Gå til innhold

Norsk frisørskole o.l

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Først vil jeg høre fra noen med erfaring. Åssen er det egentlig å være frisør? Hvordan er lønnen?

Skulle jeg blitt frisør, måtte jeg i så fall ha begynt på en av de private frisørskolene i oslo, dvs enten norsk frisørskole eller hair-art skolen, siden jeg allerede har gått vanlig videregående.. (toget er gått der ja). Hair-art skolen ligger jo mer i sentrum, nær kollektivtrafikk, så det vil jo være nærliggende å velge den. Men norsk frisørskole virker større og mer "seriøs"... Igjen, noen med erfaring som kan hjelpe meg her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frisør

Hei:) Å være frisør er utrolig gøy, men kan også være veldig slitsomt. Mye ståing, slitasje på rygg, nakke, skuldrer og hofter. Men har man en genuin interesse for faget er dette en fantastisk jobb. Du blir aldri utlært og har mulighet til å stadig utvikle deg innenfor faget. Der jeg jobber får vi ofte reise på kurs, gjerne til utlandet. Man blir en bedre frisør og får sett verden i samme slengen:)

Lønnen bestemmer du selv til en viss grad. Tarifflønnen til frisører er ganske lav, men i alle de årene jeg har jobbet har jeg aldri opplevd å kun få utbetalt grunnlønn. Stå på, gjør en god jobb og få deg faste kunder så får du en jobb du vil trives i og en lønn du fint kan leve med. Selv gikk jeg Norsk Frisørskole. Helt grei skole. Den varer bare 5 mnd så det krever endel egeninsats, men du slipper iallefall de almenne fagene. Jeg hadde 3 år almennfaglig videregående fra før, så jeg slapp unna med 3,5 års læretid, men dette varierer utifra hvor mange fag du har fra før. Norsk Frisørskole er en fin og seriøs skole som er dekket av statens lånekasse for utdanning så jeg sier bare "go for it!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...