Gå til innhold

Mister helt bryllupslysten...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette beviser kun hvor forskjellige meninger og oppfatninger folk har!

Dere gjør presis det dere har bestemt, uten å la dere påvirkes av det andre tror, mener, synser om osv.

Skrevet

Slike som du finner her på kg, de finnes der ute irl også, det har jeg erfart nå ;)

Skrevet
Slike som du finner her på kg, de finnes der ute irl også, det har jeg erfart nå ;)

Joa, men de er høykonsentrert her :)

Skrevet

Nå har vi tenkt og tygget litt noen dager... På denne tiden har det dukket opp ennå flere "problemer". Jeg kjenner at jeg virkelig ikke gidder å arrangere fest for utakknemlige og sure mennesker, hvorfor skal jeg det? Er det ikke min og min kjæres dag dette? Vi fikk snakket ordentlig ut i går, og han sier at hvis hele denne prosessen bare gjør meg trist og lei så vil heller ikke han gjennomføre det.. Vi bestemte oss for å tenke litt til, og om vi skal avlyse alt så må vi nesten bestemme oss fort... :forvirret:

Om det kommer til at vi avlyser det, så må jeg si at jeg gruer meg :forvirret: Tenker på dem som sikkert blir skuffet, dem som kanskje har bestilt flybilletten hit og alt mulig. Det blir "galt" uansett hva jeg gjør nå. Herregud som jeg angrer på alt dette her!!! Hva skal man liksom si til folk...?

Skrevet

Ikke greit det her :tristbla:

Syns dere skal gjennomføre bryllupet slik som dere vil jeg, dere kommer kanskje til å angre på det i ettertid, at dere hørte på de selvutnevnte bryllupsekspertene :tristbla:

Håper det ordner seg for dere, sender deg i allefall en stor :klemmer:

Skrevet (endret)

Æsj,skikkelig leit at den store dagen deres skal bli så skyggelagt.... :trist:

Men du....det ordner seg det her! Som de andre sier;det viktigste er at dere to får den feireingen dere ønsker.. så kan alle de sure møkkafolka bare være duster!! :kjefte:

Vi stikker av vi... Det tok lang tid før vi fant ut at det bryllupet vi hadde planlagt,var et slikt bryllup som folk forventer å få ta del i. Men det var jo ikke det VI ville! Vi avbestilte alt,og kjørte på med det vi ønsker.Har ikke angret et sekund,og kjæresten min gleder seg langt mer til den store dagen nå..

Vet det er vanskelig,men prøv å lukke de negative ute, og gjør det som er riktig for dere.

Lykke til! :kose:

Endret av ¤Linda¤
Skrevet
Æsj,skikkelig leit at den store dagen deres skal bli så skyggelagt.... :trist:

Men du....det ordner seg det her! Som de andre sier;det viktigste er at dere to får den feireingen dere ønsker.. så kan alle de sure møkkafolka bare være duster!! :kjefte:

Vi stikker av vi... Det tok lang tid før vi fant ut at det bryllupet vi hadde planlagt,var et slikt bryllup som folk forventer å få ta del i. Men det var jo ikke det VI ville! Vi avbestilte alt,og kjørte på med det vi ønsker.Har ikke angret et sekund,og kjæresten min gleder seg langt mer til den store dagen nå..

Vet det er vanskelig,men prøv å lukke de negative ute, og gjør det som er riktig for dere.

Lykke til! :kose:

Var mange involerte da dere avlyste? Hva sa dere, og hva var reaksjonene?

Mitt drømmebryllup er uansett ikke "middag og fest på lokalet" for hundre gjester liksom... Vi snakket om det i begynnelsen, men så tente vi at vi "måtte" gjøre det på denne måten likevel...

Nå sitter jeg bare og tenker på hva vi kan si og hva vi kan gjøre for å få driten avlyst... :sukk:

Skrevet

Si sannheten, at de har ødelagt det som skulle være en fin tid for dere, og at dere nå ikke ser noen annen utvei enn å avlyse hele greia :tristbla:

Skrevet

Hei. Jeg ville vært ærlig og sendt ut et brev hvor vi forklarte at pga. mange klager og negative tilbakemeldinger på bryllupsfesten, har vi bestemt oss for å gifte oss i utlandet, bare vi to.

Og forberedt meg på telefonstorm. Du kan jo vurdere å sende brevet til de som kritiserer først, uten å avbestille lokalet ol. Kanskje det er det som skal til for å få dem til å tenke seg om?

Jeg synes at et bryllup er en stor dag for deg og kjæresten din. så gjør det dere ønsker for dagen deres.

Avbestill og reis, om det er det dere egentlig ønsker.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Men... jeg forstår ikke helt - er det slik at mange klager til deg når du forteller om planene? Eller er du rett og slett redd for at folk kommer til å klage? Og hva er det de klager på? Har du noe konkret, et eksempel?

Måten jeg handlet på i disse situasjonene (selvsagt var det noen tanter som klagde og maste) var å få andre til å snakke med dem. Min mor, for eksempel, ringte og prøvde å snakke fornuft til tantene som er hennes søstre. Og jeg brukte alle som kunne hjelpe til noe.

Tenkte i mitt stille sinn at jeg burde hatt en wedding-planner. Så kunne folk tatt kontakt med henne i stedet for meg når de ringte og meldte seg på/kom med spørsmål/spurte om jeg ikke kunne gjøre unntak for akkurat dem, etc. Det var mye stress knyttet til alle disse personlige ønskene, alt fra folk som ville overnatte i festlokalet, til spesialønsker som hadde med barn å gjøre, selv om vi hadde gjort det klart at dette var et voksenbryllup der ingen barn var invitert. Det er veldig vanskelig å være streng og si nei, men når man først har sagt ja,

Men har du bestemt deg for at du heller vil reise bort, uansett om dere får løst kommunikasjonsproblemene med de som blander seg inn, så reis bort og kos dere sammen. Arranger heller en liten fest kun for venner el l når dere kommer hjem! Det er jo gøy å feire litt med de nære og kjære også :)

Gjest bryllupsgjest
Skrevet
For oss var det ikke en gang i tankene våre å betale for reise og opphold for gjestene.

Men vi var opptatt av at gjestene skulle få god mat og nok mat. Gode kaker og nok kaker. Og ikke minst, gratis drinker. Og det verste av alt, ingen drakk seg drita, var bare en som ble litt på en snurr. Hvordan går det an når vi hadde gratis drinker da tro?

Som gjest forventer jeg ikke at brudeparet skal betale for opphold og reise, men finnes det et hotell og det er flere som må overnatte så kan det kanskje være greit å prøve å få litt rabatt. Jeg velger om jeg vil delta som gjest ut fra egen økonomi, og det betyr at jeg må si nei hvis utgiftene til å delta i bryllupet kommer på flere tusen, noe det kan gjøre med venner over hele landet.

Og risikoen for at gjester sier nei pga. økonomi tror jeg dere bare må ta, men det betyr ikke dere burde betale for reise og opphold. Bare aksepter at gjester velger selv. Jeg syns det er koselig å bli bedt fordi om jeg ikke kan dra, og sender heller en gave.

Skrevet
Var mange involerte da dere avlyste? Hva sa dere, og hva var reaksjonene?

Mitt drømmebryllup er uansett ikke "middag og fest på lokalet" for hundre gjester liksom... Vi snakket om det i begynnelsen, men så tente vi at vi "måtte" gjøre det på denne måten likevel...

Nå sitter jeg bare og tenker på hva vi kan si og hva vi kan gjøre for å få driten avlyst... :sukk:

Litt annerledes med oss da,for vi hadde ikke levert ut invitasjoner ennå.... Men de visste det skulle bli bryllup der og slik og sånn. Det vil nok bli noen som synes det er kjipt siden de har bestilt billetter,men sånn er det bare :) Dere kan jo ikke gjennomføre en type bryllup som dere ikke ønsker av den grunn..

Jeg ville vært ærlig og sagt det som det var..selv om det ikke er så kult :sukk:

Skrevet
Litt annerledes med oss da,for vi hadde ikke levert ut invitasjoner ennå.... Men de visste det skulle bli bryllup der og slik og sånn. Det vil nok bli noen som synes det er kjipt siden de har bestilt billetter,men sånn er det bare :) Dere kan jo ikke gjennomføre en type bryllup som dere ikke ønsker av den grunn..

