Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg så den i går, og synes den var kjempebra! Flere her som har sett den?
trulta_ Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Har du lest boken? Jeg skal se den neste helg. Gleder meg.
Ciara Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Jeg syntes også den var veldig bra, om enn i lengste laget. Men det er forsåvidt logisk at den er lang når både Blomkvist, Salander, Millennium og Vanger-gåten skal introduseres. Et annet negativt punkt er at jeg synes scenene med Bjurman var altfor lange.
Gjest SmallTalk Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Jeg så "Menn som hater kvinner" på kino i går, og må si at jeg ble positivt overrasket! Har lest triologien og synes den var knallbra, men er vant til å bli skuffet over filmatiseringen av bøker jeg har lest. Men for en gangs skyld så var filmen slik jeg hadde sett for meg handlingen, og hovedpersonene var veldig godt gjenskapt.
Tusle Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Jeg har lest boka (bøkene) og syns dette var bra. Jeg skal se filmen, men jeg gruer meg litt, jeg veit at den blir brutal og jeg er ingen tøffas når det kommer til slike filmer. Nysgjerrigheten tar overhånd når det gjelder denne. Håper og tror at filmen er meget bra Endret 15. mars 2009 av Tusle
Gjest dalieo Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Har lest boken, og gleder meg VELDIG til å se filmen!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Jeg synes boka er mye bedre enn filmen, men filmen klarte seg bra den også. Det jeg synes er litt dumt er at det er veldig mye som har blitt borte i filmen, men jeg skjønner jo at det er vanskelig å gjenskape hele handlingen fra boka. Gleder meg til de to neste.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Gleder meg til de to neste. De to neste kommer vel ikke på kino, bare som tv-filmer
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Skal ikke se den fordi den minner for mye om en dritt av en eks
Baby Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Jeg synes boka er mye bedre enn filmen, men filmen klarte seg bra den også. Det jeg synes er litt dumt er at det er veldig mye som har blitt borte i filmen, men jeg skjønner jo at det er vanskelig å gjenskape hele handlingen fra boka. Gleder meg til de to neste. Signerer dette innlegget. Blir spennende å se hvordan de to neste fungerer som tv-serie.
Camille Savès Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 Boken er virkelig en av de mest spennende bøkene jeg har lest, men - mulig nettopp derfor - klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg vil se filmen. Etter å ha lest boken har jeg dannet meg min egen film i hodet, og det er synd hvis filmen ødelegger slik jeg opplevde handlingen og samspillet mellom karakterene. Samtidig synes jeg det er synd å ikke se filmen når det først er laget film av en så utrolig god bok.
Monarabb Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Har lest bøkene og ble positivt overrasket over filmen. Var en del småting jeg irriterte meg over at ikke var filmatisert, men alt i alt en film som kan anbefalles! Men bøkene var absolutt best!
Gjest Imsdal Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 Jeg var på kino og så den i helga, og jeg synes den var kjempebra! Har ikke lest boka (bøkene?), men dette var en av de bedre filmene innen denne sjangeren jeg har sett. Var mange høydepunkter her, men et av de beste inneholder Lisbeth Salander og en tatoveringsmaskin Ganske brutal film, med kjempebra slutt. Glad jeg ikke skulle være alene om natten da
Gjest Squill Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 Jeg så også filmen i helgen, og har lest alle tre bøkene. For mitt vedkommende ble det for lite detaljer, som egentlig kanskje er naturlig med tanke på at boken Menn som hater kvinner er en murstein Men jeg savnet mer av Mikael Blomkvists player-tendenser, han legger ikke ned en eneste av kvinnene fra boken bortsett fra én, og Erika Bergers navn blir ikke nevnt i filmen en gang (selv om hun såvidt er med). Mikael er ikke så heit som han skal være heller For ikke å snakke om at Mikael ikke skal skrive noen biografi om Vangerfamilien, Henrik Vanger aldri nevner Wennerstrøm, Anita Vanger har vært død i mange år (hun er levende i boken), Mikael ikke har en datter som hjelper til med saken, Plague og Lisbeth virker som gode venner, og veldig mange etterforskningsdetaljer blir utelatt/ omgjort/ kommer i feil rekkefølge. Men, bortsett fra DET, synes jeg filmen var veldig god, hehe Lisbeth Salander var helt genial, hun skuespilleren var utrolig dyktig. Hun kunne falt i så utrolig mange feller, men fanget Lisbeth perfekt. Stemningen var god, filmen var spennende, og skuespillet jevnt over godt.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 Jeg ble skuffet over filmen... De har lasset på med ting som burde få en plass i filmen, uten at vi får godt nok innblikk... Den er langdryg og til tider kjedelig, samtidig som den er for kort. Kunne blitt mye mer interessant ved å kanskje ta vekk noe, og legge til andre ting. Av 6 mulige får den en litt svak 3 av meg.
