Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det flere som har "vondter" i såret selv etter 3 uker? Mener å huske at jeg kom meg veldig fort etter første keisersnittet, men det er 6 år siden og man glemmer jo så utrolig fort. Såret er fint, ser ikke betent ut, og jeg kan fint ta forsiktig ("trykke") på arret, men alikevel har jeg en del smerter som kommer og går. Det er mye vond stikking (veldig mye til tider) og en "sviende" følelse noen ganger, spesielt i deler av såret. (Ser ut som kirurgen har rotet seg delvis borti det gamle keisersnittet så forklaringen er kansje arrvev eller at det tar litt lenger til å bli bedre for hvert nytt snitt???)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det flere som har "vondter" i såret selv etter 3 uker? Mener å huske at jeg kom meg veldig fort etter første keisersnittet, men det er 6 år siden og man glemmer jo så utrolig fort. Såret er fint, ser ikke betent ut, og jeg kan fint ta forsiktig ("trykke") på arret, men alikevel har jeg en del smerter som kommer og går. Det er mye vond stikking (veldig mye til tider) og en "sviende" følelse noen ganger, spesielt i deler av såret. (Ser ut som kirurgen har rotet seg delvis borti det gamle keisersnittet så forklaringen er kansje arrvev eller at det tar litt lenger til å bli bedre for hvert nytt snitt???)

Det er mange år siden mitt (nærmer seg 23) men jeg mener å huske at det gjorde vondt i såret lenge.

Skrevet

Det gjorde vondt hos meg. Merket det spesielt hvis jeg gikk mye.

Har du anstrengt deg mye når du merker smertene? Eller kommer det uansett?

Ta deg en skikkelig fridag hvor du overser alt rot, og bare konsentrerer deg om babyen og å slappe av. Se om det hjelper! Husk å ikke bære tungt. Det innebærer også ingen støvsuging, vasking av gulv, trilling av vogn osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff ja, jeg er nok muligens litt for aktiv. Jeg løfter ikke tungt, men det blir mye klesvask, smårydding og konstant aktivitet hele dagen selv om det ikke er de store tingene jeg gjør. Har også større barn som trenger noe "hele" tiden (eller bare vil ha litt ekstra oppmerksomhet). La meg nedpå en time og da merket jeg at det var mye bedre etterpå, så det er godt mulig jeg bare må være flinkere til å ta det helt med ro og ta hensyn til meg selv. (Men er det virkelig så lite vi kan/bør gjøre disse første 6 ukene?)

Gjest Gjest
Skrevet

Det tar lengere enn 3 uker før smertene er borte på de fleste ja. Kan ikke helt huske hvor lang tid det tok, men jeg var overrasket over hvor lang tid det tok.

Helt smertefri var jeg vel ikke før etter et par mnd.

Skrevet

Det er lett å tenke at man må gjøre mye husarbeid når du er hjemme. Men husk at du er "syk". Så enten får huset flyte, eller så må mannen ta litt også, selv om han jobber i tillegg :)

Når du vasker klær, så går du ikke langt med de våte klærne? Husk at de er mye tyngre da! Lykke til! Nå har jeg forresten rundet 6 uker, så nå tenkte jeg å dra frem støvsugeren, og diverse :) Samboeren har ikke vært så flittig som han burde ha vært på den... :O

Gjest Gjest
Skrevet

Klart det tar en god stund å komme seg etter noe slikt. Jeg har mange barn, to av dem født med keisersnitt. Keisersnitt er en ganske stor operasjon, det tar lang tid å komme seg. Kroppen trenger tid for å gro, og i denne perioden er det viktig å ta det med ro for å forebygge komplikasjoner seinere.

Det gikk mye fortere å komme seg etter normale fødsler selvsagt - så sant det ikke var andre komplikasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...