Gjest GjestSebbe Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Dette er litt pinlig, men har helt glemt at jeg har en Ipid nano Har lagt inn en del musikk på den for lenge siden, og en del av den vil jeg gjerne slette og vil legge inn en del nytt. Jeg skjønner ikke følgende: Når jeg kobler ipoden til pc'en med koblingskabelen så skjer det ingenting, det popper ikke opp noe som når man f.eks kobler til mobilen eller et kamera? Og hvordan får jeg all musikken min fra LimeWire over til Itunes så jeg kan få de over på Ipoden? og hvordan sletter jeg de sangene jeg ikke vil ha lenger på ipoden? Veldig elementære ting dette men jeg kan ingenting og har kasta bruksanvisningen ....
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Du må åpne iTunes på pcen. Der etter trykker du "Hjelp", det finner du i kontrollpanelet, øverst til venstre. Så trykker du IPOD hvis du har spm i forhold til denne. og iTunes hvis det er programmet du har spm om.
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Hvis du åpner iTunes når iPoden er koblet inn så skal dette vises ved at navnet på iPoden står i menyen til venstre. For legge til og slette sanger fra iPoden setter du kryss ved sanger i iTunes som du vil ha, og fjerner kryss fra sanger du vil ikke ha. Når du bare har kryss ved de sangene du vil ha trykker du på oppdater iPod. Min foretrukne metode for å få sanger inn i iTunes er dra og slipp metoden. Åpne mappen med musikken din i, og dra deretter sangene inn i vinduet til iTunes. Det skal også være en måte å få iTunes til å automatisk lete gjennom PC'n etter sanger, men siden jeg ikke bruker den selv vet jeg ikke hvordan det gjøres. Håper dette hjalp deg litt på vei iallefall
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Takk! Har lokalisert at problemet er at pc'en ikke "registerer" det når kabelen fra Ipoden settes inn ... prøvd med 2 kabler sa da er det vel "hullet" (usb?) på dataen det er noe feil med? Argh
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Takk! Har lokalisert at problemet er at pc'en ikke "registerer" det når kabelen fra Ipoden settes inn ... prøvd med 2 kabler sa da er det vel "hullet" (usb?) på dataen det er noe feil med? Argh Når du åpner iTunes når iPod allerede er koblet til, står det ikke TSs Ipod på venstre side da?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 har du nyeste verson iTunes? Hvis ikke må du oppdatere og innstallere den nyeste. Det løste iallefall problemet mitt, jeg fikk heller ikke opp noe iPod-ikon noen som helst plass da det var lenge siden jeg hadde kobbla den til mac'en min. Hvis du forøvrig skulle finne noen plass der det står at du kan oppdatere iPoden når du deretter plugger den inn i pc'n, så gjør det også. Det er en stund siden jeg var igjennom det (og jeg har som sagt mac og ikke pc), så husker ikke akkurat hvordan - men jeg vet jeg opptaterte iPoden i tilegg til iTunes da jeg holdt på. For å få over sangene foretrekker jeg også "dra og slipp-metoden". For å legge til/fjerne sanger velger du de du vil ha og trykker "oppdater" eller "synkroniser". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå