Gå til innhold

bryllup

Gjest Camilla:)

Anbefalte innlegg

Gjest Camilla:)
Skrevet

vi har vært sammen i 6.5 år til sommeren, æ har lyst å gifte meg en gang i 2010, syns det e så lenge å vente til 2011...vi har 2 barn ilag, hus, vogn, å vi e så gla i hverandre, hans 2 kompiser giftet seg sommer 08, han var forlover i begge deres bryllup, trudde jo at han sku bli litt bit av basillen da, men nei, han har god tid...han sier han mene at mannfolk bør fri, men når han ikke gjør det så gjør æ det, frir han ikke før sommeren så gjør æ det, skal æ fortelle han det, eller ska æ hinte det til beste kompisen? er det noen her som fridde til HAN? ka i alle dager ska æ gjøre.......

Skrevet

Hvis du ikke har lyst til å fri kan du jo si til ham at du gjerne vil bli fridd til. At du ønsker et overaskelses frieri f.eks.

Fortell ham at du ønsker å gifte deg i 2010, og trenger tid til å planlegge. :)

Hinting er ikke alltid like lurt. Personlig er jeg utrolig treg til å forstå hint. Hva om kameraten hans er det også? Eller han ikke har lyst å mase på samboeren din?

Ellers kan du jo fri selv. Finn på noe koselig og romantisk han vil like, og fri.

Du kan jo la deg inspirere av nrk sin serie: "Si ja, bli min." Mange damer som fridde der. :jepp:

Håper du får 2010 bryllup.

Gjest kompisen er allerede gift...så h
Skrevet

på at vi skal gifte oss:) han skal mest sannsynlig være forloveren hans....nei hint e kanskje ikke lurt...det va en fin måte du skreiv det på:) kanskje æ lage mat til han en kveld å hører med han...hinting kan vel kanskje ha motsatt effekt...

Skrevet

Lykke til. Fortell gjerne hvordan det går. :)

Skrevet

Hvis han mener det er mannens oppgave å fri, så ville jeg kanskje venta litt til... Hva hvis han har lagt noen koselige planer for hvordan han skal gjøre det eller når... veldig dumt å fri bare fordi du har finni ut at du har lyst til å gifte deg i 2010 da, og gå glipp av det eller ødelegge det.

Jeg mener at litt diskre hinting kanskje ikke er så dumt, men da mener jeg overfor han og ikke kameratene. Syns det er dumt å dra inn de i dette. Vet ikke hvor tydelig du har gjort det overfor han at du virkelig har lyst til å gifte deg jeg... men mye snakk om gifting, frieri og kanskje litt hva du drømmer om og ønsker deg kan sette tankene hans i sving, og på rett spor. Er jo dumt å ta fra han "gleden" ved å fri, hvis han mener det er noe han bør gjøre og ikke du.. Regner med at du selv har mest lyst til å bli fridd til? :)

Skrevet

Jeg holdt forresten ut i nesten åtte år før det ble noe frieri.. til gjengjeld var det et supert et :) ....og han hadde tenkt på hvordan han skulle gjøre det i et år før det endelig skjedde i fjor sommer :fnise:

Gjest camilla:)
Skrevet

ja har hintet litt, å vil gjerne bli fridd til av han, men 8 år vente æ ikke, der går grensa, sorry:) nei, trur ikke hane så flink å ta hint, æ klarte ikke la være i mårrest når han skulle på overnatting i telt med en kompis, så æ spurte om han kompisen å dama var gift, da sa han at nei det va dem ikke, da sa æ helt lavt av han e like treg som dæ med andre ord, da sa han bare ja...vet ikke ka han syntes, men nu har det snart gått et år siden kompisene hans giftet seg, å ikke noen som helst anttydning, en gang sa han vel at HVIS vi noengang gifta oss så skulle vi gjøre sånn å sånn....nei han har til sommeren....... ska ikke mase på kompisene...

Skrevet

hehe, oki skjønner det. Åtte år var LENGE å vente.

Lykke til i alle fall :)

Skrevet

Men har dere pratet om giftemål sånn generelt? VIL han gifte seg?? Min samboer var helt klar på det når vi traff hverandre, han kunne ALDRI tenke seg å gifte seg og det var noe jeg måtte respektere, og jeg hadde vært gift før så for meg spilte det ingen rolle. Nå er han imidlertid i ferd med å endre oppfatning siden vi har det helt supert i lag men det er en annen sak.

Jeg foreslår at du rett og slett sier til din samboer at du gjerne vil gifte deg med han, bare si at "jeg synes barna våre skal ha mamma og pappa som er gift" også spør du om han er enig, sier han ja så kan du jo si at du ser frem til et frieri også kan du slenge på at du håper det skjer innen rimelighetens tid!! He he. Sier han nei så er det jo så langt greit, man kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg.

• 4 måneder senere...
Skrevet
Men har dere pratet om giftemål sånn generelt? VIL han gifte seg?? Min samboer var helt klar på det når vi traff hverandre, han kunne ALDRI tenke seg å gifte seg og det var noe jeg måtte respektere, og jeg hadde vært gift før så for meg spilte det ingen rolle. Nå er han imidlertid i ferd med å endre oppfatning siden vi har det helt supert i lag men det er en annen sak.

Jeg foreslår at du rett og slett sier til din samboer at du gjerne vil gifte deg med han, bare si at "jeg synes barna våre skal ha mamma og pappa som er gift" også spør du om han er enig, sier han ja så kan du jo si at du ser frem til et frieri også kan du slenge på at du håper det skjer innen rimelighetens tid!! He he. Sier han nei så er det jo så langt greit, man kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg.

Er vel ingen selvfølge at man skal ha unger....

Skrevet
Er vel ingen selvfølge at man skal ha unger....

Det har de jo allerede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...