Gjest Roxx Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Altså. Jeg har vært ivrig Wig Wam fan i fem år nå. Jeg er musikkelsker, og typisk glam metal fra 80 tallet er ELSK! Nå skal ikke jeg sammenlikne wig wam med noe som helst band fra 80 tallet, for 80 talls bandene vill aldri bli slik de engang var. Men siden wig wam blei kjent, har det alltid vært en god del mennesker, som har slengt dritt om dem og spesielt åge. Muligens på grunn av sjangeren og stilen. Mange har nok lagt tiden, stilen og kanskje sjangeren død, og synes det blei for harry da wig wam entret scenen i melodi grand prix. (men de tok oss faktisk til en femte plass, gjorde de ikke?) Er dessverre ikke mange kjente glam band i Norge. Og få mennesker kler seg i den typiske glamstilen, dessverre. Men med tanke på stereotypiene vi har i Norge, er det kanskje ikke så rart? MAn kan ikke skille seg ut! NEI, jeg tror du er gæren jeg! Det er synd at mye av den dårlige omtalen fra wig wam har blitt slengt i trynet på åge, etter at han igjen begynte å ta opp solokarrieren. Men jeg tror neppe det er musikken hans de rakker ned på, disse kritikerne (og dere andret!!) Det skal være sagt at det siste albumet hans er ikke det beste jeg har hørt, noe som kommer av at det desverre er lite rock'n'roll med i bildet. Men synes det er kjempebra at han får vist ulike sider ved seg selv, og stemmen sin. og plata er ok. Har blitt spilt endel ganger, det har den! har hørt mye som synker mye mye lavere i forhold for å si det sånn. Åge er en utrolig sjarmerende mann. Utrolig lideskap for det han driver med, utstråling, alltid et smil om munnen og ikke minst; DEN stemmen. Vet ikke om noen av dere fikk med dere showet "the show must go on," hvor han holdt stemningen i salen på topp fra begynnelse til slutt. Det er ikke mange Norske artister som kunne ha gjort samme glimrende jobb! For en stemmeprakt! Men jeg tror at uansett hva denne mannen måtte finne på, er det alltid noen som vil slenge dritt om han!? jeg forstår det bare ikke?? I Japan og England har både han og Wig Wam fått toppkarakterer for platene de har utgitt. De er kjempepopulære! Er det bare lille Norge som er så trangsynte som ikke klarer å se at det finns forskjellige typer mennesker, med ulik stil? Eller har han bare fått et rykte og stempel, som alle andre har hengt seg på. ?? Hvorfor misliker / liker dere han??
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Liker ikke stemmen hans, derfor kommer jeg heller aldri til å like musikken hans.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Jeg synes det er litt lettvint av deg å avvise kritikerne som trangsynte, fordomsfulle etc. Det han driver med, oppleves ikke for musikkkydige som kvalitetsmusikk, enkelt og greit. Ikke engang innen hans sjanger. Jeg synes han virker som en kjempefin fyr, jeg liker til og med Singing Bee (!), men han er dessverre ingen avansert låtskriver. Jeg tror egentlig ikke du bør legge på deg kritikken av dine yndlingsartister i så stor grad som du ser ut til å gjøre. Det er fint å verne om sine favoritter, men det er ikke konstruktivt å gjøre det ved å angripe dem som ikke deler dine meninger. Alle liker ikke det samme. Husk også på at kritikere er fagfolk, de hører musikk på en helt annen måte enn oss. (Og da ser jeg bort fra de som kaster terninger i alskens lokalaviser. Og slike patetiske stunt som den "politianmeldelsen".) Folk ser ut til å glemme at musikk- og litteraturkritikere faktisk vet ett og annet om hva som objektivt sett er kvalitet. Å innrømme det betyr på ingen måte å la dem styre hva vi skal nyte og ikke. Vi må bare ikke være så innmari redde for folk som faktisk har litt fagkunnskap - det er ikke verre enn å overse dem dersom de ikke snakker til deg. Samtidig er de jo selvsagt dypt subjektive - og er det ikke det som er noe av sjarmen ved anmeldelsene? Å gremmes når de langer ut mot våre favoritter, og å glede oss og nikke gjenkjennende når de hyller dem? For øvrig betyr det lite hvem som til tider gjør det bra i det og det landet. Du synes vel ikke med hånden på hjertet at alt som topper listene i Norge, er bra? Skulle japanerne argumentere med at Grandiosa-sangen er dritbra fordi den går som varmt hvetebrød i Norge? Åge Sten Nilsen er blid og folkelig og lite utfordrende, akkurat som mange vil ha ham. Ikke la oss som ikke synes noe om jobben han gjør, ta piffen ut av deg. Wig Wam gav oss for øvrig ingen 5. plass i Eurovision, men en 9. plass. Hederlig.
CocoPiaf Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg liker ikke måten han oppfører seg på. Han var flink på a Tribute to Queen konserten, men jeg ville nesten lukke øynene for han oppfører seg så tåpelig. Og hvorfor må han alltid rope?! Jeg har bare ikke sans for han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå