Gå til innhold

Kalender til koordinering av møteaktiviteter

Anbefalte innlegg

Gjest Yihaa
Skrevet

Hei!

Jeg trenger en kalender som skal brukes der flere arbeidstakere skal stå oppført med sine aktiviteter (møter, ferie, avspasering).

Man må ikke kunne legge inn aktivitetene selv, selv om dette selvfølgelig hadde vært det enkleste. Men alle må ha tilgang til å lese.

Vi har alle tilgang til outlook. Kan man lage noe slikt der?

Eller finnes det noen andre muligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobb har vi Microsoft Exchange server (mener jeg å huske at det het). Da har vi via Outlook tilgang til bl.a. kalender som andre kan gå inn på. Da innkaller man til møte via kalender og mail, og de kan se hvem som er ledig, og man kan godta, avslå, foreslå nytt tidspunkt, osv. Veldig greitt. Vi har også tilgang til dette hjemmeifra via nettleseren.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Vi bruker Outlook på arbeid og for å se hva de andre holder på med bruker vi noe som heter "Gruppetidsplaner". Her kan du lage en for hele firmaet eller en annen for avdelingen. Du finner den på menyen som et "hode" med en kalender. Du må starte med å lage en.

Utover dette bruker vi innkalling til møter ved hjelp av outlook og man kan legge inn møterommene som resurser, inkludert utstyr som pc og projektor. Disse kan man da også booke til det samme møtet.

• 1 måned senere...
Gjest Yihaa
Skrevet

Tusen takk for svar, begge to!

Vi bruker også Outlook og alle benytter egen kalender.

Men vi vil i tillegg ha en felles kalender der vi lett kan se hvilke dager vi har mulighet til å innkalle hele avdelingen til møte osv.

Etter tips fra Blondie har jeg nå opprettet en 'gruppetidsplaner'.

Og jeg har registrert alle på avdelingen på denne.

Men hvordan får disse tilgang til denne?

Jeg går ut i fra at jeg må dele kalenderen med dem eller noe lsikt, men finner ikke ut av det....

:klø: :klø: :klø:

Veldig takknemlig for hjelp!!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes google kalander er ganske så grei. Der kan man dele kalendere med hverandre, og kan sånn sett enkelt få oversikt over hvem som er ledig/opptatt når

Gjest Yihaa
Skrevet
Jeg synes google kalander er ganske så grei. Der kan man dele kalendere med hverandre, og kan sånn sett enkelt få oversikt over hvem som er ledig/opptatt når

Men denne kan vel ikke knyttes opp mot Outlook? Eller? Jeg kjenner ikke til den...

Og da må vi i så fall registrere aktiviteter to steder, og det blir litt tungvint.

Gjest Yihaa
Skrevet

*dytter oppover i håp om hjelp*

:)

Skrevet
Tusen takk for svar, begge to!

Vi bruker også Outlook og alle benytter egen kalender.

Men vi vil i tillegg ha en felles kalender der vi lett kan se hvilke dager vi har mulighet til å innkalle hele avdelingen til møte osv.

Etter tips fra Blondie har jeg nå opprettet en 'gruppetidsplaner'.

Og jeg har registrert alle på avdelingen på denne.

Men hvordan får disse tilgang til denne?

Jeg går ut i fra at jeg må dele kalenderen med dem eller noe lsikt, men finner ikke ut av det....

:klø: :klø: :klø:

Veldig takknemlig for hjelp!!!! :)

Dersom de ansatte går inn i din kalender, så skal de kunne se dine gruppekalendre og lagre dem hos seg selv om de vil det. Bare vær sikker på at de har markert et felt i din kalender og åpner gruppekalender med samme ikonet som du brukte for å lage en. Det kan bli kluss med tilganger for å få lov å lagre, ser jeg når jeg prøver hos meg nå. Men se den kan de hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Google calendar, fungerer kjempefint sammen med gmail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...