Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Nå har det skjedd igjen.. for ørtende gang Jeg er linsebruker og får linser tilsendt i posten, men over halvparten av alle sendingene blir borte i posten. Mange brev har også blitt borte. Vi har en stor postkasse, så plass er det nok av.. Dette begynner å bli fryktelig dyrt for meg. Må betale for varer jeg ikke får. Er de ansatte i posten så sløve at de ikke klarer å få levert posten..?! Har vært inne på tanken om tyveri fra postkassa, men hvem har interesse av å stjele andres post? Grr.. vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men godt å få ut litt damp
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Sett lås på postkassa og blir det ikke bedre så klager du til Posten. Det jobber dessverre uærlige sjeler der også. Men sjansen for at de fortsetter å stjele fra deg blir mindre om du har lås på postkassa. Og enda mindre om du melder fra om bortkommen post.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Samme skjer med min post av og til, brev, blader, hentelapper blir borte, og jeg jobber til og med i posten selv! Ring service telefonen, finner nr på postens nettside, og si du vil klage, fortell saken din og de vil formidle klagen videre til de som distribuerer hos deg. Ligger problemet der burde de ordne opp, kjøp i tilegg lås på kassen din.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Da skal jeg ringe å klage. Har aldri mistet så mye post som etter at jeg flyttet til her jeg bor nå. Ja, nå skal jeg ihvertfall ut å kjøpe postkasse med lås, selv om jeg har veldig liten tro på at det stjeles post her..
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Tror det er mange i posten som slurver i jobben sin. Her i blokka så har vi postbokser med lås i oppgangen. Minst en gang i uka får jeg post som skal til naboen og også til folk som ikke bor her i blokka en gang. Det var ille i fjor sommer. Da var jeg på ferie i 3 uker. En venninne tok inn posten for meg men hun gikk jo ikke igjennom brevbunken, hun tok det bare inn. Så da jeg kom hjem fant jeg et brev som skulle til naboen - et viktig brev som de hadde ventet! Det var informasjon i dette brevet vedr noe som det var svarfrist på og de fikk ikke overholdt svarfristen... Da ble det oppvask med posten! Men allikevel så klarer de fortsatt å levere feil. Jeg får også noen ganger posten til ei som har samme fornavn som meg (vanlig fornavn) men med et helt annet og veldig langt etternavn i forhold til meg. Hun bor i samme gate men i et helt annet husnummer (jeg bor i ensifret nr. og hun i tosifret). Det er jo bare snakk om slurv!!! For det er umulig å ikke kunne lese dette riktig når det er trykte bokstaver som alle kan lese riktig - untatt posten!!!!
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Ringte posten nå og der står jeg registrert på min gamle adresse(som jeg flyttet fra for et år siden) til tross for at jeg meldte adresseforandring til posten da jeg flyttet! Er det mulig?!! All posten jeg har savnet, har vært adressert til min nye adresse, men da må posten likevel ha sendt det til min gamle adresse. Så det de gjør da, er å sende litt hit og litt til min gamle adresse At det går an! :dåne:
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Posten bruker gjerne folkeregistrert adresse de, så sjekk hvilken adresse du er registrert med i folkeregisteret om posten bruker en gammel adresse på deg! Var selv borti en slik sak nå for litt siden. Folkeregisteret hadde ikke oppdatert datasystemet sitt og dermed ble det kluss med posten også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå