Gå til innhold

Lyder og pusting(?) på mobiltlf.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Telefonen ringte og jeg kunne tydelig høre klikkelyder/skrapelyder og tung pusting!! Det var definitivt ikke fra den personen som ringte, og h*n kunne ikke høre det. Jeg ble skrekkslagen og er sjelven enda!

Er det mulig på noen måte at noen klarer å komme seg imellom en mobilsamtale??

Dette er seriøst så pliiis ikke kom med tulleinnlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teknisk mulig, men urealistisk. Jeg vil heller tippe noen har glemt tastelås eller klart å slå den av ubevisst.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)
Telefonen ringte og jeg kunne tydelig høre klikkelyder/skrapelyder og tung pusting!! Det var definitivt ikke fra den personen som ringte, og h*n kunne ikke høre det. Jeg ble skrekkslagen og er sjelven enda!

Dette er seriøst så pliiis ikke kom med tulleinnlegg.

ja det er fullt mulig, det du beskriver er ofte et tegn på at noen gjør det.

det har skjedd med noen jeg kjenner

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet
Teknisk mulig, men urealistisk. Jeg vil heller tippe noen har glemt tastelås eller klart å slå den av ubevisst.

Hva mener du?

H*n som ringte hørte ikke dette, men jeg hørte det klart og tydelig og måtte bare avbryte samtalen for det ble så ubehagelig.

Jeg har hørt diverse lyder på mobilen under samtaler tidligere, men det har ikke vært i nærheten av hva jeg hørte i kveld.

Avlytting er en ting, men å komme inn i en samtale som dette..??

Skrevet
ja det er fullt mulig, det du beskriver er ofte et tegn på at noen gjør det.

det har skjedd med noen jeg kjenner

Men må de ha installert noe fysisk på mobilen min? Er det muligheter for at jeg blir avlyttet også??

Hva skal jeg gjøre??

Skrevet

Jeg har opplevd det, så det er mulig.

Skrevet
Jeg har opplevd det, så det er mulig.

Hva gjorde du? Byttet mobil, sim-kort, tok den med til en forhandler??

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Men må de ha installert noe fysisk på mobilen min? Er det muligheter for at jeg blir avlyttet også??

Hva skal jeg gjøre??

ja eller alså at begge blir avlyttet. selve samtalen

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

jeg har ikke peiling på dette her, men jeg tror at det er som å hacke en pc, ell lignende, tror ikke personen har installert noe på mobilen din, men det er ulovlig å lytte på andres samtaler, du kan event. ta med tlf til politiet og fortelle det, så vidt jeg vet kan de finne ut av alt sånt

Skrevet
jeg har ikke peiling på dette her, men jeg tror at det er som å hacke en pc, ell lignende, tror ikke personen har installert noe på mobilen din, men det er ulovlig å lytte på andres samtaler, du kan event. ta med tlf til politiet og fortelle det, så vidt jeg vet kan de finne ut av alt sånt

Ja, kanskje det, men vet ikke om politiet tar seg tid til slike saker. Men en eller annet mobilreperatør e.l. kan kanskje også klare å finne det ut..?

Skrevet

Hvilken mobil har du? Hvis det feks er en nokia e-serie, n-serie eller annen symbian telefon kan du rett og slett ha fått et virus på den...

Men uansett:

Jeg ville kanskje ha levert mobilen inn til verksted for å få lagt inn programvaren helt på nytt... Du kan gjøre det hjemmefra også, men vet ikke hvor godt det eventuelt hjelper siden da oppgraderer du bare programvaren, mens hos verksted så sletter de alt og legger inn helt på nytt...

Også kan du selvfølgelig gå til en forhandler og få/kjøpe nytt sim-kort (med samme nr hvis du vil ha det...)

Skrevet
Hvilken mobil har du? Hvis det feks er en nokia e-serie, n-serie eller annen symbian telefon kan du rett og slett ha fått et virus på den...

Men uansett:

Jeg ville kanskje ha levert mobilen inn til verksted for å få lagt inn programvaren helt på nytt... Du kan gjøre det hjemmefra også, men vet ikke hvor godt det eventuelt hjelper siden da oppgraderer du bare programvaren, mens hos verksted så sletter de alt og legger inn helt på nytt...

Også kan du selvfølgelig gå til en forhandler og få/kjøpe nytt sim-kort (med samme nr hvis du vil ha det...)

Takker for svar!

Jeg har en sony ericsson. Men hjelper det å bare legge inn programvaren på nytt? Jeg mener, hvis jeg blir avlyttet så kommer de seg vel "innpå" linjen uansett? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fått virus på tlf.

Finnes det brannmur til mobilen forresten?

Jeg kommer uansett til å få en eller annen til å se på den, for dette kan jeg ikke så mye om.

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd det, men det var fra hus telefon til mob, og fra Norge til Australia. Ringte med telefonkort. Plutselig hørte jeg pusting og pesing og en mannstemme, søstera mi hørte bare skraping så vidt jeg husker.

Aner ikke hvordan de gjør det, eller hvem som gjør det -men vet at det kan skje!

Hvilken nytte de hadde av å høre to søstre snakke norsk om sol og strand, og "hva har du gjort på i det siste da?" -det aner jeg ikke, tihi! ;)

Er vel litt mer småekkelt når det skjer fra norsk til norsk telefon da kan jeg tenke meg. :unsure:

Endret av Colargol
Skrevet
Jeg har opplevd det, men det var fra hus telefon til mob, og fra Norge til Australia. Ringte med telefonkort. Plutselig hørte jeg pusting og pesing og en mannstemme, søstera mi hørte bare skraping så vidt jeg husker.

