Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 nå har jeg vært å lufta hunden min, jeg har altid pose med meg å bruker den , der det er nødvendig, men så blir jeg så iritert på alle som tar opp hunde skitten, i posen, å legger posen i veien, hvorfor gjør dere det? hvorfor ikke ta posen med seg, til nermeste søpedunk. da er det bedre at dere ikke tar det opp. er så stykt med skitposer fulle med skit, langs veien å skogen, det har jeg aldri skjønt at noe tar opp skiten i posen å kaster posen fra seg, hvorfor gjør noen det
Gjest MB Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 nå har jeg vært å lufta hunden min, jeg har altid pose med meg å bruker den , der det er nødvendig, men så blir jeg så iritert på alle som tar opp hunde skitten, i posen, å legger posen i veien, hvorfor gjør dere det? hvorfor ikke ta posen med seg, til nermeste søpedunk. da er det bedre at dere ikke tar det opp. er så stykt med skitposer fulle med skit, langs veien å skogen, det har jeg aldri skjønt at noe tar opp skiten i posen å kaster posen fra seg, hvorfor gjør noen det Det vet jeg rett og slett ikke. Noen mennesker tenker rett og slett ikke på ting. Er da bedre å la dritten ligge om den ikke ligger midt i veien syntes jeg. Bæsjen blir jo "i ett med naturen" etterhvert, men naturen bruker LANG tid på plastikkposer. Selv plukker jeg alltid opp, og hiver bæsjeposen når jeg kommer hjem. Føler meg slem om jeg hiver min hunds dritt i en fremmeds søplebøtte.
Gjest Gjest_AnetteR_* Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Enig med dere, det er helt utrolig at enkelte gjør dette. Min teori er følgende. Dette er de samme menneskene som helst ikke plukker opp. Men blir de observert i det hunden driter, så må de gjøre noe. Rundt neste sving, da ingen ser på lenger, slenger de det fra seg.
Sheenaca Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Vet det er noen som gjør dette når hunden skiter tidlig på tur - da plukker de opp bæsjen, knyter igjen bæsjposen og legger posen til sides mens de går turen ferdig, så plukker de opp posen på hjemtur og kaster den i sin egen søppelboks. Dette blant annet fordi det har vært så mye diskusjon og kjefting pga at mange ikke-hundeeiere blir lynforbannet hvis de oppdager en bæsjpose i sin søppelkasse, så man tør ikke kaste andre steder enn i sin egen søppelkasse. Kommunale søppelkasser er en sjeldenhet over det meste av landet. Dessuten er det kildesortering mange steder, og da kan man ikke bare kaste en bæsjpose i søpla uten korrekt kildesorteringspose rundt. For ikke å snakke om at det ikke er helt optimalt å gå og bære på en bæsjpose (eller fem, hvis man har flere hunder med) i to timer. Men det er klart, de som bare legger bæsjen i pose og lar den ligge til evig tid kan ikke ha tenkt så langt. Unntak er hvis de bruker biobags, nedbrytbare bæsjposer, og det ikke er et veldig trafikkert strøk. Det er helt kurant å plukke opp bæsjen med biobag hvis hunden skiter midt på en skogssti, gå ti meter unna stien og legge igjen posen der. Men heller ikke biobags vil være særlig smart å legge igjen midt i byer og steder med mange hunder.
Gjest gjest Hilde Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 jeg husker en gang jeg var på tur med hunden min, da jeg har tu hunder er det litt vanskelig å få med seg pose også. hun gjore fra seg uten for en hekk. med et hus, å der var en søpeldunk også. jeg så ingen til å spøre om lov så kastet den i dunken, men da kom en rasene gammal dame, så jeg måtte fint ta den med meg igjen også en anna gang samma skjedde, spurte jeg en mann om jeg kunne kaste det i hans, har fikk aldri rost meg nok, vist alle hunde eier var sån, hadde det ikke vært falig, men en ting jeg lurte på hva med heste møkk som ligger på sykkel stien, skal ikke dem ta sitt med, dem kan jo ha med sekk å spae
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 helt enig jeg også. har tenkt en del på det, men er teit at folk blir sure for at en kaster en liten pose i søpla, tar da ikke store plassen
Trampe Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Det er vel ikke plassen det går på, det er vel heller det at enkelte ikke knyter posen skikkelig. Når man da kaster en ny søppelpose oppå hundebøsjposen splætter den.... Stinkende hundemøkk smurt utover søppelkassen er ikke moro.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Saa lenge man tar med seg posen og hiver den i bosset paa hjemveien, er det ikke noe galt i det. Her jeg bor, er det ikke et eneste kommunalt bosspann i mils sikte. Og jeg gidder IKKE baere paa en baesjepose i over en time. Om hunden baesjer tidlig paa turen, setter jeg posen diskret i groeften, og plukker den opp paa hjemveien. Jeg synes det er frekt aa hive posen i andres bosspann uten aa spoerre foerst. Det er saa lett aa tenke at en pose gjoer da ikke noe. Men problemet er at det ofte ikke er bare en pose. Om man maa sette bosspannet sitt fra seg et sted det er lett tilgjengelig, vil gjerne mange hundeeiere benytte seg av det, og man har plutselig ti femten poser i spannet sitt.
Vodecka Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Altså... jeg ville nok heller hatt ett par GODT KNYTTA bæsjeposer i søppeldunken min, enn at ungene kommer inn med dritt under skoa! Jeg har faktisk gått bort til en som så HEEELT andre veien mens bikkja hans dreit utenfor en butikk og spurte "har du ikke pose? se her skal du få en av meg!" Han takka ikke... hehe. Men som hundeeier har en mye mer ansvar enn bare å lufte dyret tre ganger til dagen!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 jeg husker en gang vi var på båt ferie. vi fant en nydelig holme vi ville ligge på noen dager, vedlig greit for hund å barn, først så fant jeg en fin plass i gresse en kunne ligge å sole seg, så stadig en mann son gjikk å luftet hunden sin, å stadig mere bæsj der jeg lå. jeg ble litt iritertt , han så at jeg tok opp etter min, så en dag kom han ca en halv meter foram meg mest jeg lå å solte meg,hunden bæsja, så ville han gå, da ropte jeg om ikke han hadde flere poser igjen hehe, jo han hadde det med det lå i båten, vent litt da sa ja, jeg løper ned i min båt å henter til deg, hehe gjett om han ble rød da, etter det så jeg han ikke rundt der vi var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå