Gå til innhold

Fotograf som følger deg hos frisør/sminke/påkledning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurte på om jeg skulle ha med fotografen til frisøren, der skal jeg også sminke og kle meg. Alt sammen med forlover, også kommer mor og søster etterhvert og skal fikse håret. Blir jo en liten "hyggelig" jente stund før bryllupet med champagne osv...

Tenkte det hadde vert kjekt og fått litt fine bilder av dette også og ikke bare fest og moro.. Han er veldig flink på detalje bilder og slikt, så da får jeg skikkelige bilder av kjole og hår!

Noen som har gjort dette før og har erfaringer? Stress å ha en hengende rundt? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg lurte på om jeg skulle ha med fotografen til frisøren, der skal jeg også sminke og kle meg. Alt sammen med forlover, også kommer mor og søster etterhvert og skal fikse håret. Blir jo en liten "hyggelig" jente stund før bryllupet med champagne osv...

Tenkte det hadde vert kjekt og fått litt fine bilder av dette også og ikke bare fest og moro.. Han er veldig flink på detalje bilder og slikt, så da får jeg skikkelige bilder av kjole og hår!

Noen som har gjort dette før og har erfaringer? Stress å ha en hengende rundt? :-)

Jepp, jeg hadde fotograf som fulgte meg og forlovern min hele dagen. han kom kl 9 om morgenen hjemme, og ble med til frisør, sminkør og hele greiene..

fikk masse fine bilder!

Fotografen jeg brukte hadde gjort dette mange ganger før, og var veldig fin å ha dær. hadde faktisk litt tips han kom med underveis. han passet ogsåpå at jeg slappet av innimellom;-)

Nå hadde vi veldig god kjemi med fotografen da, det spiller jo inn det også.

Jeg ville iallefall ikke vært foruten bildene fra heele dagen!!

vår fulgte oss fra morgenen og helt til brudevalsen var ferdig, og var verdt hver en krone!

Skrevet

Vi skal ha fotograf som følger oss hele dagen, fra frisør, påkledning og alt.

Synes det er kjempefint med noen detaljbilder fra kjolen, håret, blomster osv og det blir jo nesten som en fotohistorie fra morgen til kveld.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Regner med at brudgommen også har fotograf som følger han hele dagen....

Like artig for han med slike minner fra hans store dag.

Må forøvrig koste en del å ha en proff fotograf som følger en fra morgen til kveld.

Skrevet

Fotografen skal ta bilder av han også ja, så han må kjøre litt fram og tilbake i løpet av dagen ettersom vi skal være på ulike steder.

Vi betaler 12 000 for en digital pakke hvor vi beholder rettighetene til bildene. Ikke billig... :sjenert:

Gjest Purple Haze
Skrevet

12 000!!! For bilder?! Jøje meg, en får jo en fin reise for den prisen....for ikke å snakke om mye annet...

Skrevet

Det er vi fullstendig klar over, men vi får det slik vi vil ha det.

Skrevet

Vi betalte 6000 kr, da var han med heele dagen og vi fikk 1600 bilder uten compyright på, så vi kan gjøre hva vi vil med dem :gjeiper:

Skrevet
Vi betalte 6000 kr, da var han med heele dagen og vi fikk 1600 bilder uten compyright på, så vi kan gjøre hva vi vil med dem :gjeiper:

Skulle gjerne hatt en billigere fotograf, men fotografer i UK er SVINDYRE :hakeslepp:

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Jeg synes 12 000,- var veldig billig, men da får dere antagelig bare ubehandlede og usorterte filer. Fotografen kan jo ikke behandle over 1000 bilder for den prisen. Uansett er det sikkert morsomt å ha. Men tar denne fotografen også selve bryllupsbildene?

Jeg er enig i at 12 000,- er mye penger, men DYRT er det ikke!

Skrevet
Jeg synes 12 000,- var veldig billig, men da får dere antagelig bare ubehandlede og usorterte filer. Fotografen kan jo ikke behandle over 1000 bilder for den prisen. Uansett er det sikkert morsomt å ha. Men tar denne fotografen også selve bryllupsbildene?

Jeg er enig i at 12 000,- er mye penger, men DYRT er det ikke!

Han tar alle bildene ja og vi sitter igjen med alle bildene, sortert i filer og en disk med bildene i farger og en disk med bildene i sort/hvitt. Da fotograferer han fra 10 om morgenen til dansen har begynt.

Husker ikke det eksakte tallet av behandlede bilder, men det var ganske mange.

For oss var det veldig viktig å ha kopiretten selv, slik at vi kan gjøre hva vi vil med dem etterpå.

Skrevet

Tråden min ble litt overtatt her..

Mitt spørsmål var erfaringer???

Gjest Papirkurven
Skrevet

Vi har tenkt å be to-tre av gjestene om å være på hugget med kamera på vår dag. Det gjorde båden søstra mi og venninen min også og sitter igjen med masse fine bilder...helt gratis.

Jeg unner virkelig de som har råd og lyst til å bruke masse penger på fotograf, å gjøre det, men det blir ofte like fine bilder når kjentfolk tar dem, opplever jeg. Folk blir ikke så stive av å bli fotografert av venner som av en proff. Og det er enklere å fange spesielle øyeblikk når man er flere om jobben.

Det er min erfaring. Lykke til med dagen :)

Gjest velde
Skrevet

Jeg synes ikke 12000 var mye for en profesjonell fotograf hele dagen. Vi hadde kun fotograf i kirken og til vanlige brudebilder. Hvis jeg kunne valgt om igjen og hatt penger til det, hadde jeg ønsket å ha fotograf hele dagen. En fotograf er utdannet og har profesjonelt utstyr, derfor er det naturlig at dere får flere gode bilder slik enn hvis bare vanlige gjester tar bilder :foto:

Skrevet
Tråden min ble litt overtatt her..

Mitt spørsmål var erfaringer???

Unnskyld, det er nok meg som har kuppet tråden din... :sjenert:

Jeg var forlover i et bryllup hvor det var en fotograf som fulgte oss hele dagen. Hun var veldig diskret og vi glemte nesten at hun var der. Hun spurte bare et par ganger om vi kunne se i hennes retning osv. Resultatet ble fine, naturlige bilder og ikke noe stress.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Lyst til og dele hvem dette var?? :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...