Gjest Gitte Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Jeg er styreleder i borettslaget hvor jeg bor og vi har en leilighet her som blir tvangssolgt. Det har kommet inn et bud på leiligheten og nå fikk jeg brev om "anbefaling av å begjære stadfestelse av bud på eiendommen". Han som eier/eide leiligheten skylder oss husleie for 15 mnd + div. kostnader som har kommet på som følge av tvangssalget. Hva gjør jeg nå?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Jeg er styreleder i borettslaget hvor jeg bor og vi har en leilighet her som blir tvangssolgt. Det har kommet inn et bud på leiligheten og nå fikk jeg brev om "anbefaling av å begjære stadfestelse av bud på eiendommen". Han som eier/eide leiligheten skylder oss husleie for 15 mnd + div. kostnader som har kommet på som følge av tvangssalget. Hva gjør jeg nå? Jeg går ut fra at det er en advokat eller melger som står for salget, kontakt dem om hva dette betyr. Kanskje du finner noe her?
Gjest Gitte Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Det står også at jeg skal kontakte Namsretten i byen.. Kanskje best å utsette til mandag når det er mulig å få tak i folk.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tror at fordi det er et tvangssalg så tar det lenger tid enn vanlig med overtakelse og betaling av boligen og derfor må man rettslig få budet stadfestet, samt at de som eier leiligheten formelt og rettslig skal godkjenne budet. Men jeg understreker at jeg TROR dette, ikke at jeg vet det. Det var det lille jeg fant ut etter litt googling isted.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Jeg vet at et bud må være gyldig i minst seks måneder ved tvangssalg, men at salget oftest gjennomføres lenge før den tid
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 (endret) Hei! Jeg er styreleder i borettslaget hvor jeg bor og vi har en leilighet her som blir tvangssolgt. Det har kommet inn et bud på leiligheten og nå fikk jeg brev om "anbefaling av å begjære stadfestelse av bud på eiendommen". Han som eier/eide leiligheten skylder oss husleie for 15 mnd + div. kostnader som har kommet på som følge av tvangssalget. Hva gjør jeg nå? du kontakter forretningsfører for laget Endret 16. mars 2009 av Kari
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Jeg vet at et bud må være gyldig i minst seks måneder ved tvangssalg, men at salget oftest gjennomføres lenge før den tid Jeg har nettopp lagt inn et slikt bud. Det måtte være gyldig i 6 UKER (ikke 6 mnd).
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Som andre skriver, så tar du dette med forretningsførerern deres. De vet hva som skal gjøres. (Hvis ikke så bør dere bytte forretningsfører snarest).
fruenge Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Da regner jeg med at det er dere som har begjært tvangssalg. Så dette betyr rett og slett at du skal godkjenne eller forkaste budet.
Gjest Kari Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Jeg er styreleder i borettslaget Hva gjør jeg nå? Du må naturligvis snakke med forretningsfører! Dette må en styreleder vite, og KG er vel ikke stedet for å få svar på slike ting...
Gjest Gitte Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 ...og KG er vel ikke stedet for å få svar på slike ting... Hvorfor ikke det?? Folk kan stille spørsmål som "er jeg gravid?" men jeg får ikke spørre om dette? Vis meg gjerne reglene som sier hva man kan/ikke kan stille spørsmål om her. Forøvrig har jeg snakket med forretningsfører og brev er sendt til tingretten. Men neste gang skal jeg altså ikke spørre her inne.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 18. mars 2009 #13 Skrevet 18. mars 2009 Hvorfor ikke det?? Folk kan stille spørsmål som "er jeg gravid?" men jeg får ikke spørre om dette? Vis meg gjerne reglene som sier hva man kan/ikke kan stille spørsmål om her. Forøvrig har jeg snakket med forretningsfører og brev er sendt til tingretten. Men neste gang skal jeg altså ikke spørre her inne. Jeg er litt nysgjerrig jeg siden jeg ikke hadde hørt om det før og derfor synes dette er en anledning til å lære. Hva betyr dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå