Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Datteren min er 3,5 og er 102 cm høy. Hun er like høy som 4-åringene i barnehagen, men er hun spesielt lang? Fint om noen har noe å sammelikne med. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte finne fram babybøkene våre for å se hvor lange ungene var på den alderen. Da ser jeg at de var enda lenger enn din datter. Min sønn var 104 cm høy da han fylte 3 år og døtrene mine et par ca lavere. Har ikke notert noen mål på min sønn da han var 4 år, men jentene var 110 cm da de fylte 4 år.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vil si det ligger på normal,litt over.barnet nærmer seg 4 og det er vel str 104..???

Jeg har jente som er høy også...6 år og 124 cm så hun bruker 8-9 år i klær,kjekt når jeg er liten selv :fnise:

de strekker seg i rykk og napp

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres normalt ut ja. Jeg må kjøpe klær i str 110(-116), det var derfor jeg måtte måle og dobbeltsjekke. :fnise: Kanskje det bare er klærne som er litt små i størrelsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg så denne tråden tenkte jeg på en helt annen form for høy, og reagerte med et lite "Hva i all verden?" :)

Skrevet

Du kan jo sjå på percentilskjema, slik som dei har på helsestasjonen. Der ser eg at ho ligg litt under 85-percentilen, kanskje om lag på 75-percentilen. I så fall vil det seie at 75 % av jenter på same alder er lågare, og 25 % er høgare enn dattera di. :)

Skrevet

Lillejenta mi, på 3,5 år er høy for alderen får jeg høre...

Ikke sikker på nøyaktig høyde nå, men hun bruker 110/116 i klær

Gjest Gjest
Skrevet

Altså 98 cm er gjennomsnitts-normalen for en på 3 år og 104 cm for en på 4 år, ditt barn er mellom 3 og 4 år og da helt gjennomsnittlig i mine øyne.

Skrevet

Tror det er ganske på normalen :)

Vår gutt på 2,5 år er ca 100cm og bruker 98-110 i klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...