seg noen overraskelser som at babyer sover ikke på kommando og når mor har lyst til å ta seg et glass vin eller 4. Jeg river meg i håret. Syns det er hårreisende at ikke foreldre som dette kan akseptere at man må ha litt andre prioriteringer en stund i livet. Hvertfall, IKKE ta med babyer på fest!

Gjest Squill
Skrevet
Helt utrolig. Om dette ikke er en tulletråd, ville jeg seriøst vurdert å sende barnevernet en bekymringsmelding om dette paret, og deres skikkethet til å ha barn. At moren i edru tilstand finner dette så morsomt, sier jo endel om henne..

Det er absolutt ingen tulletråd. Men det er vel litt overilt å sende en bekymringsmelding? De helte jo ikke i barnet øl, liksom, og barnet var ikke i fare på noe tidspunkt, og ble aldri overlatt til seg selv. Og moren var jo edru hele tiden. Men må si at jeg likevel reagerte på at babyen var med, og det var det flere som gjorde. Og jamfør svarene i denne tråden, er det åpenbart ikke helt normal praksis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...