Gjest Virvel Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Så nettopp at de siamesiske tvillingene fra Iran som hadde bestemt seg for å skilles er døde begge to. Trist... :cry: Men på en måte er det vel "bedre" at begge døde enn bare den ene, for det måtte vel være forferdelig å være den overlevende når man har levd så utrolig tett på hverandre i 29 år.
Livets datter Skrevet 8. juli 2003 #2 Skrevet 8. juli 2003 Uff da, det var leit. Men de visste at det var fare for at det kunne skje, og valgte allikevel å opereres. Jeg hadde nok gjort det samme.
Marianne Skrevet 8. juli 2003 #3 Skrevet 8. juli 2003 Ja så det, det var trist men de var vel forberedt på at det kunne skje. Men synd er det jo likevel.
MarianneE Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Synes de var tøffe som tok sjangsjen! Hva hadde jeg gjort i samme situasjon, tro? Hadde jeg vært like tøff?
Silfen Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 Det var en trist nyhet. Leste tidligere i dag at en hadde overlevd. Hadde det vært meg, tror jeg nok at jeg hadde tatt sjansen selv også.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. juli 2003 #6 Skrevet 8. juli 2003 Dette var trist- men som flere andre allerede har påpekt så var de 100% inneforstått med den enorme risikoen de tok så her skal man ikke fordele skyld. Kirurger er også mennesker og jeg er sikker på at de fikk all den hjelp som var mulig for å redde dem. Minnie
Gjest Hulderjenta Skrevet 8. juli 2003 #7 Skrevet 8. juli 2003 Uff - ja det var trist.. Men de visste hva de gikk til, og de tok sjansen. Som de selv sa - "hvis gud vil så overlever de". Synes de var tøffe jeg!
VesleBråka Skrevet 8. juli 2003 #8 Skrevet 8. juli 2003 Så de hadde prøvd å overtalt en sveitsisk kirurg til å foreta inngrepet i 1996, og han avslo etter lange undersøkelser. Han mente sjansene for overlevelse var for små. Vitenskapen går fremover, 7 år senere kan de så mye mer at de tror det er en sjanse for overlevelse. (Så intervju med dem "Hvis Gud vil at vi skal gå rundt som to separate mennesker, så vil det skje. Hvis Gud mener vi er ferdige her, så er vi klare for det også". Huff, tenker jeg da, det er da legene og vitenskapen som bestemmer det..) Jeg hadde ikke turt. Jeg liker veldig godt å leve. Men noen må vel være først.
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #10 Skrevet 8. juli 2003 Ja, synes også det var ulidelig trist å høre! Men tenk dere da. Di begge visste at levde de sammen så ville den dagen komme for en av de....at de ville gå rundt med en død kropp dinglende fra skallen. Tenk det da?! Da ville de heller riske alt ved å prøve å bli separert! Men de tok sjansen. Det ville jeg også gjort....
Sheba Skrevet 9. juli 2003 #11 Skrevet 9. juli 2003 Ja, og etter hva jeg har hørt om siamesiske tvillinger, så er det slik at dersom den ene dør mens de fortsatt deler kropp, så dør den andre også. Det må være ganske jævlig å tenke på for de det gjelder, jeg hørte en lege fra riksen på nyhetene i går kveld som sa at blodsirkulasjonen til søstrene hadde begynt å bli dårlig i det siste, slik at de kanskje uansett ikke hadde noe valg når det gjaldt å operere/ikke operere. Muligens hadde de ikke levet så veldig mye lenger uansett. Uff uff . Noen ganger som man sitter her hjemme og klager på småting er det lett å glemme hvor ufattelig heldige de aller fleste av oss er tross alt. Jeg har stor respekt for beslutningen jentene tok, og tror jeg hadde tatt den samme selv.
Rapitap Skrevet 9. juli 2003 #12 Skrevet 9. juli 2003 Helt enig Sheba! =) Det må jo ha vært en sinnsyk tanke å ha.....for en slutt på livet!!! Stakkers folk!
Gjest care Skrevet 9. juli 2003 #13 Skrevet 9. juli 2003 :o Er det mulig: http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...rticleID=580482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå