Gå til innhold

Barns oppførsel, blei helt sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Vi flyttet hit for ikke så lenge siden og min datter har begynt i ny klasse. I går sjekket jeg tilfeldigvis hennes mobil og der fant jeg en del talemeldinger fra en annen jente i klassen hennes. Denne jenta var veldig stygg i munnen og det ble sagt jeg hater deg, du er så rar og frekk og jeg skal drepe deg hvis du ikke gjør sånn og sånn, og slike ting. De var 3 jenter sammen, men hun ene sto for det meste for snakkingen. Hva er dette for slags oppførsel? Jeg må si jeg har reagert litt på denne jenta tidligere, men å høre disse meldingene var absolutt ikke noe hyggelig. Disse jentene går i 3 klasse. I og med at vi er ganske nyinnflyttede, kjenner jeg ingen av foreldrene til disse jentene, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe an situasjonen. Syens dere jeg overreagerer på situasjonen eller er det bare sånt 3. klassinger oppfører seg. Man vet aldri hvordan slike ting utvikler seg, og jeg synes det er bedre å ta fatt i tingene før det får utviklet seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kontakt skolen. De kan evt ta de videre med barnevren og sånn. 9 år gamle piker oppører seg ikke normalt på den måten.

Gjest Gjest
Skrevet

Aller først skal du snakke med datteren din om dette. Jeg ahr ogå en ni år gammel datter, og noenganger tuller jentene med hverandre, og leker seg med å si stygge og farlige ting. Etterfulgt av latter. Du må først sjekke ut om disse meldingene er lek og spøk, eller om det er alvor. Dersom det er det siste, synes jeg du skal kontakte skolen og la dem vurdere.

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Takk for svar, det var så mange ord som ble nevt at jeg ble helt sjokkert, homo og sånne ting, jenta mi vet ikke hva det betyr en gang. Du kan bare dra til piiiip og sånt. Alt ble selvfølgelig avsluttet med jeg bare tulla. Jeg ble helt stum. Jeg har tenkt til å konakte skolen.

Gjest Gjest_guri_*
Skrevet
Aller først skal du snakke med datteren din om dette. Jeg ahr ogå en ni år gammel datter, og noenganger tuller jentene med hverandre, og leker seg med å si stygge og farlige ting. Etterfulgt av latter. Du må først sjekke ut om disse meldingene er lek og spøk, eller om det er alvor. Dersom det er det siste, synes jeg du skal kontakte skolen og la dem vurdere.

ja, jeg skal snakke med henne om det også, men hva er dette for slags lek liksom? jeg ble bare så paff...

Gjest Gjest
Skrevet
ja, jeg skal snakke med henne om det også, men hva er dette for slags lek liksom? jeg ble bare så paff...

Ja det du beskriver høres veldig grovt ut, og langt grovere enn hva min datters venninner bruker av ord. Tror det er lurt å snakke med skolen og evt helsesøster ja

Gjest Gjest
Skrevet

Finn ut hvem foreldrene er å spill det av for dem og rektor på skolen.

Snakk med jenta de om dette!

Gjest Gjest
Skrevet

Sjalusi tenker jeg! Unger er onde............

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Vi skal ha et foreldremøte nå til uka, kanskje jeg skal ta det opp der, men jeg kjenner INGEN der...så det er ikke så lett

Gjest L@dy i.i
Skrevet

Jeg tenker jeg hadde snakket med jenta først for å få hennes side av det og så hadde jeg kanskje tatt en telefon til læreren.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal ha et foreldremøte nå til uka, kanskje jeg skal ta det opp der, men jeg kjenner INGEN der...så det er ikke så lett

Jeg ville tatt det med skolen før jeg tok det opp på foreldremøte. Hvis du tar dette opp på foreldremøte er det veldig lett at de andre foreldrene går i skyttergravene med en gang. "MINE BARN gjør ikke noe galt..." osv.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville tatt det med skolen før jeg tok det opp på foreldremøte. Hvis du tar dette opp på foreldremøte er det veldig lett at de andre foreldrene går i skyttergravene med en gang. "MINE BARN gjør ikke noe galt..." osv.

Enig! La rektor og lærere vite om dette først så kan evt. de ta dette opp på foreldremøtene! Du kan da evt. ta dette opp etter at lærer har nevnt problemet.

Forøvrig bør du lese dette ettersom du kanskje ikke visste at sms trusler desverre er vanlig:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/03/453746.html

Skrevet

Du må spare på meldingen så du har dokumentasjon i tilfelle foreldrene er vrange.

Det riktige her er vel at du kontakter skolen med problemet, lærer eller rektor. Kanskje du kan få kopiert meldingen og gitt dem en kopi. Så får de ta aksjon og snakke med foreldrene til jentene. Det er viktig at de voksne griper inn og sier tydelig fra overfor jentene at slik oppførsel er helt uakseptabel, slik vil vi ikke ha det. De voksne her er både lærer/rektor og jentenes foreldre. Dette bør gjøres både for din datters skyld, men også for jentene som gjorde det OG miljøet i klassen/stedet. Man vil ikke at slikt skal eskalere og la en hard og slem kultur utvikle seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...