Gå til innhold

Britisk(?) fantasy-tvserie fra 70-80 tallet som gikk på nrk

Gjest Bastian

Anbefalte innlegg

Gjest Bastian

Jeg har vage minner om en tvserie. Det jeg husker aller best var at den var utrolig spennende og at jeg satt benka når den gikk, men det får meg ikke så veldig langt.

Det var noen gutter og en sølvboks, eller i alle fall en boks, og jeg husker ulver og snø i introen.

De brukte den til å reise fra sted til sted eller kanskje fra dimensjon til dimensjon? Ja, dette blir spesifikt legger jeg merke til.

Også var det selvsagt noen slemme voksne, en trollmann av noe slag(?) som var ute etter boksen eller guttene eller begge deler.

Hvis du har noe som helst anelse om hva jeg babler om, send hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vage minner om en tvserie. Det jeg husker aller best var at den var utrolig spennende og at jeg satt benka når den gikk, men det får meg ikke så veldig langt.

Det var noen gutter og en sølvboks, eller i alle fall en boks, og jeg husker ulver og snø i introen.

De brukte den til å reise fra sted til sted eller kanskje fra dimensjon til dimensjon? Ja, dette blir spesifikt legger jeg merke til.

Også var det selvsagt noen slemme voksne, en trollmann av noe slag(?) som var ute etter boksen eller guttene eller begge deler.

Hvis du har noe som helst anelse om hva jeg babler om, send hjelp!

Denne husker jeg veldig godt fra jeg var liten! Er ganske sikker på at du tenker på BBC-serien "Box of Delights" som gikk på NRK på åttitallet:

http://www.youtube.com/watch?v=WF6lZ72GX7U

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bastian

ilcrappo, hvis jeg noensinne treffer deg skal jeg kysse metalrævva di dypt og inderlig!

To sekunder av intromusikken og gåsehuden var på plass.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ilcrappo, hvis jeg noensinne treffer deg skal jeg kysse metalrævva di dypt og inderlig!

To sekunder av intromusikken og gåsehuden var på plass.

Tusen takk!

Bare hyggelig. Jeg tror jeg foretrekker at du ikke gjør det! :)

NRK viste mange bra science fiction-serier for barn på åttitallet. I tillegg til Box of Delights (som jeg tror het Den magiske boksen på norsk) så husker jeg spesielt Majka - Jenta fra verdensrommet og den danske serien Kræsj. Majka er jo selvfølgelig en klassiker, mens den danske serien handlet om en gutt som hadde et spesielt skrivebord som gjorde at han kunne reise rundt i verdensrommet. Han reiste blant annet inn i et sort hull, dersom jeg ikke husker helt feil.

Det høres sikkert ganske teit ut, men disse seriene bidro sterkt til vekke min interesse for verdensrommet, og til at jeg endte opp med å studere fysikk og kosmologi.

Endret av ilcrappo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bastian

Ikke det minste teit. Jeg takker fantasy og sci-fi fra 80-tallet (og ...Det var en gang et menneske) for mesteparten av mine interesser som voksen, både de seriøse og de litt mindre seriøse. Tror det har noe å gjøre med at selv om det var serier for barn og unge, så ble du ikke behandlet som en idiot av den grunn. Det var velgjort og gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hekta på denne serien jeg. Om Alana, jenta fra fremtiden. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_lur.gif' alt=':lur:'> Fantastisk. Den og "the Odyssey".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW
så husker jeg spesielt Majka - Jenta fra verdensrommet og den danske serien Kræsj. Majka er jo selvfølgelig en klassiker, mens den danske serien handlet om en gutt som hadde et spesielt skrivebord som gjorde at han kunne reise rundt i verdensrommet. Han reiste blant annet inn i et sort hull, dersom jeg ikke husker helt feil.

Bare at den het "Majka, jenta frå Verdsrommet" Jupp, nynorsk, siste episode husker jeg så godt at Majka sa: "Eg kjem attende, eg kjem attende!" Og jeg lurte på hvilken attende det var, hvis det var samme måned, så skjønte jeg ikke hvorfor de ungene gråt så fælt....

Den danske serien, var det "Busters verden" ?

http://www.dfi.dk/dfi/undervisning/busters...g/busters_4.jpg

http://dnfx.dfi.dk/app-img/filmografi/plakat/DK601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...