Jeg ville vært ærlig og sagt det som det var..selv om det ikke er så kult :sukk:

Vi har heller ikke sendt ut invitasjonene... :) Jeg aner håp i det fjerne ;) Vi skal selvfølgelig tilby oss å dekke tapte utgifter for folk som kanskje har hatt det, jeg liker ikke tanken på at folk skal tape noe på rotet vårt...

Mer jeg tenker på det, mer lyst får jeg til å avlyse det... :) Bare fokusere på meg og forloveden og barna våre den dagen... :strix:

Skrevet
Som gjest forventer jeg ikke at brudeparet skal betale for opphold og reise, men finnes det et hotell og det er flere som må overnatte så kan det kanskje være greit å prøve å få litt rabatt. Jeg velger om jeg vil delta som gjest ut fra egen økonomi, og det betyr at jeg må si nei hvis utgiftene til å delta i bryllupet kommer på flere tusen, noe det kan gjøre med venner over hele landet.

Og risikoen for at gjester sier nei pga. økonomi tror jeg dere bare må ta, men det betyr ikke dere burde betale for reise og opphold. Bare aksepter at gjester velger selv. Jeg syns det er koselig å bli bedt fordi om jeg ikke kan dra, og sender heller en gave.

Risiko...??? Som jeg har skrevet tidligere i tråden forventer/krever jeg absolutt ikke at folk skal bruke tusenvis på bryllupet vårt, og at vi ikke blir skuffet om noen takker nei...

Skrevet
Vi har heller ikke sendt ut invitasjonene... :) Jeg aner håp i det fjerne ;) Vi skal selvfølgelig tilby oss å dekke tapte utgifter for folk som kanskje har hatt det, jeg liker ikke tanken på at folk skal tape noe på rotet vårt...

Mer jeg tenker på det, mer lyst får jeg til å avlyse det... :) Bare fokusere på meg og forloveden og barna våre den dagen... :strix:

Ååå,ja vet du hva,gjør for all del det!! :bolledeig: Jeg kjenner veldig på det nå at jeg og min forlovede får en "pakke" som vi heller vil ha.. Skal ha med oss noen venner,foreldre og lillegutten vår. Fokuser på det som er viktig-det er dere :) Ikke alle andre...

Gjest bryllupsgjesten
Skrevet
Risiko...??? Som jeg har skrevet tidligere i tråden forventer/krever jeg absolutt ikke at folk skal bruke tusenvis på bryllupet vårt, og at vi ikke blir skuffet om noen takker nei...

Mulig jeg brukte feil ord her, men syns vel egentlig at jeg formulerte meg ganske positiv i svaret mitt.... men du valgte å fokusere på risiko og mistet kanskje resten av innholdet? :)

Skrevet
Mulig jeg brukte feil ord her, men syns vel egentlig at jeg formulerte meg ganske positiv i svaret mitt.... men du valgte å fokusere på risiko og mistet kanskje resten av innholdet? :)

Jeg syntes ikke svaret ditt var negativt. Bare følte for å forklare at vi ikke har noen store forventninger til folk, og bløir dødsskuffa om de ikke prioriterer bryllupet vårt :)

Skrevet
Ååå,ja vet du hva,gjør for all del det!! :bolledeig: Jeg kjenner veldig på det nå at jeg og min forlovede får en "pakke" som vi heller vil ha.. Skal ha med oss noen venner,foreldre og lillegutten vår. Fokuser på det som er viktig-det er dere :) Ikke alle andre...

Vi har i alle fall gått dypt inn i tenkeboksen nå. Vi får vurdere om skuffede mennesker rundt oss er verd at vi får en hyggeligere dag, og ikke minst hyggeligere planlegging :)

Skrevet

Høres ut som en god plan :) Lykke til!

Skrevet
Høres ut som en god plan :) Lykke til!

Takk for alle tips og råd jenter :):klemmer: Får komme med en oppdatering her når vi har planen klar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...