Aner ikke hvordan de gjør det, eller hvem som gjør det -men vet at det kan skje!

Hvilken nytte de hadde av å høre to søstre snakke norsk om sol og strand, og "hva har du gjort på i det siste da?" -det aner jeg ikke, tihi! ;)

Er vel litt mer småekkelt når det skjer fra norsk til norsk telefon da kan jeg tenke meg. :unsure:

Ja, jeg synes det var skikkelig skremmende, for alt jeg vet kan det jo være en i nærområde som kjenner til meg, så det var skikkelig ekkelt!

Men hadde det sittet en å lyttet til samtalene mine fra Australia så hadde jeg ikke tatt det så tungt ;)

Så er det litt "godt" å høre at flere har opplevd det samme og at det ikke bare er jeg som er paranoid, hehe :)

Skrevet
Takker for svar!

Jeg har en sony ericsson. Men hjelper det å bare legge inn programvaren på nytt? Jeg mener, hvis jeg blir avlyttet så kommer de seg vel "innpå" linjen uansett? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fått virus på tlf.

Finnes det brannmur til mobilen forresten?

Jeg kommer uansett til å få en eller annen til å se på den, for dette kan jeg ikke så mye om.

Hvis du har en vanlig sony ericsson så har du nok ikke fått virus... Må ha en mobil med et "åpent" operativsystem for å kunne få noe innpå det...

De skal i teorien måtte hatt tilgang til mobilen din for å kunne avlytte da alle samtaler via mobil nettet er kryptert.. I hustelefon kan man koble seg direkte på linjen, men det kan man ikke med mobiler...

Hva med å prøve å ringe til operatøren du har og forklare problemet, de har sikkert hørt om det før sånn at de kan hjelpe deg...

Eventuelt ringe til sony ericsson og høre hva de foreslår...

Jobber selv i elektrobutikk på data/tele, men har aldri vært borti samme problem. Har hørt med andre i samme avdeling men i andre butikker, men de hadde heller ingen andre forslag enn det jeg har skrevet...

Skrevet

Hvis det dreide seg om en samtale mellom mobil og fastteloefon, kan de ha vært en nysgjerrig lillesøster eller lillebror som lyttet i biapparatet, også om fasttelefonen var trådløs.

Var det mellom to mobiler, kan det ha skjedd at vedkommende eller du har snakket med noen som bruker handsfree, svart ny samtale og fått dem koblet som konferansesamtale. Vedkommende i den avsluttede samtalen koser seg med å gå i trapper, spise wienerbrød, og ellers ting som frembringer stønn og tung pust, uten å vite at samtalen ennå er aktiv, og at du avlytter vedkommende.

Ingen som avlytter samtaler, bruker åpen aktiv mikrofon.

Skrevet

En gang for lenge siden var det noen som hadde koblet seg på linjen vår på hjemmetelefonen. Tror det var når vi skulle ringe noen (eller at det ringte :klø:?) at vi hørte at det var folk som førte en samtale på et språk vi ikke forstod. Husker det skjedde en eller to ganger og etter at vi ringte teleoppratøren og sa i fra, etter dette var det slutt på disse samtalene vi ikke forsod noe av. Så ja, man kan tydeligvis koble seg på andres linjer.

Skrevet

På fasttelefon linjer er det "ikke noe problem"... Man må selvfølgelig vite hvordan det gjøres osv, men det er faktisk en linje inn til huset som man kan koble seg inn på... Enten for å avlytte samtalene til og fra huset, eller å bruke linjen til å ringe med for å slippe å betale for det selv... Men med mobil aner jeg ikke hvordan de gjør det siden det ikke er noen faktisk ledning inn til mobilen... Men med riktig programvare så kan man gjøre maaange ting....

Gjest totelitt
Skrevet

Hei...

I det siste ahr jeg merket at når jeg snakker med kjæresten min på telefonen, bare kjæresten ikke mamma eller noen av de andre jeg snakker med, hører jeg mye susing, sånne lyder som en gammel datamaskin lagde da den skulle logge seg på modemet, noe som hørest ut som tasting på et tastatur...Og disse lydene ahr blitt så høye at vi faktisk ikke klarer å høre hva vi sier til hverandre, så vi må legge på og ringe opp på nytt, og da er det bedre en stund før hele spetakkelet begynner igjen... Dette er fryktelig irriterende...

Jeg har litt lurt på om det er noen som overhører samtalene våre, men jeg ahr slått det fra meg for å ikke gjøre meg selv paranoid...

Burde jeg kanskje sjekke opp i dette?

Jeg har en nokia supernova...

Klemmm...

Skrevet

Det var da veldig så man skulle ta av, avlytting, politi og greier..

Det har både jeg og flere jeg kjenner av andre kommer inne på linjen/er på linjen når vi ringer fra telefon(hus/mob). Ofte kan ikke den personen som er kommen inn på linjen høre noe, og stort sett så er dette noe som skjer sjeldent. Dette er dog en av grunnene til at jeg ikke bruker tlf bank lenger, for sikkerhetsskyld så lar jeg være.

Bytting av tlf/sim og alt sånt er stort sett ikke nødvendig, men en tlf til operatør kan være grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...