Mitsi Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Hei, her kommer et typisk agurk innlegg: Nå er det sommer, og tid for å lufte innestengte tær, i åpne sandaler. Vanligvis når jeg kommer inn til folk, tar jeg av meg på beina, og går på sokkene. Men nå sommerstid er det ikke alltid jeg føler for det. Etter en lang klam dag på jobb, barføtt i sandaler, synes jeg det er ubehagelig å ta av skoene. Likevel er det steder jeg besøker, det forventes at en ikke går inne med sko. Hva gjør du da? Jeg beholder sandalen på, og ber de meg ta dem av, får jeg iallefall advart dem først Ha en god barføtt (det kan umulig skrives slik?) sommer
minniepus Skrevet 8. juli 2003 #2 Skrevet 8. juli 2003 Jeg tar av meg på beina når jeg går inn til folk. De er umulig skitnere enn skoene.
Silfen Skrevet 8. juli 2003 #3 Skrevet 8. juli 2003 Jeg føler meg mest komfortabel med å ha sandalene på inne hos andre, men tar de av av ren høflighet. Hos enkelte vet jeg at jeg kan gå inn med de på og da gjør jeg det.
Barbie Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Jeg tar alltid av meg på beina når jeg kommer til folk. Jeg ble oppdratt til det.
LilleBille Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 Jeg tar alltid av meg skoene - så sant de jeg er hos ikke stopper meg og sier at jeg skal/kan beholde dem på. Synes det er en selvfølge jeg.
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2003 #6 Skrevet 8. juli 2003 Jeg tar også av meg skoene. Blir litt sjokkert når folk kommer inn til oss med skoene på, men sier sjelden i fra (hvis jeg ikke har vasket gulvet kort tid i forveien). Er det møkkete på gulvet og vi har løpt ut og inn med sko på selv, så sier jeg at de kan beholde skoene på. (Det var liksom her jeg hadde skrevet at de kunne beholde sokkene på da, hvis noen lurte :oops: )En liten stein under sandalene kan lage mye skade på parkett f.eks.
Marianne Skrevet 8. juli 2003 #7 Skrevet 8. juli 2003 Er det møkkete på gulvet og vi har løpt ut og inn med sko på selv, så sier jeg at de kan beholde sokkene på. Godt de får ha sokkene på da ja
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2003 #8 Skrevet 8. juli 2003 Hehe.. SKOENE mente jeg selvfølgelig! (Det er ikke alltid at hjenen og fingrene vil det samme)
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2003 #9 Skrevet 8. juli 2003 Jeg synes det er frekt jeg, med jenter som bare marsjer inn på fest med støvletter, som om det var en selvfølge at de skal ha de på. Tar alltid av meg skoene, noe vertsfamilien min i USA syntes var søtt og eksotisk!
Litago Skrevet 8. juli 2003 #10 Skrevet 8. juli 2003 Jeg har alltid LYST til å ta av meg sandalene. Er tross alt oppdratt i et pent møblert hjem i Norge! (Spøk for de som ikke forsto det...) Men dessverre ser folk så rart på meg når jeg tar av skoene her i USA, så nå beholder jeg de på. (Har på følelsen at bestemor snur seg i graven, men men....)
Gjest Tex Skrevet 8. juli 2003 #12 Skrevet 8. juli 2003 Sko skal av....sokker beholder jeg på. Me too!!
Gjest Candyfloss Skrevet 8. juli 2003 #13 Skrevet 8. juli 2003 En venninne av meg hadde en gang ikke sokker på, så skulle vi inn til meg... Ikke nok med at hun labba inn med plattføttene sine, hun plasserte føttene OPPI sofaen også... :o YUCK; YUCK; YUCK!
Gjest gjesta Skrevet 8. juli 2003 #14 Skrevet 8. juli 2003 Jeg tar alltid av meg skoene, og undrer meg stort over dem som ikke gjør det. Dette gjelder også om sommeren (går nesten alltid barbent), men hvis jeg skal i "pent" selskap tar jeg med meg rene sko. Syntes det er utrolig uhøflig og respektløst å gå inn med sko, men det finnes mange det er helt selvfølgelig for :evil:
Irka Skrevet 8. juli 2003 #15 Skrevet 8. juli 2003 Klart jeg tar av meg skoene når jeg er hjemme i Norge, men jeg må skjerpe meg for å huske på det. Her i Belgia gjør man nemlig ikke det. Føltes veldig rart i begynnelsen, men nå har jeg akseptert den nye "uvanen". :oops: _______________________________________________________________
Gjest Brunhilde Skrevet 8. juli 2003 #16 Skrevet 8. juli 2003 Alt blir en vane - men jeg tar IKKE sandalene av hvis jeg ikke MÅ. Hvis jeg vet jeg skal på besøk tar jeg med et par sokker i vesken ... Hvis jeg er invitert i selskap og har "pensko" på så forventer jeg da å få beholde dem på! Hjemme hos meg forventer jeg vel at folk tar av seg hvis de stikker innom med støvletter, støvler eller "store" sko - men tar nok lettere på det enn mange andre, og har faktisk støvsuger for å bruke den...
Gjest celine Skrevet 8. juli 2003 #17 Skrevet 8. juli 2003 Jeg går konsekvent aldri med utesko inne hos de jeg er på besøk hos.. Tar gjerne med innesko som aldri er brukt utendørs eller ekstra par med sokker. Irriterer meg grønn over eksen som aldri kler av seg skoene inne hos meg selv om vår yngste sønn ikke helt er kommet over krabbestadiet ennå. :evil: (men det hender jeg vasker demonstrativt mens han er hos oss dersom han er våt eller sølete på skoene ) Syns dette med sko inne egentlig er en uting, men det er jo meg, da... Blir liksom litt ekkelt når men tenker på alt det som kan sitte igjen under skoene etter man har gått ute. Hva hvis man i et uoppmerksomt øyeblikk har kommet til å tråkke i noe guffent... urrk :-?
Sharissa Skrevet 9. juli 2003 #18 Skrevet 9. juli 2003 Går alltid barbent om sommeren, og hvis jeg skal ut oftest med sånne enkle kjippere some jeg bare kjipper av når jeg kommer inn til folk. Elsker å gå barfødt, og vil helst ta av meg skoa. Dessuten tanken på og ikke ta av seg skoa når man er på besøk...har aldri falt meg inn en gang..trodde det var noe alle gjorde jeg faktisk... ( med mindre man er iselskap el. og bruker pensko, går forøvrig uten sko da og jeg)
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2003 #19 Skrevet 9. juli 2003 Hvis jeg er invitert i selskap og har "pensko" på så forventer jeg da å få beholde dem på! Kan du ikke ta de med i veska, da??
makeløs Skrevet 9. juli 2003 #20 Skrevet 9. juli 2003 Om sommeren i fint vær kan folk gjerne gå med sko inne hos meg. Pleier som regel å ta av meg skoen når jeg er borte hos andre, men akkurat midt på sommeren blir jeg litt i tvil hva jeg skal gjøre.....skitne føtter er vel ikke heller så bra? :D For på sommeren MÅ jeg gå barbent, det er liksom det som er sommer for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå