Gå til innhold

Hvordan finne ut hvilken kirke vi hører til?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Hei, vi har akkurat kjøpt oss leilighet! :) Samboeren min ble tilbydt en bra jobb i en annen by, jeg fikk meg og jobb og nå har vi akkurat kjøpt leilighet. Spennende!

Men altså, jeg er ikke kjent der og jeg bør booke kirke snart, helst så fort som mulig. Er viktig for oss å få akkurat den dagen, så jeg vil være så tidlig ute som jeg kan. Men vet ikke hvilke kirke vi hører til der. Hvor og hvordan kan jeg finne ut av det. Kikket på kartet på finn.no, men sto ingen kirker merket av.

Fant kommunens kirkesider, men er flere og det sto ikke adresser på de.

Takk for svar!! :)

Skrevet

Hei, hei...

Spennende med flytting og ny jobb ja.

Her er en link

http://www.kirken.no/

på venstre side finner du rubrikken : finn din menighet, og der fyller du ut adressen...

Lykke til!!!

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Takk for tips. Fant bare ut hvilken menighet, ikke hvilken kirke. Men jeg skal ringe til menigheten, så får jeg høre det der. :)

Skrevet

Er ikke menighet og krike det samme? Altså, her har vi xx menighet, da heter kirken xx kirke, vi har også xy menighet, da heter kirken xy kirke. Hva med å søke på menighetens navn og se om det også er en kirke. Er hvertfall sånn her :)

Skrevet
Er ikke menighet og krike det samme? Altså, her har vi xx menighet, da heter kirken xx kirke, vi har også xy menighet, da heter kirken xy kirke. Hva med å søke på menighetens navn og se om det også er en kirke. Er hvertfall sånn her :)

xx menighet har flere kirker med forskjellige navn. Men de har samme kontor og kirkene hører til xx kirke. Om dere skjønte? :gjeiper:

Skrevet

dere kan også bruke de kriker hvor foreldrene deres tilhører!

Gjest Gjest
Skrevet
xx menighet har flere kirker med forskjellige navn. Men de har samme kontor og kirkene hører til xx kirke. Om dere skjønte? :gjeiper:

Sånn er det mange steder. Det betyr som oftest i praksis at man vederlagsfritt kan velge mellom kirkene i menigheten/sognet. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...