mocci Skrevet 17. mars 2009 #16 Skrevet 17. mars 2009 Skuespillerene som innehar rollene som Mikael og Lisbeth var på besøk hos Skavlan i Sverige (talkshow). De kunne informere om at det bevisst var tatt et valg på at karakteren Mikael ikke skulle fremstå som en "Player" i filmen. Skuespilleren syns det var litt stusslig å ikke få utagere som "player" Jeg har enda ikke sett filmen, kommer nok til å se den uansett på DVD men med tanke på noen av scenene fra boken så blir det kanskje ekkelt å se den på the big screen
Gjest KateW Skrevet 17. mars 2009 #17 Skrevet 17. mars 2009 Hvordan da bevisst valg? Jeg savnet også de tingene som ble påpekt over her, ser du... Men likte filmen godt!
LekeHusmor Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Men jeg savnet mer av Mikael Blomkvists player-tendenser, han legger ikke ned en eneste av kvinnene fra boken bortsett fra én, og Erika Bergers navn blir ikke nevnt i filmen en gang (selv om hun såvidt er med). Mikael er ikke så heit som han skal være heller For ikke å snakke om at Mikael ikke skal skrive noen biografi om Vangerfamilien, Henrik Vanger aldri nevner Wennerstrøm, Anita Vanger har vært død i mange år (hun er levende i boken), Mikael ikke har en datter som hjelper til med saken, Plague og Lisbeth virker som gode venner, og veldig mange etterforskningsdetaljer blir utelatt/ omgjort/ kommer i feil rekkefølge. oi, hadde han en datter? lenge siden jeg har lest boken kjenner jeg.. kanskje jeg bør lese den på nytt! jeg likte forøvrig filmen godt, men man må ta den for det den er, og på en måte godta at den har blitt kraftig komprimert da.. og dermed mange detaljer (som gjorde boken så fantastisk) som mangler.
Camille Savès Skrevet 18. mars 2009 #19 Skrevet 18. mars 2009 (endret) oi, hadde han en datter? lenge siden jeg har lest boken kjenner jeg.. kanskje jeg bør lese den på nytt! Det er kun nevnt rimelig kort i den første boken. Hun er tenåring, så vidt jeg kan huske, og bor hos moren sin. Synes ikke det har noe stor betydning om det ikke var nevnt i filmen; det var jo ikke så viktig. Endret 18. mars 2009 av Camille Savès
Gjest Squill Skrevet 19. mars 2009 #20 Skrevet 19. mars 2009 Det er kun nevnt rimelig kort i den første boken. Hun er tenåring, så vidt jeg kan huske, og bor hos moren sin. Synes ikke det har noe stor betydning om det ikke var nevnt i filmen; det var jo ikke så viktig. Ikke viktig?? Det var jo datteren som kom med løsningen for hele saken, ikke Lisbeth Salander. Skal ikke røpe noe her for dem som ikke har sett filmen, men datteren er veldig kristen og hjelper faren med litt kristen kunnskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå