Gå til innhold

Harry biler.

Gjest bildama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enda en smak og behag-tråd? Akkurat det KG trenger.

Harry biler er bortsett fra overjålete plastvrak, biler som folk føler de MÅ ha - men som de absolutt ikke har råd til. Harry har intet med merke å gjøre, det er eiere som gjør hele greien det.

Biler er et transportmiddel. Et redskap, verktøy og i noen tilfeller hobby. Å kalle enkelte biler harry er å påta seg stilpoliti-status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Folk liker forskjellige ting, sånn er det bare. Og det en synes er harry, er det ikke for den andre.

Spørs hva man legger i begrepet harry også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hei_*

Smak og behag, javel. Men likevel finnes det bilmerker som kanskje har litt mer harryfaktor enn andre. Dette er gjerne litt eldre biler som:

Lada

Eldre Fiat

Opel Kadett

Volvo i 240 serien

Van

Div. Amerikanere

BMW

++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bjørn_*

Å sette folk i en spesiell gruppe,peke på noen for å si at Dere er slik fordi.....

DET er Harry det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilke bilmerker synes du er harry?

Jeg synes Volvoer fra 70, 80 og 90 tallet er mega-harry:-)

Hummer, XC90, X5 etc er vel skikkelig harry nå?

Godt jeg er en bygdetulling som kan koste meg på å være harry uten at jeg blir mobbet på samvirkelaget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Å sette folk i en spesiell gruppe,peke på noen for å si at Dere er slik fordi.....

DET er Harry det!

Nå var det biler det var snakk om her, ikke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bjørn_*
Nå var det biler det var snakk om her, ikke folk.

Spiller ingen rolle,hvis en gammel Opel er "harry" er det stor fare for at den som kjører den blir stemplet som harry også.

Og slik som jeg tolker andres bruk av harry (bruker aldri dette ordet selv)så er det en betegnelse av negativ karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvilke bilmerker synes du er harry?

Jeg synes Volvoer fra 70, 80 og 90 tallet er mega-harry:-)

Hummer.

Men må jo dog si at hvis man ser noen som tror at de er noe setter seg inn i en Audi eller Merse eller Beamer, så blir bilen harry. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Spiller ingen rolle,hvis en gammel Opel er "harry" er det stor fare for at den som kjører den blir stemplet som harry også.

Og slik som jeg tolker andres bruk av harry (bruker aldri dette ordet selv)så er det en betegnelse av negativ karakter.

Herregud, da! Ta nå ikke alt så alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molly84

Jeg tenker BMW med en gang.. terninger i speilet, sota vinduer, senka osv..

Og null plass i bagasjerommet pga basskasse..

Ellers tenker jeg gammel rød Ford Sierra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh.... Jeg er visst harry jeg. Har både am van og annen brei amerikaner i gården. Og jeg skrur selv. Huff, hvor skal dette ende *flir*

Denne skal jeg selge, forresten: Dodge Coronet 440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første kjæreste hadde en bil som jeg vil kategorisere rimelig høyt oppe på harryfaktor'n; en knallgrønn Volvo Amazon! Den hadde sjalusi i bakvinduet, x-antall dinglegreier i frontruta, lyseblå tepper innvendig og sebrastripete stoltrekk. Ja, i tillegg hadde den highjacker's, megabrede dekk (ikke heelt lovlig nei) og var trimma "litt" :lol:

Når jeg tenker etter så var den så harry at den var faktisk litt kul. Man la iallefall godt merke til den på veien ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler hvor det er blitt brukt mer penger på å stæsje den enn hva hele bilen kostet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første kjæreste hadde en bil som jeg vil kategorisere rimelig høyt oppe på harryfaktor'n; en knallgrønn Volvo Amazon! Den hadde sjalusi i bakvinduet, x-antall dinglegreier i frontruta, lyseblå tepper innvendig og sebrastripete stoltrekk. Ja, i tillegg hadde den highjacker's, megabrede dekk (ikke heelt lovlig nei) og var trimma "litt" :lol:

Når jeg tenker etter så var den så harry at den var faktisk litt kul. Man la iallefall godt merke til den på veien ja :fnise:

Amazon var det store blant gutta på 80-tallet her hvor jeg bor og hadde ungdomstida mi. Selvsagt med alt stasjet du nevner, og helst med en revehale hengende i antenna. De hadde forsterkere og basskasser som var verd mer enn bilen, og en hadde til og med bygd opp et scoop på panseret...

Likevel synes jeg kanskje at den ultimate harrybilen er van i de flest utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...