Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er drittlei ! Jeg får jevnlig svæææære underjordiske kviser som ligger under huden som ALDRI kommer til overflaten. De blir ofte like store som peanøtter, og det ser skikkelig fælt ut. Jeg får disse KUN rundt hakepartiet. Ingen andre steder. Jeg slet mye med små kviser når jeg var yngre, men nå når jeg er 23 er jeg lite plaget av vanlige kviser men når jeg først får kviser er det disse svææære som ligger under huden. Jeg tror aldri jeg har sett noen andre som har slike... Jeg trenger virkelig hjelp, for det hemmer meg fra å gå ut døren når jeg har disse. Ellers er overhuden min ganske tørr, mens underhuden er fet. Jeg har brukt mangfoldige tusen på hudpleie, og nå orker jeg ikke mer. Jeg trenger fasitsvar !!! :tristbla:

håååper indelig noen kan hjelpe!! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er drittlei ! Jeg får jevnlig svæææære underjordiske kviser som ligger under huden som ALDRI kommer til overflaten. De blir ofte like store som peanøtter, og det ser skikkelig fælt ut. Jeg får disse KUN rundt hakepartiet. Ingen andre steder. Jeg slet mye med små kviser når jeg var yngre, men nå når jeg er 23 er jeg lite plaget av vanlige kviser men når jeg først får kviser er det disse svææære som ligger under huden. Jeg tror aldri jeg har sett noen andre som har slike... Jeg trenger virkelig hjelp, for det hemmer meg fra å gå ut døren når jeg har disse. Ellers er overhuden min ganske tørr, mens underhuden er fet. Jeg har brukt mangfoldige tusen på hudpleie, og nå orker jeg ikke mer. Jeg trenger fasitsvar !!! :tristbla:

håååper indelig noen kan hjelpe!! :)

Jeg sverger til nattlysolje (kapsler som du svelger) samt god rengjøring av huden, morgen og kveld. Jeg bruker lite sminke i hverdagen, veldig sjelden egentlig.

I vinter har jeg tatt solarium for første gang på over 20 år (er 37 nå).

Det har hatt godt effekt på huden. Har aldri vært sterkt plaget av kviser, men når jeg får, så får jeg gjerne disse store på haken som du beskriver.

Jeg soler 15 min i uka, maks.

Men, solen tørker ut huden, så vær nøye med å bruke en GOD fuktighetskrem. BEGRENS solingen.

Ja, jeg kjenner alle argumentene MOT å ta solarium.

Men for meg er helsegevinsten så stor, at jeg denne vinteren har unnet meg mitt ukentlige kvarter i solen.

Vi får se hva jeg gjør neste vinter :-)

Gjest *lucky*
Skrevet

Produkter med salisylsyre skal hjelpe. Eller prøv differin som du får på resept hos lege, det er tretinoin noe som er veldig effektivt.

Gjest Gjest_S_*
Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver!! Akkurat sånne kviser har jeg slitt med også. (Og det har ikke blitt bedre av at jeg ikke har klart å la være å pelle på dem, så de endte opp som store sår..)

Uansett..min redning ble bytte av p-piller til et merke som heter Diane. Vet at disse ikke har fungert for alle, men for meg har de hatt en utrolig effekt på kviser. Får fortsatt noen av og til, men jeg er likevel veldig fornøyd. Det er nå hvertfall et tips dersom dette kan være aktuelt for deg.

Ellers kan jeg skrive under på rådet om å ta litt sol i ny og ne. I perioder der jeg har hatt mye kviser har dette hjulpet meg også.

Gjest Christabelle
Skrevet

UV-stråler virker desinfiserende på kviser.

Bruker du lypsyl/lipgloss/andre ting på leppene? Hvis ja; slutt med det. Mineralolje tetter porene. Hvis jeg bruker mye lipgloss en periode, får jeg et par kviser rundt munnen. Håper huden din blir bedre, det er ikke noe moro med kviser =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...