Gå til innhold

Skal vi betale for kjolen til brudepiker og forlovere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde blandet meg opp i hva slags kjole de hadde på seg, hadde vi betalt. da hadde det jo blitt en ekstrautgift for dem.

Vi skal ikke ha brudepiker, og forloveren min står helt fritt i å velge kjole. Hun kan gjerne gå i en hun har fra før, eller kjøpe ny. Bare hun føler seg fin er jeg fornøyd.

Da pålegger vi henne heller ikke ekstra utgifter, som vi må dekke.

Men hadde hun ikke hatt en eneste pen kjole, og veldig dårlig råd, hadde vi dekket en.

Skrevet
Hvis jeg hadde blandet meg opp i hva slags kjole de hadde på seg, hadde vi betalt. da hadde det jo blitt en ekstrautgift for dem.

Vi skal ikke ha brudepiker, og forloveren min står helt fritt i å velge kjole. Hun kan gjerne gå i en hun har fra før, eller kjøpe ny. Bare hun føler seg fin er jeg fornøyd.

Da pålegger vi henne heller ikke ekstra utgifter, som vi må dekke.

Men hadde hun ikke hatt en eneste pen kjole, og veldig dårlig råd, hadde vi dekket en.

Ok, det høres jo smart ut :)

Takk for svar.

Skrevet

Skal du bestemme hva de skal ha på seg synes jeg du skal betale for det. Men om du ikke har sagt noe om det mener jeg de skal betale selv.

Vi hadde ikke brudepiker/svenner, og forloveren min betalte kjolen sin selv. Jeg spanderte frisør på henne som en gave.

Skrevet

Forlovere får velge antrekk selv og betaler dermed også selv hvis de velger å kjøpe noe nytt...

Brudepikene på 7 og 4 år betaler vi for :)

Skrevet

Jeg er også usikker på hva jeg skal gjøre her. Synes det er forskjell på forlovere og brudepiker.

Forlovere står vel ofte litt mer fritt i valg av kjole, mens brudepikene kanskje bør matche brudekjolen? Bør man da betale for brudepikekjolene? Eller kan man gi fritt spillerom til kjoler bare fargen vil passe med min kjole, og at de derfor betaler selv? Jeg har diamond white og synes det hadde vært fint om brudepikene hadde samme farge :) Men hva slags snitt, detaljer osv. har jeg forsåvidt ingen spesifikke ønsker for.

Skrevet

Vi skal ha 4 brudepiker, og har spurt foreldrene om vil betale. De vil betale kjolene og dermed beholder dr jo de etterpå. Om de ikke ville ha betalt, hadde jeg selv betalt de og solgt de etterpå. forlover står helt fritt til å velge kjole, gammel eller ny, jeg spanderer frisør.

Skrevet

Jeg mener at brudeparet skal betale for kjole, frisør osv til brudepike/svenn. Det er jo tross alt brudeparet som har hyret de til oppdraget og da kan ikke jeg se hvorfor foreldrene skal måtte betale.

Skrevet

Hvis du bestemmer farge bør du også betale. Det er ganske begrensa hva slags snitt en brudepikekjole kan ha da (hvis det er småpiker). Det samme er med forlover; hvis du legger føringer for noe mener jeg også du bør betale. Vi kjøpte brudepikekjolene, men ikke klærne til brudesvennen og forloverne.

Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge at man betaler for brudepikekjolene.

Det er jo brudeparet som ønsker de som brudepiker.

Jeg mener også barna kan få beholde kjolene etterpå, som en takk for hjelpen.

Skrevet

jeg kjøpte kjole til begge brudepikene og de fikk selvfølgelig beholde dem etterpå som minne. Brudepikekjoler trenger ikke å koste allverden hvis man f.eks bestiller fra nettet.

Forloveren min kjøpte kjole selv,selv om jeg godt kunne tenke meg å betale den så ordnet hun det selv. Siden hun er voksen kan det jo hende hun har lyst til å gå med en rådyr kjole som man f.eks ikke har tenkt, kan jo ikke tvinge en persontil å gå i noe man selv har lyst til. Vi ble enige om hvilken farge denskulle være og hun valgte ut og kjøpte en selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betalte for kjole til forlover og brudepiker. Men sikkert forskjellig hvordan dette blir gjort :)

Skrevet

Vi betaler kjolen til den lille blomsterpiken og hun får beholde kjolen etterpå. De to store brudepikene eller bridesmaids om du vil, skal ha like bunader på, etter eget ønske.

Skrevet

Vi har kjøpt brudepikekjolene, disse får de også beholde etter bryllupet :)

Forlovere betaler antrekk selv :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hva gjør dere?

ikke se så mye på amerikanske filmer..... Nei, det er ike ditt problem.

Så fremt du ikke er kongelig da, og du skal ha masse brudepiker i like kjoler...ser bare bedre ut på bildet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...