Gå til innhold

Ti punkt om stilen din

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Så en tråd på et annet forum der brukerene hadde skrevet en liste på ti punkt som omhandlet stilen deres. Noen som vil dele sin stil?

Videoannonse
Annonse
Gjest Illiya
Skrevet

Får begynne jeg da:

1. Basisplagg i svart, grått og brunt. Jeans, capribukser, dressbukser, snertne jakker

2. Topper og skjerf i klare farger; lilla, blått, turkis, rødt, grønt osv. Smykker man legger merke til

3. Støvletter/sko med høye hæler

4. Belter i samme farge som basisklærne, altså ikke brunt belte til sorte klær osv

5. Liker en litt rocka, sexy og røff stil....prikker, rysjer, sløyfer og søt stil er ikke meg. Likevel kan jeg godt kombinere blonder og røffe klær

6. Kroppsnære plagg

7. Gjerne kjoler og skjørt

8. Ikke "gravidtopper", da ser jeg virkelig gravid ut! Heller ikke tunika.

9. Kvalitet framfor billige klær

10. Helst klær som ikke "alle" har. Jeg har klærne mine i årevis, og jeg liker at de har noe spesielt ved seg, detaljer osv

Skrevet (endret)

1. Jeg liker å skille meg ut- og gjør definitivt det

2. Jeg går stort sett kun i sort, grått og hvitt

3. Jeg elsker høye hæler, også til hverdags

4. Jeg bruker kjoler og skjørt langt oftere enn bukser

5. Jeg følger trender, uten å være anstrengt moteriktig

6. Jeg lar meg inspirere av motehistorien, spesielt 60-tallet

7. Jeg har veldig langt, sort hår, og liker å markere øynene med mørk makeup, og holder leppene bleke

8. Jeg elsker kombinasjonen helt opaque (helst 200 denier) strømper og korte skjørt/kjoler/shorts

9. Jeg satser på statement-plagg som smale skinnbukser, "boyfriend-blazers", plagg med detaljer som glidelåser etc, og kombinerer dem med enkle plagg som sorte, tynne topper, hvite lange singleter, etc. Jeg liker spesielle sko, som ankelboots med stiletthæler, over-knee-støvletter etc.

10. Jeg liker lag-på-lag, men definitivt ikke på boho-måten-bohemstilen har jeg lagt bak meg. Stilen min heller mer mot mod/rock chic

Endret av Quirky
Skrevet

1. Basis plaggene: Marine blå, rosa, hvitt og svart. Jeans med kun en farge over hele jeansen (hater sånne som er lysere i midten, nedesrt osv.)

2. Alle skjerfene mine er fargerike og mønstrete, for det meste ruter (plaid?).

3. Sko: Eier for de meste ballerina og pumps.

4. Smykker: Enten skal det være enkle og helt minimalt eller skikkelig "statement" smykker. Hater ting som er midt i mellom.

5. Bruker for det meste kjoler og kjørt. Skjørtene burde helst være high waist.

6. Jeg bruker ikke belter på buksene, armbånd (bruker heller klokker), spisse sko, tunikaer, tights eller baggy klær.

7. Jeg prøver å skille meg fra mengden og derfor kjøper sjeldent typiske kjedebutikker. Få gode plagg er bedre enn mange dårlige plagg.

8. Veskene SKAL ha god kvalitet, hater å bruke ting som blir slitt og ødelagt etter noen få mnd.

9. Alt fra topp til tå skal være velstelt, og det skal synes (sånn tilfeldig look er ikke noe for meg). Klærne skal være strøkent og ingen tråder som henger pga. dårlige sømmer, ingen hårstrå skal tyte ut osv osv.

10. Jeg liker at plagget er sydd slik at selve plagget er spesiell og har detaljer uten å måtte ty på paljetter, mønster, broderier osv.

Gjest Gjest
Skrevet

1. Ensfargede overdeler med farger; gjerne klare, litt sterke farger, men de må være varme siden jeg tilhører ei varm årstid.

2. Forholdsvis stramme jeans; gjerne med litt slitte detaljer. Fargen har ikke så mye å si, bare jeg liker fasongen.

3. Miniskjørt i dongeri og andre litt søtere skjørt, men de må helst ikke være lengere enn til over kneet.

4. Kjoler; både finkjoler og hverdagskjoler. Genserkjoler har virkelig vært en favoritt i vinter. Regner med at skjortekjolene tar over til vår`n/ sommeren.

5. Småblomstrete overdeler, er av den romantiske typen og elsker disse. :)

6. Skjerf i friske farger; helst med blomster eller ruter på. Har mange, har dilla på skjerf! :)

7. Middels store midjebelter.

8. Tilbehør i gull og sølv; armbånd, lange smykker, øredobber med litt størrelse.

9. Skoletter, støvletter og pumps med litt hæl (5-7 cm), klarer ikke å gå med før høye hæler.

10. Bohemstilen på sommeren; avslappet og herlig. :)

Skrevet

1. På jobb går det i jeans og t-skjorter av god kvalitet, fjellskoaktige sko om vinteren og sneakers vår/sommer/høst(ofte hvite). Litt kule små hettejakker. Om sommeren bruker jeg også litt mer "sommertopper" og ballerinasko/hawaiianas/sandaler. Hvis det er veldig varmt er skjortekjoler mye brukt.

2. Sjerf/sjal i med forskjellig form/størrelse/mønster/stil/farger til det meste.

3. Hverdagskjoler(ofte med mønster i forskjellige farger), tykk strømpebukse og lave støvletter til hverdags når jeg ikke er på jobb. (Ballerinasko/sandaler om sommeren).

4. Penkjoler om kvelden i helgene og pumps (eller høye støvletter i vinterhalvåret). Liker kjoler med litt morsomt snitt eller materiale, og litt spesielle sko. Liker ikke penkjoler med mye pynt/strass ol.

5. Har mange forskjellig type klokker som jeg bytter på å bruke. Mest store/tøffe klokker(også til penkjole).

6. Liker store øredobber og smykker (bruker en av delene av gangen). Liker ikke typiske dilldall og strass smykker. Kjøper billige øredobber overalt, mens jeg ofte legger mer penger i spesielle/kule smykker og armbånd.

7. Fargene som går igjen i klærne er sort, lilla, blått, hvitt, beige, gråaktige, grønnaktige. Ikke mange knallfarger, men litt mer duse farger. Har litt for mye sort, men der er pga utvalget av klær her jeg bor. Om sommeren er det gjerne mer lyse farger.

8. Liker figurnære jakker. Gjerne litt spesielle jakker som ikke alle andre har. Legger gjerne litt penger i en jakke. Har noen jeg bruker år etter år.

9. Bruker mye clutchvesker i lilla, grønt, gråblå. Eller litt store vesker i forskjellig utførelse.

10. Litt skitzo stil, men liker at jeg kan gå i alt mulig rart og ikke holde meg til en spesiell stil. Alt avhenger av dagsform.

Skrevet

1. Basisfargen i garderoben min er svart, med innslag av hvit og grått.

2. Jeg liker både bukser og skjørt/kjoler, men lårkorte kjoler har vært en favoritt til støvler/støvletter i vinter. Gjerne med midjebelte i livet.

3. På sko-fronten kjører jeg to stiler: Den avslappa stilen: røffe, knehøye boots med lisser, eller et par velbrukte ballerinasko; Den mer pynta stilen: støvletter med høy hæl eller sko med hæl.

4. Jeg er ikke så konsekvent, selv om jeg prøver, men så lenge det virker noe rocka er stilen inne.

5. Jeg bruker aldri masse farger uten innslag av svart, men liker at klærne komplementerer det lange svarte håret mitt.

6. Huden holdes blek, mens øynene markeres med brune eller sorte farger. Hadde jeg funnet en kledelig farge skulle jeg gjerne brukt rød leppestift oftere.

7. Idealstilen må være en blanding av Dita von Teese og Kat von D, med innslag av chic.

8. Jeg bruker sjelden armbånd, men har en armbåndsklokke og bruker smykker som komplementerer stilen, og synes at i sommerhalvåret fungerer svarte nettingstrømper med fint mønster til det meste.

9. Er forelsket i svarte topper, kjoler eller liknende med blonder, knyting og mønster, en litt romantisk rocka stil.

10. Til hverdags klaffer stilen noen ganger, andre ganger ikke. Ikke alltid jeg tar meg tid til å finpusse på detaljene, så i vinter har det blitt mye lange svarte gensere med høy hals og en kort kjole. Til sommeren blir det mye små kjoler med midjebelte til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...